Fotball World Cup 2006 - Hdtv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Det ryktes at BBC er i gang med "free to air" MPEG4 test på Astra 2D.
    10847MHz Vertikal Symbolrate=22000kS/s
    service_id 6940
    Videopid 2318
    Audiopid1 2320 (MPEG1 layer II)
    Audiopid2 2319 (Dolby Digital)

Har ikke fått testet dette siden 1.2m antenna ikke er
    stor nok for vertikale Astra 2D transpondere(Oslo). Har heller
    ikke mottager med MPEG4 enda.

Fotball VM produseres i 1920x1080 interlaced. Det er ventet at en del broadcastere konverterer dette til 1280x720 progressivt slik EBU anbefaler. De fleste flatskjermer de-interlacer signalet uansett og på grunn av dårlige de-interlacere i flatskjermer så er det bedre å benytte en kostbar proff de-interlacer med motion compensation på sendesiden. Det er ikke mulig å de-interlace perfekt men en avansert proff de-interlacer gjør en bedre jobb enn billige de-interlacere i skjermene.

Det er et stort problem med interlacing på fotballsendinger siden oppløsningen
    oppleves veldig redusert så lenge det ikke sendes stillbilder. I tillegg har mpeg problemer med interlacing. En ser jo ofte at gresset(som har utrolig mye detaljer) som en grønn smørje når kamera beveger seg. Når kamera ikke beveger seg så kommer detaljene fram.

Til film og materiale produsert i 24p/25p er interlaced glimrende siden det i utgangspunktet kun er "skutt" 25 bilder pr. sekund og kan sannsynligvis de-interlaces perfekt i den simpleste de-interlacer. I interlaced tv er det "skutt" 50 ganger i sekundet.
    Jeg får min Pace 810 MPEG 4 til uken og skal prøve å få inn signalet.Jeg bor på Hundvåg i Stavanger og har Sky og bruker Astra 2D idag så la oss se om vi lykkes. Jeg kommer tilbake med melding snart.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool!

Først og fremst mange takk til alle som har bidratt i denne tråden, (særlig til nebbob og stølen). Venter på første inntryk av PACE recieveren!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at BBC er i gang med "free to air" MPEG4 test på Astra 2D.
    10847MHz Vertikal Symbolrate=22000kS/s
    service_id 6940
    Videopid 2318
    Audiopid1 2320 (MPEG1 layer II)
    Audiopid2 2319 (Dolby Digital)

Har ikke fått testet dette siden 1.2m antenna ikke er
    stor nok for vertikale Astra 2D transpondere(Oslo). Har heller
    ikke mottager med MPEG4 enda.

Fotball VM produseres i 1920x1080 interlaced. Det er ventet at en del broadcastere konverterer dette til 1280x720 progressivt slik EBU anbefaler. De fleste flatskjermer de-interlacer signalet uansett og på grunn av dårlige de-interlacere i flatskjermer så er det bedre å benytte en kostbar proff de-interlacer med motion compensation på sendesiden. Det er ikke mulig å de-interlace perfekt men en avansert proff de-interlacer gjør en bedre jobb enn billige de-interlacere i skjermene.

Det er et stort problem med interlacing på fotballsendinger siden oppløsningen
    oppleves veldig redusert så lenge det ikke sendes stillbilder. I tillegg har mpeg problemer med interlacing. En ser jo ofte at gresset(som har utrolig mye detaljer) som en grønn smørje når kamera beveger seg. Når kamera ikke beveger seg så kommer detaljene fram.

Til film og materiale produsert i 24p/25p er interlaced glimrende siden det i utgangspunktet kun er "skutt" 25 bilder pr. sekund og kan sannsynligvis de-interlaces perfekt i den simpleste de-interlacer. I interlaced tv er det "skutt" 50 ganger i sekundet.
    Får svare meg selv ;-)

Regner med at andre kan være interessert. Har testet Astra 2D med min gamle 3meter antenne. Det sendes MPEG4 HD på 10847V og det sendes
    18Mbit/s video. I tillegg sendes det 256k stereo mpeg1 layer II og Dolby Digital 2.0.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Får svare meg selv ;-)

Regner med at andre kan være interessert. Har testet Astra 2D med min gamle 3meter antenne. Det sendes MPEG4 HD på 10847V og det sendes
    18Mbit/s video. I tillegg sendes det 256k stereo mpeg1 layer II og Dolby Digital 2.0.
    Har du sett resultatet? Jeg har ikke fått Pace èn enda,men jeg håper på HD signal.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har du sett resultatet? Jeg har ikke fått Pace èn enda,men jeg håper på HD signal.
    Stølen
    Har ikke fått meg MPEG4/DVB-S2 HDTV mottager enda så jeg har
    ikke forsøkt. Har heller ikke i nærheten av nok CPU for å software dekode BBC's HD signal.

Techisats PCI DVB-S og DVB-S2 kort skal klare softwaredekoding. Systemkrav er:
    3.4 GHz P4 / 2.2 GHz AMD 3500+ or
    Dual Core P4 D820 / Dual Core AMD X2 3800+
    Grapic card:
    ATI X1600/X1800 or NVidia 6600GT/7600GT

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har ikke fått meg MPEG4/DVB-S2 HDTV mottager enda så jeg har
    ikke forsøkt. Har heller ikke i nærheten av nok CPU for å software dekode BBC's HD signal.

Techisats PCI DVB-S og DVB-S2 kort skal klare softwaredekoding. Systemkrav er:
    3.4 GHz P4 / 2.2 GHz AMD 3500+ or
    Dual Core P4 D820 / Dual Core AMD X2 3800+
    Grapic card:
    ATI X1600/X1800 or NVidia 6600GT/7600GT
    OK,jeg prøver når tuneren kommer.Regner med i denne uken.Skal sjekke med Parabolhuset (Kristian) imorgen.Jeg har masse signal så vi prøver!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Har du fått pace tuneren enda stølen? Vurderer sterkt å bestille meg en selv ifra Tyskland(det er mye billigere der). Har skaffet meg CD i fra sverige og håper på å å kunne se fotball VM i HD. Hvis du har fått den, hvordan er din erfaring med den? Støtter den 576p? Kan bare se at den støtter 576i, 720p og 1080i... Ser at det finnes en force HD tuner også med 2 CI plasser, men mistenker at pace'en er av bedre kvalitet. Har vist vært en del problemer med forcen.
    Force'n støtter ikke DVB-S2 og MPEG4.

For å se SVT/TV4 fotballsendinger i HD så må sannsynligvis det Svenske
    CD kortet være anskaffet og "pairet" sammen med en
    Svensk CD Sagem MPEG4/DVB-S2 HDTV mottager.
    http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1332

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har fremdeles ikke fått Pace`n. De sier at den skal være sendt på tirsdag som var fra UK,men jeg tror ingenting før jeg ser det.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry, klarte og slette posten ved en feiltakelse... Det var ikke Force jeg mente, jeg skrev feil i innlegget(satt vel i andre tanker da jeg letet etter en HD tuner og klarte og blande sammen Humax og Force...). Det var en HUMAX HDCI-2000 jeg siktet til og den støtter DVB-S2 og MPEG4 og har i tillegg 2 CI plasser.
    Har bestilt meg den nå ifra Sverige, kommer til uken håper jeg. De har den på lager i alle fall. Har lest at den har blitt testet i Tyskland/England og den kommer bedre ut enn Pace`n.
    Er klar over dette med pairing, men tar sjansen alikevel. Hvis jeg ikke setter kortet i en CD boks først så går det kanskje med en conax cam? Vi får se... Uansett så var jeg interessert i å ha svenskekanalene via parabol, så det gjør ikke så mye. Har også andre muligheter å få sett VM i HD. Vet at tyske Premiere skal sende i HD, og hvis ting forholder seg slik det er idag så er det mulig å få sett det der ;-).

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fremdeles ikke fått Pace`n. De sier at den skal være sendt på tirsdag som var fra UK,men jeg tror ingenting før jeg ser det.
    Stølen
    Vurderte selv Pace jeg også stølen, men så på AV forums i England at det er masse bugs i programvaren ennå. Den har store problemer med aspect ratio, f.eks. viser den visst HD signaler letterboxed, støtter ikke dragon cam m.m.
    Humax HDCI-2000 skal visst være så og si bugfri nå og har bedre bilde. Med den nyeste patchen støtter den også HD fra BBC...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte selv Pace jeg også stølen, men så på AV forums i England at det er masse bugs i programvaren ennå. Den har store problemer med aspect ratio, f.eks. viser den visst HD signaler letterboxed, støtter ikke dragon cam m.m.
    Humax HDCI-2000 skal visst være så og si bugfri nå og har bedre bilde. Med den nyeste patchen støtter den også HD fra BBC...
    Ingen Sky mottagere støtter CAM'er (hvis det var en Sky Pace HD mottager du tenkte på).

Det er sikker riktig at Pace'n har bugs dersom Humax'en fungerer fint.
    Man skal likevel være klar over at det også er nødvendig med letterbox når filmer sendes i HD siden filmene som ikke er skutt i 16:9. Alternativet er å kutte bort noe av orginal filmen men det er ingen god løsning som blir godt mottatt av de film interesserte.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen Sky mottagere støtter CAM'er (hvis det var en Sky Pace HD mottager du tenkte på).

Det er sikker riktig at Pace'n har bugs dersom Humax'en fungerer fint.
    Man skal likevel være klar over at det også er nødvendig med letterbox når filmer sendes i HD siden filmene som ikke er skutt i 16:9. Alternativet er å kutte bort noe av orginal filmen men det er ingen god løsning som blir godt mottatt av de film interesserte.
    Pace har vel iallefall to ulike HD bokser ute på markedet nå. En for sky(uten CI) og en som heter Pace DS810 med en CI plass. Det er den sistnevnte med CI plass som er nevnt i AV forums. Om Sky mottakeren sliter med de samme problemene vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Begrunnelsen for utsettelsen av Pace 810 har vært oppgradering av SW.Dette er gjort etter pålegg av tyske krav ang. salg i Tyskland iforbindelse med fotball VM.Jeg har nå i ettermiddag fått bekreftet leveransen til denne uka fra importøren,så da er vi igang.Jeg er fullt klar over at det kan være endel bugs og beta ute å går,men den sjansen tar jeg fordi jeg har kjøpt den hos en meget god og stødig forhandler, som selvsagt vil ta ansvar, dersom dette skulle gå til h.....! Jeg fikk også snakket personlig med representanten til Canal
    Digital ansikt til ansikt som fortalte at HD pakken på 6 kanaler nå var i box og at lanseringen var i september.Til de fotballintresserte så sa han at Premier L.
    var med i pakken. Det ser nå endelig ut til at det løsner, om ikke så brått! Jeg
    skal få satt Pace`n opp idet den kommer i hus. Jeg har et kraftig og godt signal på Astra 2D så la oss håpe at det funker.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrunnelsen for utsettelsen av Pace 810 har vært oppgradering av SW.Dette er gjort etter pålegg av tyske krav ang. salg i Tyskland iforbindelse med fotball VM.Jeg har nå i ettermiddag fått bekreftet leveransen til denne uka fra importøren,så da er vi igang.Jeg er fullt klar over at det kan være endel bugs og beta ute å går,men den sjansen tar jeg fordi jeg har kjøpt den hos en meget god og stødig forhandler, som selvsagt vil ta ansvar, dersom dette skulle gå til h.....! Jeg fikk også snakket personlig med representanten til Canal
    Digital ansikt til ansikt som fortalte at HD pakken på 6 kanaler nå var i box og at lanseringen var i september.Til de fotballintresserte så sa han at Premier L.
    var med i pakken. Det ser nå endelig ut til at det løsner, om ikke så brått! Jeg
    skal få satt Pace`n opp idet den kommer i hus. Jeg har et kraftig og godt signal på Astra 2D så la oss håpe at det funker.
    Stølen
    Det blir sikkert bra det da. Kommer sikkert regelmessige updates også hvis det skulle være noe som ikke er som det skal.
    Det med CD og HD høres jo veldig lovende ut. Må jo bare ha dette når det kommer, bare det ikke blir så dyrt.
    Du er heldig som har så gode signaler fra Astra 2D, skulle gjerne ha bodd på sørvest kysten nå. Her i Østfold er signalene svake med en 120 cm parabolantenne. Med min Dreambox har jeg signaler på 48-50% og det holder ikke til å få inn Astra 2D. Prøvde med min Nokia 9802S også, med den var det nesten ikke signaler i det hele tatt(må være en dårlig tuner i denne).
    Leste på AV forums at Humax HDCI-2000 skal ha en veldig god og sensitiv tuner så jeg krysser fingrene, men det er vel bare å leve i håpet...
    Du får iallefall ha lykke til, så blir det vel forhåpentligvis fotball VM i HD på oss begge to ;-). Du får gi lyd fra deg når du får Pace'n da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball-VM i HD

For oss som er så heldige å bo i Tønsberg så viser Wembley Pub fotball-VM i HD på storskjerm. De har visst investert i MPEG4-tuner, ny projector og nytt lerret. Var der i kveld og fikk bekreftet dette!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He,He :-)

Var og hentet Humax HDCI-2000 i Sverige igår. Nå er den koblet opp via HDMI og forhåpentligvis blir det fotball-VM i HD på min Pioneer 506 XDE.
    Venter nå på div. cam og kort. Har testet den på de HD kanalene som er gratis og bildet er jo ganske så bra da ;-). Snuttene som blir vist på f.eks. Astra HD og C More HD er rett og slett en opplevelse. Astra 2D, får jeg desverre ikke inn :-(, selv med den nye softwaren som jeg fikk tak i på Internet... Litt merkelig og dumt at man ikke kan kjøre 576i ut fra den på HDMI, hvis det nå skulle bli en scaler på meg i framtiden. Den støtter 576p, 720p og 1080i så jeg får bare håpe at det kommer en oppdatering for 576i også. Bildet på SD kanaler blir ikke helt som jeg ønsker med 576p slik det er nå. Tror nok min trofaste Dreambox får stå for SD kanalene i vente på oppdateringer, så bruker jeg Humax'en på HD kanalene, for her var det ikke mye å klage på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror VM i HD er i boks for min del, bruker et Skystar2 DVB-S kort
    og programmet DVBviewer, med siste PowerDVD 7.0 trial codec med
    hardware akselerering.
    På kanalen HD Forum (h264) er CPU belastning ca 40% på en AMD 3700,
    skjermkort er 7900GTX. Skal sette opp ekstra tallerken for BBC på 28E
    i helgen og teste. Ser lovende ut!

HT

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Tror VM i HD er i boks for min del, bruker et Skystar2 DVB-S kort
    og programmet DVBviewer, med siste PowerDVD 7.0 trial codec med
    hardware akselerering.
    På kanalen HD Forum (h264) er CPU belastning ca 40% på en AMD 3700,
    skjermkort er 7900GTX. Skal sette opp ekstra tallerken for BBC på 28E
    i helgen og teste. Ser lovende ut!

HT
    Må nok skuffe deg der. VM blir jo sendt i dvb-s2 format? Det støtter vel ikke det gamel Skystar2 kortet ditt?

uansett: Er det en total umulighet å få inn den svenske HDTV VM fotballen fra canal digital? Er det ikke mulig at det er en feed som er gjemt vekk på en av satellittene? Det fantes ihvertfall under EM'04. feedhunters er tingen... ?

Har satt opp PC og alt dette greiene for HDTV og så må selvfølgelig møkkakanalene TV2 og NRK stoppe moroa. Hva er vitsen da? Er jo så utrolig få som har HDTV utstyr at det ikke hadde hatt noe å si... argh...blir gal.

Noen som vil starte en underskriftskampanje?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne at det skal være verre enn å skaffe seg et svenskt CD kort og tuner. De bruker da Thor der borte også gjør de ikke? Om ikke så er det uansett den nærmeste satelitten til norge og bør være den enkleste av de utenlandske å få inn. Men må kanskje ha svensk addresse? Eller funker det å si at man vil ha parabol i teltet sitt å send regninga til norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kan ikke skjønne at det skal være verre enn å skaffe seg et svenskt CD kort og tuner. De bruker da Thor der borte også gjør de ikke? Om ikke så er det uansett den nærmeste satelitten til norge og bør være den enkleste av de utenlandske å få inn. Men må kanskje ha svensk addresse? Eller funker det å si at man vil ha parabol i teltet sitt å send regninga til norge?

LOL

Men alvorlig...hvor vanskelig er det å få tak i et sånt kort? og Går det med hvilkensomhelst dvb-s2/mpeg4 boks...har gitt opp å prøve å finne dvb-s2 PC kort til maskinen min.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •