Sitat Opprinnelig postet av Mui27
Snakket med nettopp CD support i dag og fikk dette bekreftet. Hverken NRK eller TV2 vil produsere i HD fordi de ikke har noe tilbud i gi etter fotball VM. Hørt på maken! Folk vil se fotball i HD og blåser i evt. manglende HD tilbud i ettertid. Aghh.... :-x Svenskene er de heldige her visst. Enten må en skaffe seg et svensk CD abonn. eller HD1/ Sky HD for å få meg seg fotball VM i HD.
Ryktene sier at det fremdeles er en liten mulighet for HDTV fra CD vedr. Fotball VM.Det sies at NRK sa nei til CD om å få vise HDTV,men at de nå har latt TV2 få sjansen til å ta beslutningen. Det er NRK og TV2 som eier rettighetene og TV2 vil nå være en avgjørende faktor.Det er ikke NRK og TV2 som lager bildene, det er det tysk TV som gjør i HDTV.Sendingene vil gå på CD HDTV både i Danmark og Sverige.Jeg har fått opplyst at det vil bli endel tusen MPEG 4 boxer tilgjengelig i mai.Dersom forhandlingene går iorden så vil det bli mulig å få kjøpe boxer.Dersom ikke så vil alt bli levert til våre naboland.Nå kommer jeg til en liten personlig gjetning og det er at jeg tror at det er Sagem som vil levere boxen.Det er et faktum at CD vil sende fotball VM fra TV2 og NRK,men i standard def.Kan noen i dette molbolandet fortelle meg hvorfor skal være noen forskjell på om sendingene går i HD eller SD innholdet er jo det samme.NRK og TV2 må virkelig ha sluttet å tenke logisk. Hvorfor sier SVT og TV4 ja og det samme gjør DR og ikke NRK/TV2????! Dette betaler vi lisens for.(gjelder ikke TV2)
Sendingene går i HD uansett fra tysk TV.Dette er helt uforståelig for meg?
Er det bare jeg som har problemer å se noen form for logikk i dette? Jeg har også fått vite at dette IKKE vil koste NRK og TV2 noen ting?????!
Jeg burde ikke bli så forbanna så seint på natta,men helt siden jeg fikk greie på dette har jeg blitt alt fra fortvila til forbanna!
Stølen