Linux Baserte Tunere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Linux Baserte Tunere.

Har testet/eid utrolig mange av disse. For tiden leker jeg med Tripledragon, Mutant 200 og Relook 400. Alle utrolig morsomme bokser. Har tideliggere brukt Dreambox 500, 7000 og 7020. Hva er deres erfaringer i forhold til oppsett, muligheter og "fun factor"?

En av de absolutte fordeler med feks. hardisk opptak. På min Tripledragon er det bare å sette den til opptak, enten via EPG eller sette det opp via fjernkontrollen for flere alternativer. Utrolig greit til feks. opptak av alle episodene av "Jul på Månetoppen" rett til hd, uten å tenke mer på det. brukte deretter programmet "DVR studio pro" til å brenne dvd av .ts filene

Noen andre med linuxbaserte vidunderbokser?. Hvilken mener dere er "Best"
    tenker da med tanke på Stabilitet, muligheter og ikke minst pris!

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt DB7000. Etter at jeg installerte Davinci 5. Er dette den mest stabile parabolen jag har hatt. Har tidliger hatt både nokia, pioneer og et apr force tunere. DB er kongen, opptak og avspilling går knirkefritt. Kan også ta opp og se på en anne kanal samtidig så lenge de ligger på samme transponder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Har bare hatt DB7000. Etter at jeg installerte Davinci 5. Er dette den mest stabile parabolen jag har hatt. Har tidliger hatt både nokia, pioneer og et apr force tunere. DB er kongen, opptak og avspilling går knirkefritt. Kan også ta opp og se på en anne kanal samtidig så lenge de ligger på samme transponder.
    Så da går du for en db 7025 neste gang? eller venter du på 7085? kjører du motor, nordic eller europa??

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å gå for 7025. Har ingen problemer med tunerdelen, bare å stille parabolen riktig det. Og når den i tillegg er stabil er det greit for meg. Venter nok til det kommer en HD tuner som frister.... Bruker bare 2 hoder. 1V og 5Ø, nok kanaler for min del.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp...dreambox er kongen...har dm500c og funker knirkerfritt på kabeltven...veldig rask til å bytte kanaler...kan fint streame opptak til servern min og så spille av eller brenne ut..så alle tiders

Marius

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med brukervennlighet for opptaksfunksjonen? Får man en fjernkontroll med dedikerte knapper for opptak, pause, rewind og forward?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Hva med brukervennlighet for opptaksfunksjonen? Får man en fjernkontroll med dedikerte knapper for opptak, pause, rewind og forward?

Ja.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan andre PC'r i nettet se på streamen direkte? Kan man også bytte kanal via nettverk?

Edit: ikke minst, fungerer de med Canal Digital?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Kan andre PC'r i nettet se på streamen direkte? Kan man også bytte kanal via nettverk?

Edit: ikke minst, fungerer de med Canal Digital?
    Hei.

streamen kan sees på flere pcer hvis det er riktig satt opp. en pc mot feks. dreamboks. denne pc`en settes som en media /stream server. har ikke gjort dette selv, men har sett det diskutert på div. forum. kanalbytte går via nettverk fungerer med rett software.

Canal digital fungerer utmerket på linuxbaserte tunere. samme med Viasat. de fleste har vel vært innom bruk av Ca modul (cam) på vanlige tunere. på linuxbaserte bokser er ci plassene(kortplassene) programerbare.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pckrasj
    Ja.
    Leser i bruksanvisningen for Dreambox 7020: "Press the VIDEO-Button to activate the PVR-Mode."
    Jeg spurte om de har dedikerte knapper, det har denne altså ikke. Så hva er det du svarer "Ja" til?

Jeg spurte fordi en Topfield har dedikerte knapper, tror ikke jeg ville like å ha multifunksjonsknapper.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Leser i bruksanvisningen for Dreambox 7020: "Press the VIDEO-Button to activate the PVR-Mode."
    Jeg spurte om de har dedikerte knapper, det har denne altså ikke. Så hva er det du svarer "Ja" til?

Jeg spurte fordi en Topfield har dedikerte knapper, tror ikke jeg ville like å ha multifunksjonsknapper.
    ok, beklager..... på relook, mutant og tripledragon er det egne innspillings knapper. det står ikke innspilling på den, men er merket rød som de gode gamle REC knappene. når det gjelder dreambox 7020 med gemini image er jeg helt bestemt sikker på at det var direkte opptak fra en knapp. Bare ett lite tips: bruksanvisningen til linuxbaserte bokser er kun veiledene for akkurat det originale imaget som bruksanvisningen er skrevet for.

Håper at dette var ett bedre svar enn det forrige

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører gemini på min 7020,
    Har 19e 13e 5e 1w 30w inne via 2 diseqer og 0/12v switch, fungerer utmerket.
    Boksen er meget stabil og det at en kan mounte "windows shares/cifs" er jo en veldig fordel da man kan ta opp direkte til en server i nettverket, og så er jo mp3-samlinga på tv/hifien slager på fest.

En annen fin ting er at man kan streame tv-bildet over nettverk fra boksen, jeg har laptop med wlan og har da tv hvor enn jeg er i huset.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pckrasj
    Hei.

streamen kan sees på flere pcer hvis det er riktig satt opp. en pc mot feks. dreamboks. denne pc`en settes som en media /stream server. har ikke gjort dette selv, men har sett det diskutert på div. forum. kanalbytte går via nettverk fungerer med rett software.

Canal digital fungerer utmerket på linuxbaserte tunere. samme med Viasat. de fleste har vel vært innom bruk av Ca modul (cam) på vanlige tunere. på linuxbaserte bokser er ci plassene(kortplassene) programerbare.
    Dette høres jo meget bra ut Jeg har nå en Nokia 9321 som vel er MHW, vil det si at når en CI plass er programerbar så trenger jeg ikke CA modul? Hva er "Mest for pengene" linux tuneren nå for tiden, og hvor anbefaler du å kjøpe den?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Dette høres jo meget bra ut Jeg har nå en Nokia 9321 som vel er MHW, vil det si at når en CI plass er programerbar så trenger jeg ikke CA modul? Hva er "Mest for pengene" linux tuneren nå for tiden, og hvor anbefaler du å kjøpe den?

Hei!

en programmerbar ci erstatter en ca ja:-) man kjører cam-emu på linuxen. når det gjelder mest for pengene så er det Relook hvis du skal ha twin, og tripledragon hvis du skal ha en tuner med bare en blokk. finnes mye ressurser om begge disse boksene |Her| | Maxsat | har ett utrolig bra utvalg av linuxbaserte tunere. anbefales

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •