BBC kommer med HDTV ukodet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BBC har HDTV planer for 28.2 øst positionen og nok så interessant så sender BBC jo ukodet. Det kan dog sikkert ventes at den mere problematiske Astra 2D satellit der er aktuel, så det østlige Danmark vil skulle have en stor parabolskærm for modtagelse.

I forbindelse med BBC's planer så er HDTV modtagere jo også blevet aktuelle på det engelske marked og Humax har annonceret lanceringen af deres Humax HDCI2000 model. Humax HDCI2000 kan vise både MPEG-4 og MPEG-2 HDTV og SDTV. Modellen vil være udrustet med HDMI, 2 common interface. Humax forventer at kunne have modtageren ude i marts i det britiske til en pris på £299.

23/02/2006

http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed...ArticleID=1235

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av vette

BBC har HDTV planer for 28.2 øst positionen og nok så interessant så sender BBC jo ukodet. Det kan dog sikkert ventes at den mere problematiske Astra 2D satellit der er aktuel, så det østlige Danmark vil skulle have en stor parabolskærm for modtagelse.

I forbindelse med BBC's planer så er HDTV modtagere jo også blevet aktuelle på det engelske marked og Humax har annonceret lanceringen af deres Humax HDCI2000 model. Humax HDCI2000 kan vise både MPEG-4 og MPEG-2 HDTV og SDTV. Modellen vil være udrustet med HDMI, 2 common interface. Humax forventer at kunne have modtageren ude i marts i det britiske til en pris på £299.

23/02/2006

http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed...ArticleID=1235
    Det ser ut til at du har helt rett.BBC bekrefter at de vil legge HDTV fritt ut og det som trenges, er en Tuner som støtter MPEG 4.Det ser også ut til at ITV vil følge etter uten at dette er blitt bekreftet,men flere fagfolk mener at det vil skje.La oss håpe at BBC starter før Fotball-VM? Dette kan bli moro!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det ser ut til at du har helt rett.BBC bekrefter at de vil legge HDTV fritt ut og det som trenges, er en Tuner som støtter MPEG 4.Det ser også ut til at ITV vil følge etter uten at dette er blitt bekreftet,men flere fagfolk mener at det vil skje.La oss håpe at BBC starter før Fotball-VM? Dette kan bli moro!
    Stølen
    ITV har egentlig aldri startet standard definisjon på satellitt ;-)
    ITV kanalene er sendt med 528x576. SDTV er 720x576.
    Det blir spennende å følge med men jeg tipper at BBC ligger
    langt foran ITV når det gjelder HDTV.

Uansett så vil man trenge en ny DVB-S2 basert MPEG4 mottager for å motta
    BBC free to air HD. Det er også sannsynlig at det krever større antenne pga. Astra 2D satellitten BBC&ITV benytter har relativt dårlig dekning over Norge. Med DVB-S2 kan i teorien signalet bli enda dårligere utenfor Storbrittania.

Sky tester i øyeblikket 3 transpondere med DVB-S2 MPEG4 HD kanaler.
    http://www.lyngsat.com/hd/28east.html ( ingen free to air i øyeblikket)

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    ...
    BBC free to air HD. Det er også sannsynlig at det krever større antenne pga. Astra 2D satellitten BBC&ITV benytter har relativt dårlig dekning over Norge. Med DVB-S2 kan i teorien signalet bli enda dårligere utenfor Storbrittania.
    ......
    "Dårlig dekning" er ikke å ta i:
    http://www.ses-astra.com/corpSite/si...Fleet/astra2d/
    "View Footprint"

Ser ut som Sørvestlandet er rette stedet å bo for å motta dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ITV har egentlig aldri startet standard definisjon på satellitt ;-)
    ITV kanalene er sendt med 528x576. SDTV er 720x576.

Sky tester i øyeblikket 3 transpondere med DVB-S2 MPEG4 HD kanaler.
    http://www.lyngsat.com/hd/28east.html ( ingen free to air i øyeblikket)
    Her i Stavanger har vi ingen problemer med Astra 2D.Det er der BBC/ITV ligger idag på Skyboxen.BBC har diskusjoner med ITV om HD sendinger fra Fotball VM.BBC og ITV deler denne rettigheten og det sies fra BBC hold at det bør bli sendt i HD-test for begge selskaper.Håper at det ligner på billedkvaliteten som HD 2 viste fra OL-sendingene.Hockeyfinalen var billedmessig helt utrolig.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Her i Stavanger har vi ingen problemer med Astra 2D.Det er der BBC/ITV ligger idag på Skyboxen.BBC har diskusjoner med ITV om HD sendinger fra Fotball VM.BBC og ITV deler denne rettigheten og det sies fra BBC hold at det bør bli sendt i HD-test for begge selskaper.Håper at det ligner på billedkvaliteten som HD 2 viste fra OL-sendingene.Hockeyfinalen var billedmessig helt utrolig.
    Stølen
    Jeg har nettopp lest What Video& Widescreen TV magasinet issue 305 April 06.På side 9 bekrefter BBC at sendingene skal starte rett før fotball VM og skal vare i 9 til 12 mndr. free on air. Videre sier kilden Andy Quested at ITV vil være være med på sendingene.Det står en hel del stoff om HD i magasinet. Fås hos Narvesen.NB! Det står at BBC vil starte sine sendinger når Sky starter sine sendinger til våren. Det er tydeligvis en avtale i bånn her som sier at Sky er den utløsende faktor for HD-sendinger i UK.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bbc bekrefter nå cup`n

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4834322.stm

"The BBC is to screen this summer's football World Cup and Wimbledon championships in High-definition television (HDTV)."

så da er det bare å håpe at produsentene får ut DVB-S2 m/ mpeg4 bokser i tide, for de som kan motta dette.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Og NRK skal komme med SDTV...kodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp! Så da blir`e vel pub`n igjen...

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BBC HDTV tests starter 27/5

--------------------------------------------------------------------------------
    09-05-2006 16:29:27

BBC starter officielt deres test år for HDTV den 27/5. Det sker med Dickens dramaet Bleak House og dokumentar serien Planet Earth.

Som tidligere nævnt sender BBC også VM fodbold kampe i HDTV og også Wimbledon turneringen blevet der transmitteret fra i HDTV.

I juli starter musik programmet Later with Jools Holland og drama serien Hotel Babylon i HDTV. I August ventes film og i september anden sæson af Planet Earth serien.

Der sendes ukodet i MPEG-4 (indtil videre i DVB-S og ikke DVB-S2) fra Astra 2D på frekvensen 10847 V SR: 22000 FEC: 5/6.

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1337

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av vette
    BBC HDTV tests starter 27/5

--------------------------------------------------------------------------------
    09-05-2006 16:29:27

BBC starter officielt deres test år for HDTV den 27/5. Det sker med Dickens dramaet Bleak House og dokumentar serien Planet Earth.

Som tidligere nævnt sender BBC også VM fodbold kampe i HDTV og også Wimbledon turneringen blevet der transmitteret fra i HDTV.

I juli starter musik programmet Later with Jools Holland og drama serien Hotel Babylon i HDTV. I August ventes film og i september anden sæson af Planet Earth serien.

Der sendes ukodet i MPEG-4 (indtil videre i DVB-S og ikke DVB-S2) fra Astra 2D på frekvensen 10847 V SR: 22000 FEC: 5/6.

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1337
    Jeg begynner å bli lei av å vente på Pace MPEG 4 boxen jeg har bestilt.Vi skulle ha vært igang med testen nå,men har idag fått beskjed om at den vil
    bli sendt fra UK i morgen.Da har jeg den muligens på neste tirsdag.Alle forberedelser er gjort.Det er bare å koble opp og starte søket, så er vi igang.
    Jeg skal være på forumet med rapport med en gang det funker.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITVs kamper fra fotball-VM blir kun tilgjengelig på HDTV i Engelske kabelnett.
    http://www.sattv.dk/nyhed.aspx?ArticleID=1345

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å bli lei av å vente på Pace MPEG 4 boxen jeg har bestilt.Vi skulle ha vært igang med testen nå,men har idag fått beskjed om at den vil
    bli sendt fra UK i morgen.Da har jeg den muligens på neste tirsdag.Alle forberedelser er gjort.Det er bare å koble opp og starte søket, så er vi igang.
    Jeg skal være på forumet med rapport med en gang det funker.
    Stølen
    Kan jeg spørre om hvor stor parabol du har?
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått bekreftet at min Sky HD box er hjemme på tirsdag

Skal sende en rapport snart..

PJ

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Kan jeg spørre om hvor stor parabol du har?
    Jeg har en 90 cm. Force med 5 hoder med 4 uttak pr.hode. 1W-5Ø-13Ø-19Ø og 28Ø.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    har nå fått bekreftet at min Sky HD box er hjemme på tirsdag

Skal sende en rapport snart..

PJ
    Hvordan vil du få satt den opp uten telefonlinje? Har du vært Sky kunde i mer enn 12 mndr.? Jeg har også bestillt denne boxen,men har fått melding om at de boxene som skal selges utenfor Sky-systemet d.v.s. hos forhandlere må vente til Sky har levert til sine egne kunder. Videre fikk jeg beskjed om at prisen på Sky HD var 100 pund opp i forhold til Sky-kunde.Håper at du får gang på tuneren og vil gjerne høre fra deg på denne tråden.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært Sky kunde i mange år, siden før oppstart av digital tjeneste.
    Tlf - ikke sikkert, men hvis det er samme som med Sky+ så fikser jeg det. Worst case - jeg skal til min UK i adresse i juni og kan aktivere derfra, men, som sagt - jeg tror det vil ordne seg.
    Har kjøpt via en vennlig forhandler som jeg har brukt før (bl.a ved kjøp av sky+ boks).
    Leveringstid er jeg heldig med. Boksen er nå hos foreldrene mine i UK og de skal hit på besøk på tirsdag :-)

PJ

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    Ja, har vært Sky kunde i mange år, siden før oppstart av digital tjeneste.
    Tlf - ikke sikkert, men hvis det er samme som med Sky+ så fikser jeg det. Worst case - jeg skal til min UK i adresse i juni og kan aktivere derfra, men, som sagt - jeg tror det vil ordne seg.
    Har kjøpt via en vennlig forhandler som jeg har brukt før (bl.a ved kjøp av sky+ boks).
    Leveringstid er jeg heldig med. Boksen er nå hos foreldrene mine i UK og de skal hit på besøk på tirsdag :-)

PJ
    Jeg håper at du fixer dette. Jeg har også vært Sky-kunde i flere år og har Sky+ som også er kjøpt av en vennlig forhandler,men har fått tips om at det må en liten programsnutt inn i de Sky-boxene som skal utenlands(uten tlf.).Jeg er ikke sikker på dette,men-det er den meldingen jeg fikk av min forhandler.Fikk beskjed om levering tidligst aug./sept 06.????Hold oss informert.
    stølen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 90 cm. Force med 5 hoder med 4 uttak pr.hode. 1W-5Ø-13Ø-19Ø og 28Ø.
    Stølen
    Er det den Torodial T90?og hvordan er signalstyrken på 28Ø når det regner og blåser?
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Er det den Torodial T90?og hvordan er signalstyrken på 28Ø når det regner og blåser?
    Ja, det er en T90.Jeg har ingen problemer med været. Jeg hadde det,men etter at jeg fikk Parabolhuset her i Stavanger til å finjustere antennen ,så
    har det vært helt perfekt.
    Stølen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •