TV2, TVN, NRK OG TV3-hva trenger jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av firepack
    Ok. Da tror jeg kanskje du skal ta en titt på Strong SRT 8700 DVB. Denne skal vist ha innebygd kortleser for både Canal Digital og Viasat (godkjent av Viasat!).

Er ikke 100% på dette, men det kan lønne seg å sjekke det ut!
    For all del ligg unna denne tuneren, den er buggy som fy, henger seg, du må inn til resetting flere ganger i året og det er egentlig en Viacces tuner som er oppgardert til å ta NDS Videoguard med alt det negative det gir (dette er de to kodesystemene som viasat har brukt).

I tillegg begynner nå Canal Digital med parring av kort og tuner slik viasat har gjort i ett år. Strong'en er ikke godkjent hos Canal Digital og Canal Digitals tunere er ikke godkjent hos Viasat igjen. Jeg vet at det skal finnes no greie hos Tveco eller lignende som gjør at man skal kunne bruke Viasat kort i Canal Digital tunere, en slags Cam. Dette anbefaler jeg å ta kontakt med de om. Og det er her veldig viktig å få en skriftlig garanti fra der man kjøper at dette skal fungere. Slik at man har noen å klage til om noe går til helvette.

Nevnte Dreambox er ikke godkjent hos hverken viasat eller Canal Digital så her snakker man isåfall kun om piratvisning.

En løsning kan være slik du nevnte å skaffe en viasat og en canal digital tuner. Da vil jeg isåfall ha lagt en kabel fra thor hodet til den ene og en fra sirius til den andre. På det viset kan begge stå på samtidig og du har da mulighet til å se på forskjellige kanaler på to tv'er hvis du legger opp kabling.

Økonomisk sett vil det da lønne seg å kjøre på Viasat Gull i 12 måneder (du får da utstyret gratis samt at du får pakken til Viasat Sølv pris) samt Canal Digital familie pakke i 12 måneder (gratis utstyr her også) og etter 12 måneder går du over til Viasat Start og Canal Digital Local.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Hadde kjøpt en (brukt) Nokia 9902 S. Den tar Viasat/CD, samtidig som den har harddisk (noe den er alene om) og tar opp 5.1 lyd (Som også Viasat har/begynner med nå i disse dager) Når jeg kjøpte en slik mottaker til min mor så måtte hun kjøpe en 1krones tuner for å få kort.
    Dette forutsetter vel CAM fra Canal Digital noe som er umlig å få tak i lengre samt at den ikke er støttet av CD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Tror Jeg hadde valgt å bestilt kunn kort fra Viasat , dette kan også fåes i butikk( si Du har en gammel Nokia 9802 stående) minn erfaring er at alle kanalene brukes så lite at det ikke svarer seg! Tv 3 er i grunn pakken til kr. 50 pr. mnd og kr 498 i års avg.
    Dette er ikke bare bare da Viasat krever NDS nummer på tuneren for å sende deg kort. Disse produseres parret opp mot tuneren og du får da ikke åpnet kortet uten at dette stemmer overens.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Dette forutsetter vel CAM fra Canal Digital noe som er umlig å få tak i lengre samt at den ikke er støttet av CD?
    Den forutsetter CAM fra CD. Hvis du kjøper/har en Nokia 9600/9602/9610, så er disse 3 godkjent av CD og MÅ ha CAM (ingen regel uten unntak,og jeg har en 9610, og CD sa at de var forpliktet å gi meg en CAM hvis jeg måtte ha en).Jeg har kjøpt mange Conax CAMer på eBay, men de kan også kjøpes fra Satelitt1 eller qxl til en mye høyere pris (eBay=ca.400). Spørsmålet er om en VIL ha Viasat/CD i en og samme boks, og da er det ikke bare å velge, og hvis en må kjøpe en kronesboks med abo for å få kortet,vel,da er det prisen en må betale. Nokia 9902 S er en god mottaker. HD er litt liten med kun 40 GIG (Klarte 20 timer blank i en test), men større disk kan monteres. Den tar dessuten opp 5.1 lyd, og det er det omtrent ingen andre HD mottakere som gjør, de tar kun opp 2.0, som f.eks en del av mottakerene fra Force. Pairing fra CD vil vel kun gjelde nye abonnenter når de setter i gang. Uansett, jeg vil IKKE ha 2 bokser, og jeg vil ha TVN og TV3 + Harddisk, og da er Nokia 9902 S det beste alternativet for meg.

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp Dreamboxen du!

Hei, kjøp deg DB du! Alle vet at den ikke er godkjent av CD eller VIA, men den er god å bruke med originale kort. Tar begge flott og det skal ikke så mye til før du har bilde på skjermen. Riktig nok er det litt å sette seg inn i, men så fort den er oppe å går, så er den like 'konevennlig' som alle andre tunere. Den er lett å bruke og ikke minst fin å switche med når du har satt deg inn i funksjonene. Bare bruk et vanlig image. Mye fint å finne her og på andre dream sider. Kortselskapene vil nok spørre deg hva slags tuner du bruker, og da får du vel si at du har en godkjent tuner. Hvis du ikke vil ha DB kjøp Force! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Tror Jeg hadde valgt å bestilt kunn kort fra Viasat , dette kan også fåes i butikk( si Du har en gammel Nokia 9802 stående) .
    Det hjelper lite å si at du har en Nokia 9802 stående, under en STB-ID får du ikke kort fra Viasat, uansett.. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ynroenn
    Så er det bare det at for å få kjøpt en 1 kr tuner til CD må jeg binde meg til et familyabonnement som koster 3800 pr år. Har nå bestilt Force 536pvr med loca abonnement som koster 1298,- i året.......
    Smaker det, så koster det også som regel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Dreambox.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Smaker det, så koster det også som regel.
    Problemet er at det ikke smaker. Derfor gidder jeg ikke ha mer enn minimumspakken fra Viasat.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Problemet er at det ikke smaker. Derfor gidder jeg ikke ha mer enn minimumspakken fra Viasat.
    Hva som er viktig å ha av programmer er helt individuelt. Jeg MÅ ha Eurosport for å se på"MotoGP",og jeg vil absolutt ha TV3 for å se på serier som"Prison Break", samtidig som jeg IKKE vil ha 2 tunere under TVén. Jeg må dessuten ha harddisk på tuneren, og da er det ikke noen vei utenon en Nokia 9902 S. Denne tar også opp 5.1 lyd. noe som de fleste, om noen Force gjør. Dette smaker for meg, og som jeg forstår ikke nok for deg. Your life, your choise.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •