CD HD tuner er i hus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til Mui27: Er helt enig at tilbudet på HD fronten fra CD er liten. Regner nok med at "HD-rusen" gir seg etter noen uker. Skal ikke forsvare kjøpet med annet enn at jeg hadde en mulighet der og da (økonomisk og at den tekniske løsningen var der). Med tanke på det smale HD-tilbudet, er det nok best å vente til tilbudet blir større hvis du ser rent kost-nytte på det. Imidlertid er det her også mye snakk om følelser. Jeg er ikke flink til å beherske meg på det området hvis jeg først ser muligheten.
    Når det gjelder kvaliteten DVI vs SCART så har jeg ikke prøvd ut det. Jeg kunne selvsagt koblet ut DVI'en og satt i SCART, men det er for mye arbeid med det oppsettet jeg har (skjult kabelopplegg). Jeg kan bare henvise til tråden om "Kabler", der dette blir tatt opp både i dybde og bredde. Men, som et eksempel kan jeg nevne at værmeldingen på NRK1 ble en mye større opplevelse via satelitt enn via kabel. Da kan du jo bare tenke deg hvordan TV2 værmeldinga er!!! Spøk til side, jeg har ingen erfaring med satelitt fra før. Jeg har hoppet direkte fra en dårlig kabeltilslutning til HD satelitt. Alt blir jo bedre da.

Til yala: Tuneren kjøpte jeg gjennom forhandler som JoonGoii skriver. Regner med det er flere tilbydere på dette området.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Billy,
    Kan du si noe om kvaliteten ellers på de andre kanalene? Man får jo DVI ut fra Grundigboksen (og Force) og det må jo være bedre enn scart som vi har idag.

5000,- for en slik boks er mye penger synes jeg når innholdet i CMore HD er temmelig dårlig. Repeterende få filmer og kjedelig serier. Etter HD rusen har lagt seg er man tilbake til de ordinære kanalene. Vet ikke om det er verdt å satse på en slik dyr boks bare for å få økt kvalitet (via DVI) på de ordinære kanaler. Men når fotball VM begynner ..... så ombestemer jeg meg kanskje. Boksen blir kanskje billigere også?

Jeg misunner Sky abonnenter som får tilgang til SkyHD med mange HD kanaler med en gang, bla. fotball og National Geographic. :cry: :cry: :cry:
    Jeg kan trøste deg med at jeg må vente på SKY boxen jeg og.Som du sikkert vet er det slik at de Skyboxene som selges i UK må kobles opp i telefonnettet.Jeg bestillte igår skriftlig Skyboxen fra min leveradør i London.Jeg fikk etter et par timer beskjed om at den SW`ren som måtte i den boxen skulle kunne brukes utenfor UK, vil først være klar i sommer (juli/aug.). Det var ingen problemer med å få kjøpe,men ikke før ferien.Så nå håper jeg at HD2/HD5 holder det de lover at Fotball VM skal sendes der.NB! HD rusen går ikke over for oss som sitter og ser på HD hver dag.Enten i form av D-VHS eller QualiTV tuneren.Jeg har i lengre tid sett på Cmore HD og er enig med de fleste at dette er hverken programmessig eller kvalitetsmessig godt nok,men det kommer seg nok.Jeg vet ikke om dette er noe trøst for deg.men hold ut HD kommer.Jeg koser meg med Sky plus boxen min til redningen kommer!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje en skulle satse på HD1 enn så lenge? Men kostnadsmessig blir det dyrere for meg med en Quali-TV tuner. Den koster med HD1/2/5 abonn. 6290,- (Tveco) og det er passe stivt det og synes jeg. Men jeg må bare ha fotball VM i HD til sommeren. Får vel avvente litt utover våren tenker jeg. :?

Har sett en del HD på min PD Amo MkII, bla. Bikini Destination - Bahamas. Kult å vise frem. Men jeg vil ha innhold med kvalitet, sport og kultur, science osv.

By the way, Stølen. Går det fremdeles an å bruke CD kortet i Quali-TV tuneren? Eller har CD plugget igjen denne muligheten?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmm, kanskje en skulle satse på HD1 enn så lenge? Men kostnadsmessig blir det dyrere for meg med en Quali-TV tuner. Den koster med HD1/2/5 abonn. 6290,- (Tveco) og det er passe stivt det og synes jeg. Men jeg må bare ha fotball VM i HD til sommeren. Får vel avvente litt utover våren tenker jeg. :?

Har sett en del HD på min PD Amo MkII, bla. Bikini Destination - Bahamas. Kult å vise frem. Men jeg vil ha innhold med kvalitet, sport og kultur, science osv.

By the way, Stølen. Går det fremdeles an å bruke CD kortet i Quali-TV tuneren? Eller har CD plugget igjen denne muligheten?
    Jeg grein meg til å få de til å åpne igjen,men nå er det stengt.Jeg er klar over at QualiTv tuneren sender HD ut på component og det er grunnen til at de ikke tør å gi meg signalet tilbake.Vi må huske på at det er filmselskapene som vil straffe CD dersom de slipper ut signalet uten HDCP.Nå har de jo også kommet med godkjente tunere så nå er det helt slutt på CmoreHD på QualiTV.
    Men det var moro så lenge det varte.
    Stølen

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billy,
    5000,- for en slik boks er mye penger synes jeg når innholdet i CMore HD er temmelig dårlig.
    Vi har fått in Force sine HD-klare tunere i butikken nå til 4k. :-) Men om det fortsatt er verdt pengene for bare CMore HD er jo en annen sak da. Men denne kanalen vil jo utvide seg innen kort tid vil jeg tro, og vil sikkert formere seg til flere kanaler om ikke så alt for lenge også tenker jeg! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rookie

fikset endel paraboler,har du gått over alle koblinger ut til pb,høres ut som du har en kortsl, til jord.hilsen gtamn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gtamn
    fikset endel paraboler,har du gått over alle koblinger ut til pb,høres ut som du har en kortsl, til jord.hilsen gtamn
    Er du på feil tråd???
    Stølen

Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke gtamn er på feil tråd. Tror vedkommende referer til det som var innledningen til tråden, nemlig mitt problem med oppkoblingen. Mitt problem med opsettet ble løst med Dennis sin forklaring senere i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg grein meg til å få de til å åpne igjen,men nå er det stengt.Jeg er klar over at QualiTv tuneren sender HD ut på component og det er grunnen til at de ikke tør å gi meg signalet tilbake.Vi må huske på at det er filmselskapene som vil straffe CD dersom de slipper ut signalet uten HDCP.Nå har de jo også kommet med godkjente tunere så nå er det helt slutt på CmoreHD på QualiTV.
    Men det var moro så lenge det varte.
    Stølen
    Jeg sitter og ser OL på HD2 i HD. De sender direkte fra kombinert hopp akkurat nå.Det er tydeligvis en test fordi det ikke er kommentator innkoblett,men jeg satte lyden på NRK og det ble jo bra.Til de som har QualiTV boxen så sjekk ut HD2 på Sirius 2 sat. Er det ikke flott!!!
    Stølen

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OL på HD2

Jeg sitter og ser OL på HD2 i HD. De sender direkte fra kombinert hopp akkurat nå.Det er tydeligvis en test fordi det ikke er kommentator innkoblett,men jeg satte lyden på NRK og det ble jo bra.Til de som har QualiTV boxen så sjekk ut HD2 på Sirius 2 sat. Er det ikke flott!!!
    Stølen
    Har kost meg med HD1 noen uker. Nydelige bilder.
    Men Stølen, hvordan fikler jeg fram HD2 (og kanskje HD5?). Kunne du øse av din ekspertise og gi meg klare instrukser på hvordan glansbilder fra Torino trylles fram på Qualien?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Har kost meg med HD1 noen uker. Nydelige bilder.
    Men Stølen, hvordan fikler jeg fram HD2 (og kanskje HD5?). Kunne du øse av din ekspertise og gi meg klare instrukser på hvordan glansbilder fra Torino trylles fram på Qualien?
    Søk på Sirius 2 engang til så får du frem HD2/5. Det er foreløpig samme kanal.Hos meg så ligger den på kanal 77
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ol hd2

fikk hd5 inn i går kveld noen minutter fra Torino, men nå står det at den er scramblet, får bare inn hd1.. Noe du har gjort Stølen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av raggen
    fikk hd5 inn i går kveld noen minutter fra Torino, men nå står det at den er scramblet, får bare inn hd1.. Noe du har gjort Stølen?
    Jeg går ut ifra at dere har 1080 kort. Jeg lot HD5 stå på med scarmbling i noen min. Da kom den.Akkurat nå så viser HD2 OL-dame hockey.Prøv igjen!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at dere har 1080 kort. Jeg lot HD5 stå på med scarmbling i noen min. Da kom den.Akkurat nå så viser HD2 OL-dame hockey.Prøv igjen!
    Stølen
    Vil 1080-kortet funke i de CD-godkjente tunerne ?
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Det burde fungere fint forutsatt at det benyttes en Irdeto Common Interface CAM i CD's HDTV mottager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Ingenting etter flere timer. hd1 ikke noe problem, og ja 1080 kortet må man nok ha ..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av raggen
    Ingenting etter flere timer. hd1 ikke noe problem, og ja 1080 kortet må man nok ha ..
    Dersom du skal kjøpe kort så bestill det direkte fra Euro 1080 på nettet.Det har vist seg å være bra når du trenger hjelp til å komme utav problemer hvor tuneren går i scramble. Jeg har sendt ned mail og i løpet av 1 time har problemet vært løst. Jeg betalte 200 euro ut 2010.Kortet kom i posten iløpet av 1 uke. Lykke til!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Jeg er ikke sikker.men jeg får låne en HD Force på mandag og jeg har en Irdeto Cam liggende så får vi se.Du verden hva vi har??!! Jeg trodde aldri jeg skulle få brukt for Irdetocamen igjen!Vi prøver. Jeg skal skrive resultatet på denne tråden.
    Stølen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •