Tuner med mulighet for opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Tuner med mulighet for opptak

Jeg er helt fersk på området. Jeg er på jakt etter en skikkelig god tuner som kan ta opp programmer på en kanal mens jeg ser på en annen. Jeg har Canal Digital abonement. Er det noen tips om modeller som fungerer godt?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sog
    Jeg er helt fersk på området. Jeg er på jakt etter en skikkelig god tuner som kan ta opp programmer på en kanal mens jeg ser på en annen. Jeg har Canal Digital abonement. Er det noen tips om modeller som fungerer godt?
    Hvis du har tid til å vente, (kommer 2.kvartal) så gå for Force D-Master 765 PVR TWIN
    Da kan du se på 1 og ta opp 6 andre(!!).Skjekk opp om denne kan ta opp 5.1 lyd (tror denne kan det), det kan desverre nemlig nesten ingen harddiskmottakere. (Ironisk at den første i Norge, Nokia 9902 S kan ta opp 5.1 lyd)

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Go advanced! dreambox twin eller relook 400s twin linux mottaker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Hvis du har tid til å vente, (kommer 2.kvartal) så gå for Force D-Master 765 PVR TWIN
    Da kan du se på 1 og ta opp 6 andre(!!).Skjekk opp om denne kan ta opp 5.1 lyd (tror denne kan det), det kan desverre nemlig nesten ingen harddiskmottakere. (Ironisk at den første i Norge, Nokia 9902 S kan ta opp 5.1 lyd)
    Takker! Fant produktark på nettet og den ser bra ut. Fant ikke noen pris på modellen, og hvorvidt den kan benytte Canal Digital. Det var en modell som heter Force D-Master 755 PVR TWIN. Kanskje noen kan forklare meg forskjellene på disse modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig DSR 6450 kan ta opp med 5.1-lyd og du kan se på noen andre kanaler når du tar opp på en, koster noe over 3000.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Fant produktark på nettet og den ser bra ut. Fant ikke noen pris på modellen, og hvorvidt den kan benytte Canal Digital. Det var en modell som heter Force D-Master 755 PVR TWIN. Kanskje noen kan forklare meg forskjellene på disse modellene.
    755 er ikke CD godkjent, noe jeg mener 765 vil bli. På 755 kan en se på en kanal og ta opp på en annen, mens på 765 kan en ta opp 6 forskjellige kanaler mens en ser på en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre den har 6 tunerblokker kan den vel ikke ta opp 6 uavhengige kanaler? Dette vil ikke være teknisk mulig, med mindre kanalene ligger i samme multiplex? Sjekk eventuelt ut Topfield TF5510PVR, den er veldig bra synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niacin
    Med mindre den har 6 tunerblokker kan den vel ikke ta opp 6 uavhengige kanaler? Dette vil ikke være teknisk mulig, med mindre kanalene ligger i samme multiplex? Sjekk eventuelt ut Topfield TF5510PVR, den er veldig bra synes jeg.
    Hei på deg. Takker for tipset, men kanskje du kan ta deg bryet med å fortelle meg hva multiplex er? Jeg antar at Topfield TF5510PVR går bra med Canal Digital, jf. trådene over.

På hjemmesidene til en leverandør heter det at "Skal du ha full utnyttelse av denne glimrende tuneren anbefales det 2*Twin hoder slik at du kan pause, ta-opp osv ". Jeg blir bare mere og mere forvirret av dette... :???: Som dere ser er jeg ikke helt inne i dette, men jeg trøster meg med at jeg kan utrolig mye mer enn de som pusher slikt utstyr i de større elektro-kjedene! For øvrig synes jeg at designen på Topfield TF5510PVR er veldig bra, men prisen var noe stiv....

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer slik at det er et antall transpondere (sendere) på hver satelitt. Hver transponder har en gitt frekvens og polarisering. Det sendes mer enn en kanal per transponder, dette kalles multiplex. Det kan f.eks være 4 - 8 kanaler, jo mer komprimering det er jo flere kanaler kan dyttes inn på hver multiplex.
    En tuner stilles inn på en transponder av gangen, og selve tuneren mottar da flere kanaler samtidig. Det er da kun snakk om litt databehandling for å håndtere flere transportstrømmer samtidig.
    En Topfield 5500 kan fint håndtere 3 kanaler samtidig, på en tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det fungerer slik at det er et antall transpondere (sendere) på hver satelitt. Hver transponder har en gitt frekvens og polarisering. Det sendes mer enn en kanal per transponder, dette kalles multiplex. Det kan f.eks være 4 - 8 kanaler, jo mer komprimering det er jo flere kanaler kan dyttes inn på hver multiplex.
    En tuner stilles inn på en transponder av gangen, og selve tuneren mottar da flere kanaler samtidig. Det er da kun snakk om litt databehandling for å håndtere flere transportstrømmer samtidig.
    En Topfield 5500 kan fint håndtere 3 kanaler samtidig, på en tuner.
    Takker for svar. Begynner å nærme meg en forståelse. Men betyr dette at du kun kan se på en kanal og ta opp en annen dersom kanalene sendes fra samme transponder? Det vil jo være tilnærmet meningsløst hvis jeg ikke kan se på NRK og samtidig ta opp en film på Canal + (under forutsetning av at disse kanalene ikke er på samme transponder - noe jeg ikke vet).

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert det også, men da trenger du dobbel tuner (noe f.eks Topfield også har), og du må ha dobbel LNB, og dermed 2 kabler fra antenne til mottager.
    Dette kommer av at kanalvalget begynner i LNB (mikrobølgehodet), det velger enten horisontal eller vertikal polarisering. Hvis du har bare en LNB tilkoblet 2 tunere så kan du bruke 2 transpondere samtidig, men da bare de kanaler som har samme polarisering.
    Først med 2 separate LNB får man full frihet. Forutsatt at dekoder kan dekode 2 kanaler samtidig. Det vil jeg tro er kurant, men vet ikke sikkert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •