Bytte LYSE dekoder til DREAMBOX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer ACCEPTUS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte LYSE dekoder til DREAMBOX

Å HERRE for en møkkadekoder den Kreatelen, og den må jeg punge ud 49 kr i leie for!!!!!!!
    Har kjøp meg Dreambox 7020.

Kan jeg bruke dreamboxen istedet for kreatelen?
    Evnt kan jeg ha både parabolen OG lysekanalene via dreamboxen?

Hvis ikke: Finnes det dekodere som erstatter den møkkadekoderen?

Penger spart penger tjent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox 7020 : er vel en paraboltuner så da kan man nok ikke det.. har selv kreatel boksen, funker helt greit, en ting eg ikkje like er at den er veldi treg.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert det han mener, at den er noe så inni hel.... treig. Må vel finnes en annen dekoder å bruke?
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    levereandøren min er haugaland kraft (bruker lysenet), og i høst så tok de en oppgradering av tvportalen sin,før de tok oppgraderingen gikk det raskere, men etter har det gått treigt.. sendt mail til haugaland kraft om det og de sa at dette skulle fikses opp i en senere oppdatering. ta å send en mail til kreatel om problemet.. sånn ellers er det jo en grei boks syns jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er faktisk så treig at det er den eneste grunnen til at jeg fremdeles bruker parabol, selv om jeg har innlagt fiber og termineringsboks fra Lyse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart å leve med det eg nå. men absolutt det burde være raskere..

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inn fiber i går (Haugaland Kraft), og jeg er ikke så verst fornøyd. Jo, dekoderen er treg (type IP-STB1710), men jeg kan leve med det. Kanalskiftene er ikke så trege som jeg hadde fryktet. Et tips er at dersom man trykker på tallene for å gå til en kanal, så går det mye fortere om man umiddelbart trykker OK etter tallene. For å velge f.eks kanal 14 trykker man 1->4->OK i rekkefølge. Om man bare trykker 1->4 og venter, så går det tregere på grunn av at dekoderen har en pause før den bestemmer seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo man blir vant med det.. men om man kommer ifra raske tunere til parabol så er det treigt.. hehe. men ja trykk ok etter kanalen så funker det fint.. reagert litt på at den ikke klarer å takle raske tast så veldi godt. samt at du må nesten peke rett på boksen for at signalet skal registreres.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bytte ut kreatelen med dreambox for bakkenett eller kabel mon tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ACCEPTUS
    Er det mulig å bytte ut kreatelen med dreambox for bakkenett eller kabel mon tro?
    Jeg er helt sikker på at du jobber med en håpløs sak her.En paraboltuner funker ikke i noe kabelnett.Kjøp parabol!
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en dreambox for kabeltv Dreambox DM-500C.
    Link til svenske butikker som selger den:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27728

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av simen02

Kan du garantere at denne vil fungere og bli akseptert av Lyse Nett?
    Jeg er overbevist om at dette forumet skal gi gode og sikre råd til de som trenger tips og veiledning. Jeg er ikke sikker på at dette er et lurt råd?
    Jeg synes at den som har dette problemet skal kontakte Lyse og be om råd og sjekke om andre boxer fungerer i deres nett, og om det i det hele tatt vil bli godkjent.Da vil vi få dette avklart en gang for alle.
    Stølen

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02

Dette er en DVB-C (Digital kabel TV) boks.
    Lyse er vel IPTV.

Tror nok denne boksen kunne virke på Canal Digital kabelnett, neppe på UPC (på grunn av deres ikke DVB-kompatible Motorola kryptering) og ikke på Lyse (feil interface, boksen har antennekontakt, ikke IP)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreambox

Hei,

Et lite tips:

Sjekk www.digsat.net for alt om Dreamboxer.

Har selv både en 7020(parabol) og en 500C(Canal Digital kabeltv). Veldig godt fornøyd.

-Morten

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at Lyse bruker IP-TV som ikke er det samme som vanlig kabelnett, så den tror jeg du kan glemme....

uansett er det ikke kreatel'en som gjør alt så tregt, det er heller måten hele systemet er bygget opp på....eneste jeg kan innvende på kreatel-burken er rekkevidden/følsomheten på remoten, men det er noe som kan fikses på likvel.

jeg er storfornøyd med Lyse sin TV løsning, selv om jeg gikk fra en dreambox.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    husk at Lyse bruker IP-TV som ikke er det samme som vanlig kabelnett, så den tror jeg du kan glemme....

uansett er det ikke kreatel'en som gjør alt så tregt, det er heller måten hele systemet er bygget opp på....eneste jeg kan innvende på kreatel-burken er rekkevidden/følsomheten på remoten, men det er noe som kan fikses på likvel.

jeg er storfornøyd med Lyse sin TV løsning, selv om jeg gikk fra en dreambox.
    Jeg synes dette var fornuftige kommentarer og jeg tror vi skal være klar over at vi ikke vet hvor CanalDigital/Viasat/UPC og Lyse hopper neste gang.Det vil garantert komme begrensninger/krypteringer hele tiden fremover når HDTV dukker opp.Vi som har vært igang med dette en stund har fått smake disse begrensningene allerede.Vi vil få godkjente og ikke godkjente tunere/Dekodere fremover i rikt monn.Jeg vil anbefale at vi holder oss på den brede vei og velger å gi råd som garantert fungerer uansett hva selskapene finner på.NB! Til dere Dreambox fanatikere vil jeg si at Dreambox er og blir en sak for de spesielt intresserte og som er villig til å ta noen økonomiske risker for eventuelt å måtte gjøre investeringer hele tiden.Jeg skal vedgå at boxen har mange fine egenskaper,men at den er safe for de fleste av oss, er ikke tilfelle.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste "problemet" med Dreambox er at man ikke får orginale kort til den, men har man fått det, så fungerer den helt fint. Jeg har ORGINALE kort til både Viasat og Canal Digital i samme boks. Canal Digital virker med en gang man legger inn "alternativ" software, men Viasat krever litt redigering av en fil. Men jeg vil ikke påstå at dette er så vanskelig, at det kun er for spesielt intresserte. Jeg synst det er en rett at man kan få bruke den boksen man vil for å se på tv, å det å bruke TO bokser, er i mine øyne bare tull. Man betaler tross alt for tjenestene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Det eneste "problemet" med Dreambox er at man ikke får orginale kort til den, men har man fått det, så fungerer den helt fint. Jeg har ORGINALE kort til både Viasat og Canal Digital i samme boks. Canal Digital virker med en gang man legger inn "alternativ" software, men Viasat krever litt redigering av en fil. Men jeg vil ikke påstå at dette er så vanskelig, at det kun er for spesielt intresserte. Jeg synst det er en rett at man kan få bruke den boksen man vil for å se på tv, å det å bruke TO bokser, er i mine øyne bare tull. Man betaler tross alt for tjenestene.
    Nå er det jo slik at vi står foran HDTV i MPEG 4 kombinert med MPEG 2.fra våre signalleverandører.Det ser ut til at kun godkjente tunere er sikre og da vil jeg fremdeles sett fra "Ola og Kari" sitt ståsted være på den trygge siden ved å holde meg til CD sine godkjente boxer og for meg Sky HD-box orginale utgave.Alt annet vil kunne bli en evig kamp mot krypteringer og oppgraderinger.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er helt sikker på at du jobber med en håpløs sak her.En paraboltuner funker ikke i noe kabelnett.Kjøp parabol!
    Stølen
    Som flere andre nevner i tråden her så kommer Dreambox i flere varianter, også for kabel. Det er siste bokstaven i modell navnet som indikerer om den er for satelitt eller kabel. (S eller C)

Men får du tak i en DM7025 så har denne twin tuner og utskiftbare tunere slik at du kan ha begge deler i samtidig. De løse tunerene kommer som S (sat), C (cable) eller T (terrestrial). T varianten er beregnet for de nye digitale bakkesendingene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dreamboxen i bruk m/parabol

Men jeg lurer fremdeles på om jeg kan kjøpe en annen dekoder istedet for kreatelen til lyse. Hadde vært greit å fått en bedre dekoder (skal ikke mye til) + sluppet 49kr i leie hver mnd.

Noen som har noen gode forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •