Viasat kanalbløff

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat kanalbløff

Basert på andre brukeres harselas med Canal Digital og Viasat har jeg aldri hatt noe godt inntrykk av leverandørene. Men da kona nektet å se mer på NRK, TV2 og TVNorge måtte jeg bestille meg abonnement fra Viasat.

Kikket på Gullpakka og synes at utvalget var ganske godt.
    Kobler så opp tuneren og sliter veldig med å finne enkelte kanaler.

Blant annet finner jeg ikke TCM, Nature, Travel, Crime - for ikke å glemme Spice og Playboy.

Ringer support og lurer på hvor kanalene er blitt av. Nei de sender ikke hele tiden må vite. Du må bare finne deg i å se på tegnefilmer o.l. frem til sola har gått ned !

Blant annet sender Nature i hele 3 timer pr dag, Crime sender i drøye 4 timer, Playboy har jeg ingen anelse når sendes etc. Her tilbyr de altså 6 kanaler som går på et par-tre frekvenser.

Dette er info som du må pløye det ganske dypt ned i nettsidene til Viasat for å finne. Snakker om villedning....
    Nå er det jo plenty kanaler i abonnementet forøvrig, men blir litt matt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg. Selv visste jeg dette før vi gikk til anskaffelse av Viasat, men for deg som ikke hadde hørt om det er det jo kjipt å finne ut. Dette burde det vært tydelig opplyst om på reklamene.

Playboy TV sender fra klokken 24:00 til 04:00 om jeg ikke tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

refundering?

Noen som har forsøkt seg på no refunsjon / klage / erstatning via kundeservice?

Må jo si at de kanalene jeg har fått ikke akkurat står til forventingene! :???:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes gullpakka er helt kanon Man får jo tross alt Novykanal, som viser 20 år gamle russiske filmer dubbet til engelsk av 1 person.... Skal si opp gullpakka mi når bindingstiden er over om 3 mnd. Har forresten blitt kontaktet 3 ganger av viasat selger for å prakke på meg viasat +. kun 99 kr ekstra i mnd og BARE 3000,- for mottakeren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat stinker. Det at de også brøt NorDig avtalen gjør at de aldri kommer inn her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et abonnement på start-pakken. Har hatt det i 1 år nå. I løpet av den tiden har jeg blitt ringt opp av Viasat-selgere som vil ha meg til å gå over til gullpakken 7-8 ganger. Selv om jeg hver gang tydelig og høflig har sagt at jeg ikke er interessert gir de seg ikke, så jeg må til slutt bare legge på røret.

Den siste selgeren som ringte skulle på død og liv overbevise meg om at vitenskapsprogrammene/kanalene til Viasat var langt bedre enn Discovery og National Geographic Channel som jeg har fra Canal Digital. Jeg har sett litt på de kanalene Viasat tilbyr, men de kan jo på ingen måte måle seg etter min mening.

Når i tillegg TV1000-kanalene kun sender i stereo-lyd, og ikke dolby-digital slik Canal+ gjør er jo de kanalene uinteressante også...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg har et abonnement på start-pakken. Har hatt det i 1 år nå. I løpet av den tiden har jeg blitt ringt opp av Viasat-selgere som vil ha meg til å gå over til gullpakken 7-8 ganger. Selv om jeg hver gang tydelig og høflig har sagt at jeg ikke er interessert gir de seg ikke, så jeg må til slutt bare legge på røret.
    Og så er de så agressive når de skal selge noe. Da jeg ble spurt om jeg var interessert i +pakken sa vedkommende gjentatte ganger i løpet av samtalen: Dette er jo et knalltilbud! Skal jeg sette deg opp på pluss pakka? Ble til slutt så forbanna at jeg smalt på røret.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må ikke legge på, for da treffer dere en selger som fører dere opp på lista...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, kona vil bytte ut Nrk, Tv2 og TvNorge mot Spice og Playboy!!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dere må ikke legge på, for da treffer dere en selger som fører dere opp på lista...
    Plagsomme og overivrige selgere, synes jeg ofte er et tegn på at produktet de selger er litt frynsete eller rett og slett dårlig.

Takk for advarslene fayed, styrer glatt unna Viasat, eventuellt leser nøye gjennom hele informasjonen før kjøp.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes personlig at kanaltilbudet til viasat er bedre enn canal digital sin og prisen er endel lavere også. Bildekvaliteten har derimot blitt råtten, siden de har nå satt ned bitraten til ca 3mbit cbr på de fleste kanalene i viasat sin pakke.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med upc, hvor jeg kan nyte det beste fra 2 leverandører Med digitaltuner er bildekvaliteten ok også.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elhombre
    Noen som har forsøkt seg på no refunsjon / klage / erstatning via kundeservice?

Må jo si at de kanalene jeg har fått ikke akkurat står til forventingene! :???:
    Dette er grunnen til at jeg heller enn å betale 300+ kr/mnd for kabelTV heller bruker pengene på å kjøpe noen DVD'er.

Får sett filmene akkurat når jeg vil og hvis det er en bra film, reprise akkurat når jeg vil også...

Og så slipper man all irritasjonen over et dårlig pris/ytelses forhold, som dessverre er normen i kabel-TV pakker.

Disney-channel til barna hadde f.eks. vært interessant, men ikke til "pakke-prisen" man må ut med for alle mulige andre kanaler. Men gjett om kabel-TV selskapene vet at de små kan mase... og det til tross for at reklame rettet mot barn egentlig er ulovlig...

Jeg har forresten prøvd meg på krav om refusjon grunnet at vi ikke har kunnet se SVT1 i 5 år fra UPC - først ved nyttår sist år ble det ordnet. Men UPC henviser til standardvilkårene (som de leser på sin måte - og innrømmer ikke at de kunne investert i bedre "svenske-antenne" tidligere). M.a.o. hevder de at "atmosfæriske forhold" er grunnen til at SVT1 har vært for dårlig - merkelig at det har vært i orden siden siden nyttår nå...

Gleder meg til det blir ekte bredbånd til lavere pris (20 Mbps til dagens 1 Mbps pris) - da skal det bli meg en glede å si opp hele UPC - bevisst dårligste kundeservice jeg vet om.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Jeg synes personlig at kanaltilbudet til viasat er bedre enn canal digital sin og prisen er endel lavere også. Bildekvaliteten har derimot blitt råtten, siden de har nå satt ned bitraten til ca 3mbit cbr på de fleste kanalene i viasat sin pakke.
    Har de satt ned bitraten på filmkanalene og TV3?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •