Pace TDS460 Digital tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pace TDS460 Digital tuner

Har skaffa meg Viasat+ Pace tuner m/160 Gb HDD. Lurer på om neoen av dere glupe lesere her kan hjelpe meg... Lurer på om det går ann og kjøre Component kabel ut fra denne. Tenker da på Scart --> Component overgang. Så hadde jeg slipt og trekke 10M Scart kabel til PJ. Kjører da Component inn på Avr 335. så til PJ.

Er dette mulig ??

Litt teknisk info om denne finner dere på : http://www.pace.co.uk/Corporate/prod...TDS460Ultimate

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som vet dette????

Det er noen der ute som vet dette, det er jeg sikker på !!!! Kom igjen si det da ........:cry: Skal bestille kabel og MÅ vite om jeg skal ha 10 m med Scart eller en overgang til Component.

Vet jeg får tak i overgang men spm er om det går, Mener og ha lest at det må stå at den kan gi ut andre signaler i Scart kontakten på tuneren....

Ikke hold det inni deg.. SPYTT UT !!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger en slik: http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=389

Bruker selv denne fra satelittuner til reciever.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fin den

Men denne koster jo ikke langt unna 10 m Scart da.... Hva lønner det seg å gjøre da?? 10 meter scart til PJ (Panasonic AE900E) eller en slik til 900.- og 05 m Component til et par hundre ??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Færre lange stygge kabler, jeg bruker dessuten HDMI fra receiver med oppskalerte signaler fra satelittuneren.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at den konverterer RGB til YUV, men du kan jo forsøke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenkte mere på.

Tenkte mere på om TUNEREN gjorde det. Som det står nedenfor.

Generel info:
    Denne adaptor er beregnet til de specielle forhold hvor det er muligt at sende eller modtage et Component Video signal gennem scart stikket på et apparat; som f.eks. KiSS DVD afspillere og Dreambox kan. Tjek manualen specifikt for dette, da der ikke er meget udstyr der kan dette. Hvis det er tilfældet kan denne adaptor således benyttes i forbindelse med et alm. Component Video kabel og faktisk også tilsluttes en Scart omskifterbox eller distributions forstærker. Færdige kabler til samme formål kan findes her.

Hvis man har et ønske om at hive et RGB + Composite Sync ud af sit apparat kan denne adaptor også benyttes til det formål; f.eks. for at få det igennem en omskifter eller gennem et længere kraftigere kabeltræk end Scart kabler normalt tillader.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy
    Men denne koster jo ikke langt unna 10 m Scart da.... Hva lønner det seg å gjøre da?? 10 meter scart til PJ (Panasonic AE900E) eller en slik til 900.- og 05 m Component til et par hundre ??
    Siden tuneren din gir ut et RGB signal så tror jeg du skal benytte det.Dersom du legger litt penger idet, så kan du kjøpe en ren RGB-scart kabel og gi PJ din en ordentlig sjanse. Du vet at vi mennesker er litt rare, vi kan kjøpe PJ,skjermer og lydutstyr til hjemmekinoen til 30-40000,-, men kabler skal vi ha så billig som mulig?! Problemet er at kabler og tilkoblingsmåte har veldig mye å si for resultatet.Hold deg unna for mange overganger! Dette er de rådene jeg fikk når jeg begynte, og de gjelder fortsatt idag.Jeg har for tusenvis av kroner i kabler. Kjøp rett kvalitet første gangen så slipper du å betale en gang til.
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kabler har mye og si.. har greie kabler til alt annet i kinoen, men hadde håpet og slippe å trekke en 10 m scart kabel til PJ. ved å koble den inn på reciver der jeg alerede har komponent ut til pj. Men Pj har jo scart så det blir vel til det.

Takker for svar

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan du ikke bare sjekke datablad/manualen til tuneren,da? Så ser du jo fort om den støtter componentvideo via scart eller ikke. Dette er egentlig utenfor Euro-scart spesifikasjonene. Men enkelte produkter støtter dette allikevel.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette står det om denne !!

1. TV/VCR SCARTS - Provides either composite or RGB video output to TV. Audio volume can also be controlled in software. VCR SCART for connection to Video Recorder

I tillegg til Scart er det S-Video og composite utgang...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •