Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av oilar
Ja, jeg kjenner jo 1133 godt etter å ha levd med den i mange år. Det jeg mente var at den ikke burde opprette dobbeltkanaler. Altså om det allerede finnes en kanal med samme data (unntatt kankje navnet) så burde den ikke legge samme kanal inni lista på nytt.
|
Det er kombinasjonen av ProgID,StreamID og Network som definerer en kanal.
DVB spec. krever at denne kombinasjonen skal være unik.
(er ProgID feil så får man i beste fall inn feil kanal, eller ikke noe..)
Hvis man kommer i skade for å legge inn kanaler manuelt med feil kombinasjon av ProgID,StreamID &Network Id så vil mottageren finne kanalene med riktige verdier etter neste kanalsøk (siden disse parameterene ikke er lagret fra før av). Da vil det ligge kanaler hvor EPG ikke virker. De "nye" kanalene som er søkt inn med riktige parametere vil ha fungerende EPG.
Det kan også oppstå EPG kluss dersom man oppretter to kanaler på samme progID,StreamID og NetworkID siden DVB spec. ikke tillater dette.
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av oilar
Om kanalen hadde skiftet navn så burde den bare endre navn på eksisterende kanal. Ellers er det jo helt greit at de nye havner bakerst. Operatørstyrte/begrensede tunere ligger jeg langt unna uansett.
|
Force 1133 er ikke i stand til å oppdatere kanalnavnet. Dette er en funksjon som kan fungere i praksis og som ville fungert fint på Canal Digital men det ville fungert meget dårlig i en del tilfeller på andre satellitt posisjoner. Force har mao. god grunn til å sløyfe en slik funksjon.
I operatørstyrte/låste mottagere er det gjerne en idiotsikker løsning for å unngå problemet du beskriver (bl.a. med låst kanalrekkefølge). Har man en "åpen" mottager ønsker man som regel å gjøre litt mer av jobben selv.
Regner med at dobbelt kanalene i Force'n er fra to forskjellige frekvenser eller hadde du to BBC Prime kanaler i kanallisten som begge ga bilde&lyd ?
Star og Showtime sendes på to forskjellige frekvenser og jeg vil tippe at det faktisk ikke er dobbeltkanaler i lista men at "dobbelt kanalene" er fra en annen frekvens ? Den "gamle" Star/Showtime frekvensen er 12476H.
Hvis det kun var den "høye" plasseringen i kanallisten som var problemet så er det nok kun et Force problem (praktisk begrensning).