Tuner(e) med harddisk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tuner(e) med harddisk...

Mitt først post her...

Jeg har 2 tunere pr. i dag. 1 til å se Viasat kanaler med. 1 for Canal Digital.

Den jeg ser Viasat med, er en Viasat-tuner (selvfølgelig) og den jeg ser C+ og de andre kanalene med, er en Force-tuner.

Jeg sliter litt. Jeg har ikke voldsomt med kapital, men skulle gjerne hatt en tuner som jeg kan se Canal Digital-kanaler på OG som har innebygd harddisk. Den trenger ikke å støtte både Viasat samt CD, men den bør helst støtte CD. Er det som prioriteres høyest her. Er meget klar over at Dreambox er et alternativ, men det frister ikke akkurat å paye 3-4000kr+ for en tuner med recording-muligheter.

Noen av dere som vet hva slags tuner som er grei i bruk og rimelig i pris?

Jeg lurer også på om dere kan henvise meg til tunere som gjør at jeg kan se på 2 forskjellige kanaler med én og samme tuner... Hva er det jeg trenger da om det skal fungere? Da tenker jeg på 2 forskjellige CD-kanaler på hver sin TV.

Såeh, finnes det en brukervennlig og rimelig tuner som har innebygd harddisk OG som gjør det mulig at man kan se på 2 forskjellige kanaler på 2 TV'er? Det er det første som telles. Hvis dere kan henvise meg til tunere som har det første, men ikke det andre, er jeg svært takknemlig for det!

PS: Den Force-tuneren jeg har, er modellen _like_ under den modellen som HAR innebygd harddisk. *sukk* Tro om det går ann å bytte tuneren min mot en som allerede har harddisk innebygget mot at man tar i fra et viss beløp fra totalsummen..? Noen som vet?

Håper det er noen som har bra med tid til å hjelpe en nybegynner innen parabol og sådan.

Takker for hjelpen på forhånd!

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En er som regel ikke misfornøyd med det en selv har er blitt nevnt her på forumet, og det stemmer også nå. Jeg hadde kjøpt en Nokia 9902 S på qxl. Denne har harddisk og kan brukes til både Viasat og CD. harddisken kan også byttes til en større hvis 40G er for lite (ca.20 timer)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Jeg forstår. Vel, den hadde jo gunstig pris. Jeg regner med at man skal lete bra dypt for å finne tuner med HD-muligheter for under 2000kr... Den du foreslo der, ser jo ut til å fungere finfint. Skal man bruke helt vanlige harddisker da, kanskje? Eller er det spesielle harddisker? Er litt for nybegynner når det gjelder slikt. Hva er vanlig pris for den Nokia tuneren du foreslo der? Fant en til 2500kr... For dyrt, kanskje?

Ser også at CD kommer til å ta til bruk MPEG-4... lønnes det for meg å skaffe denne Nokia-tuneren da? Jeg ser litt for meget på CD, så jeg bør vel muligens vente til et slikt (men en ikke så alt for dyr tuner) kommer til salgs..? Hva anbefales?

Også, noen som visste noe om det her:

Jeg lurer også på om dere kan henvise meg til tunere som gjør at jeg kan se på 2 forskjellige kanaler med én og samme tuner... Hva er det jeg trenger da om det skal fungere? Da tenker jeg på 2 forskjellige CD-kanaler på hver sin TV.

Takker for all hjelpa så langt!

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha en tuner hvor du kan se på en kanal og ta opp en annen (eller flere som den kommende Force 765), så må du ha 2 tunere hvis du vil ha både Viasat/CD.Jeg vil også ha en slik tuner du ønsker, men jeg vil ikke ha 2 tunere, og da er 9902 det beste alternativet for meg i og med at den også har harddisk. 2500kr, da må den i allefall ha Conax cam med på kjøpet, men en må huske at den har den fordelen som nevnt som presser opp prisen noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene dere snakker om kommer ikke til å løses av produsentene som har signal leverandørenes støtte.

Grunnen? Jo, CD og viasat støtter kun digitale ordninger der et smartkort dekoder et tv signal om gangen. Du må med andre ord bruke to tunere med to smartkort. Hvis ikke bryter du kontraktsvilkår. (Dreambox 7025 er et alternativ men tar litt tid å utvikle programvare for det som ønskes.)

solberg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •