Ny dekoder ordning hos Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny dekoder ordning hos Canal Digital

Nå blir vi flådd/lurt igjen. Når jeg trenger å "blåse ut litt" energi, ringer jeg bare til kundeservice hos CD og spør om ny dekoter og flere tunere.

(dette gjelder kabel-nettet)
    For en stund tilbake begynte de med årsavgift for å dekke invisteringer i ny teknologi, som det sto i brevet. (595,-)
    De har nå kommet med en ny dekoder som har optisk lydutgang og er mye raskere en den gamle ubruklige boksen. Det som er fantastisk er at man ikke får leid den, man må kjøpe. 990,- Det er jo helt sykt.
    Jeg synes det var dyrt når de begynte med årsavgiften, men håpet på at det kanskje ville gi meg bedre tjenester og kvalitet fremover, men der tok jeg feil.
    Nå må jeg ut med 990,- til. (leier dekoder gratis i dag)

Jeg spørte om ikke den dekoderen jeg har i dag, uansett måtte byttes ut om en stund, og om jeg ikke fikk en ny da. Svar: Ja, den må byttes, men da må jeg KJØPE en ny en.

Dvs at jeg blir sittende å betale for en tjeneste jeg ikke får benyttet før jeg kjøper en ny dekoder.

JEG BLIR GAL. HVOR SKAL DETTE ENDE. :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe greier!

Hva består den nye dekoderen av da?

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke kortavgift ned med den nye ordningen, til 295?

Leier du gratis av CD eller er det noen andre som betaler den?

Jeg ser på nettsidene til CD at den nye dekoderen koster 695 hvis du bestiller på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier gratis av CD. Det skal ikke mye til, bare si du har flatskjerm og må ha det, ellers får du det om du abbonerer på Canal+

Den nye dekoderen er mye mindre i fysisk størrelse og har optisk lydutgang. Den skulle også være mye raskere. Merke og navn vet jeg ikke. Sølvfarget liten sak.

Kortavgift? Er det årsavgiften du mener (590,- i dag)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert binde deg opp for 12mnd og de sender deg en ny dekoder. Det er ihvertfall praksisen de kjører på parabol.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Kortavgift? Er det årsavgiften du mener (590,- i dag)
    ja det er årsavgiften jeg mener.
    Det står er at den er 299.
    http://www.canaldigital.no/templates...____12613.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er helt håpløst.
    Jeg kjøpte en Force 315c dekoder til ca 1900,- like før jul. Jeg måtte da i tillegg betale 599,- i kortavgift. Jeg har nå fått en ny regning fra CD på Kortavgift/Årsavgift for 2006 på 599,-. På deres Web-sider står det: "Generelle priser Digital-tv - Kortavgift 299,- (per år).
    Jeg ringer derfor kundeservice for å spørre om min regning er feil.
    CD: "Nei, for dekodere som er blitt kjøpt andre steder enn hos oss er Årsavgiften fremdeles 599,- . Prisen på 299,- gjelder bare for den nye dekoderen som vi selger for 995,-"
    Meg : "Ja, men på deres web-sider står det jo at den koster 695,- ??"
    CD : "Ja, men det er bare hvis du bestiller fra wåre web-sider."

Etter å ha kranglet litt om kortavgiften, blir jeg satt over til en annen konsulent. Han sier at det er forskjell på kortavgift og årsavgift. At kortavgiften på 299,- kun gjelder den nye dekoderen og er et tilbud for nye kunder. At årsavgiften fremdeles er 599,- og at det vil gjelde for den nye dekoderen også. Mitt svar er da: "Hvorfor står det da at kortavgiften er på 299,- PER ÅR ?" Nei, det visste han ikke og mente det måtte være feil det som står på web-sidene. Det ble endel mer diskusjon, uten at jeg ble noe klokere. Jeg avsluttet med å be han oppdatere web-sidene slik at det er mulig for vanlige folk å forstå hvilke priser som gjelder hvor, når og for hvilke dekodere. Han lovte å se på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil bli enda mer forvirret:

Følgende er sakset fra et søk på "kortavgift" under kundeservice hos CD:

Hva er kortavgiften/Årsavgiften på digital-tv?

Kortavgiften er en engangsavgift som betales ved inngåelse av abonnement på vårt digitale tilbud. I denne prisen ligger etablering av abonnementet og drifts- og distribusjonskostander.

Årsavgiften dekker drifts- og distribusjonskostnader for våre digitale tjenester:

Tekniske løsninger og drift.
    Oppdatering av sikkerhetssystemer for smartkort.
    Distribusjonskostnader for digitale versjoner av grunnpakkekanaler.
    Drift og vedlikehold for elektronisk programguide (EPG)

Kortavgiften/Årsavgiften er kr 599- og blir belastet kunden en gang per år.
    Det året man inngår avtale på digitalt abonnement blir man ikke belastet med årsavgift da man betaler kortavgift ved inngåelse av abonnementet.

Kan jeg kjøpe en digital dekoder av Canal Digital Kabel TV?

Ja, våre kabel-tv-kunder kan kjøpe en dekodere. Bestiller du fra vårt kundesenter får du en C1201CX dekoder. Denne koster kr. 990,-. I tillegg påløper en kortavgift for begge dekodere som vil være på 299,- pr. år. Du kan også ta kontakt med en av våre forhandlere hvor du kan få kjøpt en dekoder som heter Force 315c-co.

Har du i dag en leiedekoder fra oss så kan du ta kontakt med vårt kundesenter på 06090 og kjøpe en dekoder i stedet. Man kan også bestille via weben og da koster det kr. 695,- å kjøpe dekoderen.

Hva er nytt for eksisterende kunder?

Eksisterende kunder går fra leie av dekoder til valg mellom fortsatt leie eller kjøp dekoder fra Canal Digital.
    Fra 2007 vil årsavgiften endre navn til kortavgift og reduseres til kr 299,-.
    Eksisterende kunder kan fortsette med leiedekoder, men sier de opp og innleverer dekoder, så er det kun kjøp av dekoder som er nytt alternativ.

Hvorfor får jeg kr 599,- når kortavgiften har gått ned til kr 299,-?

Kortavgiften på kr 299,- gjelder for nye kunder i 2006 og betinger kjøp av dekoder. Kortavgiften påløper fra år 1 i motsetning til kunder fra 2005 og tidligere som har fått kortavgift fra år 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har i det minste muligheten til å få nytt og bedre utstyr.

Vi som har UPC sitter med sjegget fullt av postkasser og kan ikke annet enn å takke og bukke for den fantastisk utdaterte STC-boksen fra Motorola. Argh!

..espen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfordrer alle til å ringe og klage og spørre og grave om alle rare ordninger og priser, så kanskje de kommer tilfornuften til slutt, og så blir det vi som sitter å glor på tv og gliser. :razz:

Jeg er €#%&€/("# lei hele greia, men det er dessverre ingen alternativer. :-x

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tortugas
    Dere har i det minste muligheten til å få nytt og bedre utstyr.

Vi som har UPC sitter med sjegget fullt av postkasser og kan ikke annet enn å takke og bukke for den fantastisk utdaterte STC-boksen fra Motorola. Argh!

..espen..
    Jeg tror du setter tingene i rette perspektiv her.Jeg vet ikke hvorlenge mange av oss har klaget på CD/UPC/Lyse/Viasat.Jeg tror vi må innse at alle vil ha penger for det de leverer og at gresset ikke er grønnere på andre siden av gjerdet.Disse jeg har nevnt er de eneste som pr.dato kan gi oss signaler.Har vi noe valg????.Til Canal Digitals forsvar kan jeg ihvertfall si at de vil gi oss et tilbud i HD i den nærmeste tiden og det er viktig for meg.Når det gjelder ny tuner så synes jeg at dersom noen har planer om HD så vent å kjøpe til CD har sin MPEG 4 box klar.Bruk "opp" den gamle! jeg har Sky+ og det koster også en masse penger pr. år. Det er rart med det skal vi ha noe så må vi betale.Til og med HD1 og HD5 fra Euro 1080 betaler jeg penger til,dog kun en gang 200 euro frem til 2010.La oss kose oss med satelitt.
    Stølen

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge min personlige "Cable Guy" - så er den nye DVB-T dekoderen klargjort for MPEG4 og HD.

Jeg synes prisen er for lav i forhold til HD-støtte, så ta dette med en klype salt. Uansett har jeg nå bestillt meg dekoder (for første gang).

Jeg regner med at den nye dekoderen for DVB-T støtter RGB-video. Men har den mulighet for YUV også? Det er vel ingen HDMI utgang?

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frod
    I følge min personlige "Cable Guy" - så er den nye DVB-T dekoderen klargjort for MPEG4 og HD.

Jeg synes prisen er for lav i forhold til HD-støtte, så ta dette med en klype salt. Uansett har jeg nå bestillt meg dekoder (for første gang).

Jeg regner med at den nye dekoderen for DVB-T støtter RGB-video. Men har den mulighet for YUV også? Det er vel ingen HDMI utgang?
    Hvis CD-dekoderen er basert på http://www.humaxdigital.com/global/p...cx-1201t_l.pdf
    så er nok dette langt fra MPEG4 og HD :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så ikke slik ut, den fra CD har flere utganger bak og et litt annet design, men er ganske lik.

Newcomer ACCEPTUS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet? Er det ikke bare til å boikotte hele dritten, kjøpe dreambox og parabol m/4 hoder?

Har ca 100 bra kanaler og 1000 "rabe"-kanaler. Koster meg nøyaktig 0 penger i året...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller som meg. Heng en kleshenger i gardinstanga og vips har man Nrk 1,2 og TV2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ACCEPTUS
    Hva er problemet? Er det ikke bare til å boikotte hele dritten, kjøpe dreambox og parabol m/4 hoder?

Har ca 100 bra kanaler og 1000 "rabe"-kanaler. Koster meg nøyaktig 0 penger i året...

Hvordan fikk du dette til for 0 penger?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som bor slik at de kan slenge opp parabol.

Newcomer ACCEPTUS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Hvordan fikk du dette til for 0 penger?

Kjøpte ein "Free to Air" tuner (Dreambox), klaska opp ein parabol på veggen, stillte inn parabolen (Etter mye om og men), søkte på free to air kanaler via tuneren og vips ei laaaaang lang remse me kanaler.
    Med litt softcammer og diverse knask får man inn andre kanaler og Ser på VH1 nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig newbie-spørsmål her, men jeg finner ikke ut av dette:

Hva er poenget med en digital dekoder hvis den ikke har digital bildeutgang?

Hvis jeg skal ta opp på DVD-opptakeren min fra en slik CD-boks blir det uansett digital-analog-digital...

Hvis jeg har Canal Digital kabel-TV uten noen digital dekoder, er veldig fornøyd med lyd og bilde akkurat nå, og ikke vil ha noen betal-kanaler. Hva er da vitsen?

Hvis jeg først skulle hatt digitaldekoder - så vil jeg jo gjerne ha en boks som er digital tuner og harddisk-opptaker (uten komprimering) i ett. Kan jeg kjøpe noe slikt noe sted?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •