UPC Digital - andre alternativer enn kompositt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UPC Digital - andre alternativer enn kompositt?

Jeg har en Digital Kabeltuner fra UPC og lurte på om noen her vet om det er noen måte å bruke noe annet enn kompositt (SCART) for å koble denne til TV'en? Syntes ikke signalet blir all verden og skulle gjerne sett hvordan det ble med f.eks. komponent tilkobling. Noen idéer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dekar
    Jeg har en Digital Kabeltuner fra UPC og lurte på om noen her vet om det er noen måte å bruke noe annet enn kompositt (SCART) for å koble denne til TV'en? Syntes ikke signalet blir all verden og skulle gjerne sett hvordan det ble med f.eks. komponent tilkobling. Noen idéer?
    Digital mottagere pleier å levere RGB på scart. Er du sikker på at UPC mottageren ikke kan levere RGB ?

Kompositt video gir betydelig dårligere kvalitet i forhold til RGB.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt RGB utgang på UPC.

Du må sjekke at du har en fullkoblet SCART kabel, og at du har RGB på den SCART inngangen du bruker på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm .. Nå er jeg ikke helt sikker på om det er RGB på de scart-inngangene jeg har. Men det bør vel være det? Har 3 scart innganger på den (En Hitachi 42PD7200). Har også vanlig komponent (RGB) inngang men det finnes vel ikke en SCART -> Komponent (RGB) kabel gjør det vel? Er det forresten forskjell på SCART-kabler? Dvs. noen som takler RGB og noen som ikke gjør det? Takker for alle svar

espenmoe
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av dekar
    Hmm .. Nå er jeg ikke helt sikker på om det er RGB på de scart-inngangene jeg har. Men det bør vel være det? Har 3 scart innganger på den (En Hitachi 42PD7200). Har også vanlig komponent (RGB) inngang men det finnes vel ikke en SCART -> Komponent (RGB) kabel gjør det vel? Er det forresten forskjell på SCART-kabler? Dvs. noen som takler RGB og noen som ikke gjør det? Takker for alle svar
    I oppsettet til UPC-dekoderen må du velge RGB. Dessuten bør du kjøpe en annen SCART-kabel enn den som følger med fra UPC, siden den er temmelig semmer.

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah! Fikk det til! Bare skifta fra AV1 til AV3. Viste seg at AV1 inngangen hadde kun kompositt! Takk for all hjelp folkens! Bildekvaliteten ble mer enn doblet!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på SCART innganger, ja. Noen er beregnet til bruk for videospiller (VHS) og de har jo bare kompositt.
    Derav følger at det også er forskjell på SCART kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •