Hjelp til thomson dsi 4200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Hjelp til thomson dsi 4200

Jeg har nettopp kjøpt en thomson dsi 4200. Den er liten og har rask meny. Er fornøyd med den i utgangspunktet. Problemet meldte seg da jeg stilte den 13 grader Ø (Astra og Hotbird). Noen gratis kanaler "hakker" dvs. at bilde kommer og går(ingen operatør vises på skjermen). Favorittlisten er også underlig, da jeg lagrer de kanalene jeg skal ha på den så holder den seg en viss tid men så forsvinner noen kanaler fra den. Jeg har gjort dette et par ganger og det er alltid de samme kanalene som forsvinner fra listen. Spenningen er på 65% mens signalstyren 100%, har det noe å si at spenningen ikke er 100% også?
    Noen som har peiling? Takker for all hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en aning om hva det kan være. Alle synspunkter er hjertelig velkommen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hakking så bør du sjekke signalstyrken på den frekvensen kanalen som hakker har.
    Du sier 100% signalstyrke men på hvilken frekvens og posisjon ?
    Spenningen trenger ikke å være høyere.
    Har aldri hørt om 100% signalstyrke heller, det er vel boksens software som ikke er helt god, ikke mulig med 100%.

Kanaler som blir borte.
    Sjekk om det er kanaler som sender hele døgnet eller om det er kanaler som kun sender til gitte tider som f.eks Showtime, Star, Adult, Hallmark m.f.,
    det er flere bokser som ikke viser slike kanaler i kanallista når de ikke har sending, de dukker opp igjen i lista når det er sending.
    Eller : etter at du har søkt/lagd fav.liste på nytt, slå av boksen med fjernkontrollen (st.by).
    Det er noen bokser som har en teit minnehåndtering og flytter ting over i riktig minne kun ved st.by.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal teste litt til helgen. Jeg har snakket med noen parabol gutta i Oslo og fått beskjed om at det kan være feil på softwaren.Mulig at jeg må sende den inn til rep.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var det det værste. Tok kontakt med Euronics (tuneren er kjøpt der) og de hennviste meg til Straxservice.com men de svarte med at de ikke reparerer Thomson tunere??? Vil med dette også rose Oslo antenneservice som tilbød seg å teste tuneren helt GRATIS! Hjelper lite siden de ikke kan reparere den men et stort takk uannsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybercowboy
    Dette var det det værste. Tok kontakt med Euronics (tuneren er kjøpt der) og de hennviste meg til Straxservice.com men de svarte med at de ikke reparerer Thomson tunere??? Vil med dette også rose Oslo antenneservice som tilbød seg å teste tuneren helt GRATIS! Hjelper lite siden de ikke kan reparere den men et stort takk uannsett.
    Dette er vel en Viasat tuner med Viasat logo ?
    I så fall skal du ringe Viasat for å få reparert den. Regner med at du ganske enkelt får en ny tuner mot at den gamle sendes tilbake.

Er det feil på tuneren så er det mest sannsynlig
    en garanti/reklamasjons sak (tuneren er jo ikke gammel).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Dette er vel en Viasat tuner med Viasat logo ?
    I så fall skal du ringe Viasat for å få reparert den. Regner med at du ganske enkelt får en ny tuner mot at den gamle sendes tilbake.

Er det feil på tuneren så er det mest sannsynlig
    en garanti/reklamasjons sak (tuneren er jo ikke gammel).

Det stemmer, det er en tuner med viasat logo på. Skal ta kontakt med viasat og høre hva de har å si. Takk for tipset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •