Koble DVD/HDD opptaker til parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble DVD/HDD opptaker til parabol

Det jeg lurte på er om det er mulig å ta opp fra paraboltuneren med Harddiskopptaker? Med tanke på at utsignalet fra paraboltuneren kun viser kanalen man har stilt inn, altså om man sammenlikner med kabeltv setter man bare kabelen i HDD-opptakeren og bruker den på vanlig måte. Men med parabol må jo kabelen settes i paraboltuneren pga abb.kortet og derfor er utsignalet begrenset til kanalen man har valgt på tuneren. Om du vil programmere et opptak blir det jo umulig for HDD-opptakeren å bytte kanal?
    Har viasat og de har en løsning HDD-tuneren deres koster 2500 + 99kr ekstra i måneden i abb. I tilegg må man bytte noen hoder på parabolen og med tanke på at jeg leier der jeg bor og bruker utleier sin parabol er det uaktuelt

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt lett å forstå hva du egentlig spør om, men jeg skal prøve.

Du har helt rett i at HDD-opptakeren kun kan ta opp den kanalen som satellitt-tuneren er stilt inn på. Det samme gjelder hvis du skal ta opp fra en digital dekoder på et kabel-nett.

Hvis behovet ditt er å ta opp programmer fra en satellitt-tuner på en harddisk finnes det et par muligheter:
    1. XP Media Center kan settes opp med IR-sender slik at den bytter kanal på satellitt tuneren når du skal ta opp et program.
    2. Kjøp en ny satellitt-tuner med innebygget harddisk. Det finnes også twin-tunere der du kan ta opp to programmer samtidig på en harddisk.

Håper dette var til hjelp.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he. Det var desverre litt rotete forklart :? fra min side, men du skjønte ihvertfall hva jeg spurte om.

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av disse har (f.eks. Panasonic og JVC) har IR-løsninger, men jeg har ikke fått det til å fungere (flere andre har rapportert om vanskeligheter med dette). Dersom du ikke trenger brennefunksjonen anbefaler jeg en PVR (Satelittmottaker med harddisk), da får du også tatt opp med 5.1-lyd.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD/HDD opptakerene har (som regel) "sat.rec." funksjon. Dvs at du programerer satellittuneren og så starter opptakeren automatisk når den mottar signal på riktig inngang.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du sannelig rett i. Ser at min "gamle" Pio 5100 også har en slik funksjon på "L3" inngangen. Synd denne inngangen kun er kompositt, men det holder kanskje til opptak....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også min gamle s-vhs maskin hadde en slik funksjon. Der het den "Rec. link".

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler en Scart kabel fra VIDEO utgangen på sat. tuneren og inn i en scart inngang på opptakeren. Pass på å velg riktig scart inngang (AV inngang) og ta opp !

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Du kobler en Scart kabel fra VIDEO utgangen på sat. tuneren og inn i en scart inngang på opptakeren. Pass på å velg riktig scart inngang (AV inngang) og ta opp !
    Det funker sikkert fint dersom man tar opp manuelt, men hvis man skal programmere inn opptak klarer vel ikke hdd opptakeren å bytte til riktig kanal på sat.tuneren?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Det funker sikkert fint dersom man tar opp manuelt, men hvis man skal programmere inn opptak klarer vel ikke hdd opptakeren å bytte til riktig kanal på sat.tuneren?
    Hva mener du? Opptakeren trenger ikke bytte kanal hvis man har programmert sat. tuneren. Man benytter ikke opptakerens innebygde tuner når man tar opp fra sat. tuner. Da tar man opp fra samme AV "kanal" hver gang, typisk AV2 eller Ext.2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •