TV2, TVN, NRK OG TV3-hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile TV2, TVN, NRK OG TV3-hva trenger jeg?

Hei!
    Er ”nybegynner” når det gjelder parabolantenner, og lurer derfor på følgende!
    Flytter inn i et hus der jeg er avhengig av parabol får å se på tv. Ønsker en løsning som er billigst mulig, men som gir mulighet for følgende kanaler: NRK, TV2, TVN og TV3.
    Har registret at det er vanskelig å kjøre kort fra både CD og Viasat i samme mottaker. Betyr det at jeg kan kjøpe en 1kr pakke fra begge leverandørene og benytte meg av en av antennene? Kan jeg i så fall koble til to tunere med bare en kabel inn i huset? Andre løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har litt teknisk forståelse. Dvs, at du IKKE jekker ut en RAM brikke mens PC'n står på, så kan jeg anbefale en Dreambox. Krever jo at du leser litt via forum etc, men så har du mye igjen for det. Mulighetene er store. Syntes du dette høres ut som mye pes, lar du det være, og kjøper noe annet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Står ikke så verst til med den tekniske forståelsen, men akkurat når det gjelder parabol kunne jeg tenkt meg en enklest mulig (og konevennlig) løsning. Personlig synes jeg film er best på DVD, og disse tv kanalene egentlig er et "nødvendig" onde(?!)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da tror jeg kanskje du skal ta en titt på Strong SRT 8700 DVB. Denne skal vist ha innebygd kortleser for både Canal Digital og Viasat (godkjent av Viasat!).

Er ikke 100% på dette, men det kan lønne seg å sjekke det ut!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å ha en kabel til to tunere fraråder jeg. Da blir det til at den ene blir stående av og man ikke gidder å switche mellom tv3 og tv2. Man kan nemlig ikke ha de stående på samtidig hvis du kun bruker en coax kabel. Samtidig er disse billig-tunerene særdeles kranglevillige og finner det for godt å "henge" seg ved oppstart og kanalskifte.

Jeg mener også å ha lest at man kan bruke strong på begge tilbydere..

Mvh

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strong kan kjøre begge systemer.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nrk1 og 2 får du ihvertfall uansett dersom parabolantennen din har 2 hoder som både får signal fra sirius og thor satelitten. Jeg har forresten viasat og min paraboltuner er den som kommer med abb. Den henger seg opp ganske ofte, så jeg ville gjort som folk her sier og investert i en bedre mottaker f.eks dreambox.
    Jeg ville valgt viasat pga pris. Tror de ligger ihverfall 100kr under CD i måneden for de beste kanalpakkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Nrk1 og 2 får du ihvertfall uansett dersom parabolantennen din har 2 hoder som både får signal fra sirius og thor satelitten. Jeg har forresten viasat og min paraboltuner er den som kommer med abb. Den henger seg opp ganske ofte, så jeg ville gjort som folk her sier og investert i en bedre mottaker f.eks dreambox.
    Jeg ville valgt viasat pga pris. Tror de ligger ihverfall 100kr under CD i måneden for de beste kanalpakkene.

Riktig som han sier, synes også at viasat pakken gir mer for pengene.
    Ulempen er at det hjelper så lite hvis man ønsker tv2, da må man ha cd i tillegg.

Mvh
    Geir

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan jo alltids prøve med en god gammeldags antenne for å få inn tv2. Har ikke testet det men kanskje det virker

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Gammeldags antenne funker det vettu.. Trenger ikke å koste så mye heller.. Da tar man inn TVN, TV2 etc.

Mvh

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force med magic Cam kjører begge systema (Viasat/NDS og Canal +) søk på google.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel stort sett bare i Oslo område man kan ta inn TVNorge igjennom god gammeldags antenne. Så ved å bare velge Viasat blir det ikke TVN i Årnes.

Canal Digital har et laaaaaaangt bedre programtilbud enn Viasat, med mindre du ikke må ha Tv3 eller er interressert i TV 1000 kanalene. Dessuten er det bare Canal + som har filmkanaler i Dolby 2.0 og 5.1.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    you need it all!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva slags antenne du hadde Haakon, men vi fikk da inn TVN på vanlig antenne her på Årnes. Men det er nok den kanalen med dårligst signaler, det kan jeg være enig i.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry åh,

Sitat Opprinnelig postet av Haakon
    Nå er det vel stort sett bare i Oslo område man kan ta inn TVNorge igjennom god gammeldags antenne. Så ved å bare velge Viasat blir det ikke TVN i Årnes.

Canal Digital har et laaaaaaangt bedre programtilbud enn Viasat, med mindre du ikke må ha Tv3 eller er interressert i TV 1000 kanalene. Dessuten er det bare Canal + som har filmkanaler i Dolby 2.0 og 5.1.
    :grin::-x Du kan ikke bare påstå at det bare er oslo område som tar inn tvn på vanlig bakkeantenne,,.. Tvn tv2 og nrk er faktisk over hele norge på bakke antenne.. Til og med nrk2 er ganske bra utbygd.. Fatter ikke at folk sånn som du ikke kan sjekke litt om fakta før de bryter ut sitt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager Kentyboy at "sånne folk som meg" kan ta feil, før jeg "bare utbryter mitt".

Tv Norge kan i dag ses av 3 444 000 eller 91,2% av Norges befolkning.

Se ellers www.tvnorge.no/lokaltv

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir følgende løsning:
    1 kr pakke m/ viasat gull
    Force 536pvr + canal digital local m/ t-rex modul, slik at jeg kan bruke begge kortene i denne. Blir dette en grei løsning?

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ynroenn
    Tror det blir følgende løsning:
    1 kr pakke m/ viasat gull
    Force 536pvr + canal digital local m/ t-rex modul, slik at jeg kan bruke begge kortene i denne. Blir dette en grei løsning?
    Tror Jeg hadde valgt å bestilt kunn kort fra Viasat , dette kan også fåes i butikk( si Du har en gammel Nokia 9802 stående) minn erfaring er at alle kanalene brukes så lite at det ikke svarer seg! Tv 3 er i grunn pakken til kr. 50 pr. mnd og kr 498 i års avg.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt en (brukt) Nokia 9902 S. Den tar Viasat/CD, samtidig som den har harddisk (noe den er alene om) og tar opp 5.1 lyd (Som også Viasat har/begynner med nå i disse dager) Når jeg kjøpte en slik mottaker til min mor så måtte hun kjøpe en 1krones tuner for å få kort.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så er det bare det at for å få kjøpt en 1 kr tuner til CD må jeg binde meg til et familyabonnement som koster 3800 pr år. Har nå bestilt Force 536pvr med loca abonnement som koster 1298,- i året.......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •