Dreambox & img-filer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer ACCEPTUS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dreambox & img-filer

God kveld godtfolk!

Det jeg lurer på er hvordan og hvorfor laste img-filer til dreamboxen?
    Hva er fordelen? Får jeg inn kodede kanaler?
    Har hørt at PP (peter pan) teamet lager bra saker......

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at du ikke får så mye svar her, men prøv på www.digsat.net. Uansett får du verken her eller der svar på spørsmål som er knyttet til ulovlige aktiviteter som å se på kodede kanaler uten å betale for de.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk davinci du. Kodede kanaler får du ikke inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Gemini-imaget som er mest populært i skandinavia nå for tiden (Peter Pan og Hydra er "døde" prosjekter). Med MgCamd/NewCS softcam kan du bruke originalkort fra Viasat og Canal Digital i de interne kortleserne i Dreamboxen.

Som akseln nevner finner du all informasjon du trenger på www.digsat.net - du finner også en del på www.dreamboxx.nu.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke schön folkens!

Setter alltid pris på hjelp og behelpelige link!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ACCEPTUS
    God kveld godtfolk!

Det jeg lurer på er hvordan og hvorfor laste img-filer til dreamboxen?
    Hva er fordelen? Får jeg inn kodede kanaler?
    Har hørt at PP (peter pan) teamet lager bra saker......
    Img filene er ulike versjoner av operativsystemet til Dreamboxen. Det finnes mange varianter, selv synes jeg Gemini 2.70 fungerer bra for tiden.

Dreamboxen er levert med et orginalt image installert i flashminnet.
    Anbefaler deg å skaffe deg en USB-pen som du setter inn bak på dreamboxen. Da kan du installere flere alternative imager på en gang, og ved hjelp av en oppstartmeny velger du hvilket image du vil bruke.
    Du har du alltid et image som virker i flashminnet dersom noe skulle slå feil i et image.

Du kan starte med å konfigurere det orginale imaget slik at du får kontakt med en PC over krysset LAN kabel. Dette gjør du fra menyen expert setup og communication setup. Her setter du Dreamboxens IP adresse til eks. 192.168.0.24, nettmask 255.255.255.0. Ikke aktiver DHCP. Husk å hake av for aktiver nettverk.
    Da kan du bruke et program som heter FlashWizard for å laste inn imagene.
    Det er meget enkelt i bruk og stabilt. (versjon 6 eller nyere anbefales)
    Du må legge inn Dreamboxens IP adresse, samt username passord for å koble deg til. Som default er dette satt til root og dreambox

Nyere imagere som Gemini2.70 krever at imaget i Flash ikke er for gammelt.
    Du må derfor finne et nyere orginal image å legge inn dersom ditt ikke er oppdatert.
    Når dette er gjort kan du overføre et nytt image til USB.

Med det nye imaget inne starter du konfigureringen. Dersom du haket av i flashwizard for "copy settings from active image" så vil du ha med deg instillinger og kanallister over til det nye imaget. Da slipper du å starte fra grunnen av med å sette opp satelittene og søke kanalene på nytt.

Dersom du klarer å få dreamboxen satt opp mot internett kan du laste ned mye rart fra Gemini sine menyer. (trykk blå knapp 2 ggr)
    Ulike plugin som bildevisningsprogrammer, mp3 spiller, movieplayer, spill, osv. Du kan også finne softcamer med tilbehør. Skal du få programkort til å virke så må du ha en slik cam installert. Du må også kunne konfigurere camen dersom den skal virke med ditt kort.
    Du kan ikke se norske kodede kanaler uten programkort. Utenlandske vil jeg ikke si noe om i dette forumet, men hva du finner på i så måte får være på eget ansvar............

Et tips for å komme i gang med å forstå Dreamboxen bedre er å søke etter et dokument som heter "Dreambox for dummies". Denne er meget informativ for en nybegynner, men den er kanskje ikke helt oppdatert på alle områder, spesielt der den beskriver forskjellig software du kan bruke med boxen. Men den er i alle fall skrevet på norsk.

lykke til

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til amyren

Tuuuusen hjertelig takk for hjelpen....Dreambox for dummies har eg lasta ner, printa ud og lest for ettpar dager siden, så noe av det du skrev var ikke helt ukjent.

Nå gjenstår det bare å skaffe en kryssa kabel (har bare vanlig patche-kabel)

Danke, Uber alles!!!!!!!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man virkelig en krysset kabel? Koplet min nye 7025 opp til trådløs router (via kabel). Fikk ip-adressen til DB-en ved å holde nede pil-ned på fronten ved re-boot og flashet nytt image via DreamUP. Fungerte som bare det....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Trenger man virkelig en krysset kabel? Koplet min nye 7025 opp til trådløs router (via kabel). Fikk ip-adressen til DB-en ved å holde nede pil-ned på fronten ved re-boot og flashet nytt image via DreamUP. Fungerte som bare det....
    For direktekobling mellom to PCer, eller mellom DB og en PC må du bruke krysset kabel.
    Mellom en PC og en router, eller DB og router derimot bruker du vanlig nettverkskabel, ikke krysset.
    Men en del nyere routere har innebygget automatisk krysskobling, slik at kan bruke begge typer kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Det er bare på 7025 det gjøre på den måten (i tilfelle noen med andre Dreamboxer skulle blir frustrerte av å ikke få til dette, hehe).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •