Vrake min Nokia Mediamaster 9902 S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vrake min Nokia Mediamaster 9902 S?

Nå trenger jeg noen virkelig gode råd. Jeg har et digitalt motorstyrt satelittanlegg som jeg egentlig aldri har vært helt fornøyd med. Det er veldig følsomt for vind (signalet faller ut for et godt ord), men det er nå så. Men spesielt etterat kanalselskapene la om krypteringen for å gjøre det vanskeligere for piratene, har det vært mye surr og elendighet med anlegget. Kanalene faller ut for et godt ord, og spesielt har jeg hatt problemer med TV2 og TVN. Hvis jeg ikke har sett på en av disse kanalene i løpet av et par dager faller de helt ut, og systemet "henger seg". Så jeg må dra ut støpselet på satellittuneren og nullstille hele greia. Jeg er mildt sagt dr..tlei av denne prosedyren.

I det siste har jeg også fått større og større problemer med å få aktivert tuneren igjen også etterat jeg har plugget ut støpselet og satt det inn igjen. Jeg får ikke kontakt med programvalgmenyen, og må gjentatte ganger trekke ut støpselet og forsøke på nytt. I dag har det toppet seg helt, og jeg er uten mulighet til å få aktivert kanalvalgfunksjonen. Jeg ser at det er respons i ruten på tuneren fordi det blinker i et punktum etter kanaltallet når jeg bruker fjernkontrollen, så det er ikke dødt batteri som er årsaken.

Jeg synes det bare har vært ergrelser med hele Nokia Mediamasteren siden jeg anskaffet den. Jeg har oppdatert programvaren flere ganger, men problemene er der like fullt. For meg oppleves dette som en mandagstuner.

Nå må jeg uansett gjøre noe med TV-løsningen i huset fordi mitt gamle katodeskjermapparat også er i ferd med å konke (ustabile farger). Jeg er fristet av løsninger som kan gi meg fleksibilitet mht. PC-TV osv. i systemet, og har bl. a. kikket på Amitech-løsningen til FotoVideo, som virker besnærende. Men uansett er jeg avhengig av fortsatt å kunne anvende satelittanlegget, blant annet fordi min russiske kone liker å se på russiske kanaler som ikke er å finne som nettløsninger,og som neppe dekkes med Nordenparabol og den slags.

Er det noen som har et godt tips? Skal jeg hive ut hele Mediamasteren og håpe på at det finnes noe bedre, eller skal jeg flikke videre på det anlegget jeg har, med reparasjoner, softwareoppdateringer osv.?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har riktignok jobbet med satelitt noen år, men det er og noen år siden.

Når det gjelder følsomhet for vind kan det lett fixes ved å endre plassering, og sørge for at alt er max innstilt. Da skal det mer til før signalene forsvinner.

Når det gjelder 9902 har jeg mye erfaring med den, og den er omtrent som din; at det er en tuner med mye feil. Utfordringen idag er jo å finne en tuner som kan ta inn de fleste kanalene, og som har mulighet for motorstyring. Force (som jeg bruker) fremstår da som en god kanditat, men jeg er usikker på åssen Canal Digital stiller seg til de nå.

Ellers er jo også Dreambox veldig populært, og skal være den greieste mtp koding av kanaler. Derimot er mitt inntrykk at man må være litt mer enn snittet begavet innen IT-teknologi for å få det til å fungere optimalt.

Lykke til i jakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mye lignende problemer med min nokia"annen model" også.. Det er rett og slett en dritt dekoder etter min mening. Men du kan prøve sjekke om du finner noen firmware/software update for den? Dette kan hjelpe om det er software som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt god den boksen :???:

Du kan prøve dette fra Nokia support :
    12. How do I reset my Nokia Mediamaster 9902 S?
    To reset your Nokia Mediamaster 9902 S, do the following:
    Using the remote control, switch off the Nokia Mediamaster 9902 S. The time is shown on the display. Now press and hold the Program+ button on the Mediamaster 9902 S. Keep holding the Program+ button and press the Program- button as well. Keep both pressed until "CUSt" appears on the display. When you release the two buttons, a message (Pull The Cord) appears on the display. Remove the power cord from the socket, wait five seconds and then plug it in again.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært veldig mye problemer med så og si alle tunere som er godkjent for Viasat.
    Er veldig glad for at jeg aldri kjøpte en selv, men det var nære på at en 9902 kom i hus da den var ny på markedet.

Hvis du har abonnement fra både CD og Viasat vil jeg si det beste valget er å kjøpe en Dreambox, men det krever litt godvilje og kunnskaper å få den opp og gå (du må i hvert fall være villig til å lære en del nytt på f.eks. forumet til digsat.net - eventuelt ha en bekjent som kan litt). Når du først har fått den i gang vil du neppe angre på det senere.

Ellers er det eneste "godkjente" alternativet å kjøpe en ny Viasat-tuner med plass til en Conax-CAM for Canal Digital (ut ifra det du skriver har du vel en slik cam med cd-kort i nå). Eventuelt en Strong 8700 som har både NDS (Viasat) og Conax innebygget. Dessverre er det fortsatt begrensninger i programvaren Viasat benytter i sine mottakere - programlistene kan ikke endres slik man ønsker med å blande Viasat og CD-kanaler etc. I tillegg er det fortsatt problemer med at de "henger" seg i tide og utide, men ikke like ofte som tidligere (til info så kan alle typer tunere "henge" seg, men noen gjør det hyppigere enn andre).

Det siste alternativet er å kjøpe en tuner med Conax (som f.eks. Force, Samsung, Digiality) og så utstyre denne med en CAM som kan lese NDS-kort (Matrix/Dragon-cam e.l.). Disse tunerne er nok de som er enklest å komme i gang med og som samtidig har god kvalitet.

Vær oppmerksom på at du fortsatt må beholde 9902'en din for å ha Viasat-abonnementet. Kortet ditt er parret mot den tuneren. Hvis du selger den kan den nye eieren parre den mot et nytt kort og ditt slutter å fungere.

Skal du bare ha abonnement fra Canal Digital er det greieste å kjøpe en ny 1kr pakke og binde deg for x antall måneder. Den tuneren som følger med i de pakkene er faktisk ganske bra (CDC7000) - og kan også ta i mot digitale bakkesendinger fra Sverige (hvis du bor nære grensen).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Den tuneren som følger med i de pakkene er faktisk ganske bra (CDC7000) - og kan også ta i mot digitale bakkesendinger fra Sverige (hvis du bor nære grensen).
    Hvor nære må man være?? Tipper Trondheim blir alt for langt unna? Jeg vet det er klin umulig via analog, men med digitalt så er det nok med et veldig svakt signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Hvor nære må man være?? Tipper Trondheim blir alt for langt unna? Jeg vet det er klin umulig via analog, men med digitalt så er det nok med et veldig svakt signal.
    Du må i hvert fall ha bilde på de analoge sendingene, men det trenger ikke å være et perfekt bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •