Canal Digital -fører de oss til piratvirksomhet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 113
    Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og hvordan skal man kunne "blokkere" ute de som bruker norske kort i sverige eller svenske kort i norge når signalet går via satellitt ???

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ja. Det du sier her er faktisk veldig vesentlig. Eksport av originale parabolkort er IKKE ulovlig, men det er som du sier et avtalebrudd. Den eneste konsekvensen noe slikt har er at avtalen sies opp med øyeblikkelig virkning dersom distributør får vite om det. Det blir derfor totalt feil å kalle noe slikt piratkort, noe jeg tviler på at distributørene gjør. De tjener nemlig fortsatt penger på det, derfor gjøres det heller ingen større grep for å blokkere ute de som måtte ønske å gjøre det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kunne benyttet callback f.eks. Mye brukt andre steder, riktignok hovedsaklig for å forhindre at subsidierte bokser og abonnement ble videresolgt. Dette har selvsagt klare ulemper, men det ville fungert. Ellers hadde Sky hatt en glimrende måte å blokkere ute flesteparten av sine europeiske seere... jevnlig aktivering via Astra 2D ville eliminert de aller fleste. På samme måte kunne skandinaviske tilbydere gjort det samme, for de har også noen transpondere som knapt nok når ut forbi Skandinavia. Men det er som sagt ingen som peser med det, for de får pengene sine, og seerne får det de vil ha. Alle fornøyde, med unntak av Hollywood & co. Men det de ikke vet/kan vite har de heller ikke så veldig vondt av. Å kalle dette piratkort er uansett feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oda-leh
    Prøvd å få forandret på pakken jeg har dag fra familie å adventurepakken til bare lokal å adventure,men nei det gikk ikke.jeg må ha minst familiepakken.
    Det ender vel med at jeg da sier opp en av pakken.
    Bor alene å er overhode ikke inntresert i tegnefilmer å musikkcanaler.
    Jeg skjønner deg der.... Egentlig så synes jeg man burde få bygge seg sin egen kanal pakke. Jeg har f.eks overhodet ingen interesse for sport kanaler, barne kanaler osv... Hvorfor skal jeg da måtte betale for alle disse?? Hva om jeg vil bare ha f.eks: nrk, nrk2, tv2, discovery, discovery science, national geographic og canal+??

Jeg synes også kanal tilbudet ellers er råttent.. Mye av kanalene som ligger i canal digital sine pakker finner du faktisk i free2air fra endel andre sat. Jeg kunne også tenkt meg noen amerikanske kanaler slik som fox, wb, scifi, hbo eller kanskje noen britiske kanaler som sky|one osv.. I andre europeiske land så kan man som oftest abonomere på slike kvalitets kanaler.

For tiden så laster jeg desverre ned det meste via p2p, siden det ikke fins noen lovlig måte å ta inn kanaler som viser serier/programmer som jeg liker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo da stille spørsmålet "hva om du da måtte betalt 50 % mer for de enkelt kanalene du ønsker" ? Samt ekstra kostnadene ved administrering og utregning av utgifter til eierne av programmene som sendes på disse.

Jeg kunne selv tenkt meg å valgt det jeg ville ha men for at det skal bli en reel mulighet ser jeg ingen annen løsning enn at tv kanalen selv starter distribusjon f.ex over ip tunere.

Ellers er faktisk ikke utvalget i norge noe spesielt dårlig. Se for eksempel til england hvor sky har monopol. Er faktisk dyrere for abonementspakker tilsvarende der enn i norge. HBO som vises i europa er også helt annerledes enn den amerikanske. Den europeiske som blandt annet finnes i tsjekkia er i stor grad en canal+ kanal som sender mest filmer.

Nei, håper ip tuner systemer eller noe over MCE eller lignende blir å ta av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Ellers er faktisk ikke utvalget i norge noe spesielt dårlig. Se for eksempel til england hvor sky har monopol. Er faktisk dyrere for abonementspakker tilsvarende der enn i norge.
    Dette stemmer vel ikke helt, gjør det vel? Jeg betaler £21 i måneden og får ganske mye mer igjen for pengene enn jeg ville gjort i Norge. Bl.a. så får jeg samtlige Discovery-kanaler (inkl. A1, National Geographic, etc), og hos Canal Digital må man betale ekstra for dem. Jeg har i tillegg til en bråte med musikk-kanaler (MTV, MTV2, MTV Dance, VH1, VH2, VH1 Classic, etc.) et variert underholdningstilbud (tre Sky-kanaler, UKTV-kanalene som sender mye klassikere samt en del dokumentarer, osv.), en haug med barnekanaler and the list goes on and on...

Legger jeg sammen alt så føler jeg at jeg får akkurat det samme som Viasat og Canal Digital tilsammen (sølv + family dog) på det ene abonnementet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette stemmer vel ikke helt, gjør det vel? Jeg betaler £21 i måneden og får ganske mye mer igjen for pengene enn jeg ville gjort i Norge. Bl.a. så får jeg samtlige Discovery-kanaler (inkl. A1, National Geographic, etc), og hos Canal Digital må man betale ekstra for dem. Jeg har i tillegg til en bråte med musikk-kanaler (MTV, MTV2, MTV Dance, VH1, VH2, VH1 Classic, etc.) et variert underholdningstilbud (tre Sky-kanaler, UKTV-kanalene som sender mye klassikere samt en del dokumentarer, osv.), en haug med barnekanaler and the list goes on and on...

Legger jeg sammen alt så føler jeg at jeg får akkurat det samme som Viasat og Canal Digital tilsammen (sølv + family dog) på det ene abonnementet
    Jeg er enig om din beskrivelse om SKY.Jeg har Sky+ og er kjempefornøyd. Betaler for totalpakken kr.7500,- pr år.Det er alltid noe som intresserer på Sky.Jeg har nettopp bedt om tilbud på SKY-HD.Prisen er 299 pund for boxen i UK,som er meget billig.Regner med et påslag med frakt, handling og fortjeneste fra leverandør i UK. Skal ifølge Sky være tilgjengelig i medio mai d.v.s til Football VM i HD. Abbonement prisen er 10 pund i mnd. i tillegg til det jeg betaler idag. Det gjør jeg med glede.
    Stølen

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En morsom ting til : Jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Flytta fra digital kabel (CD - familiepakke) til et hus uten kabeltilknytning. Jeg valgte da (naiv som jeg var) CD - familiepakke, parabol) i den tro at jeg fikk samme kanalene som jeg hadde (70% av grunnen til at jeg ville fortsette med CD's familiepakke var at jeg hadde 4 discovery channel kanaler der... jeg trodde jeg kom til å savne dem hvis jeg switchet til science kanalene i viasat (som jeg ikke visste var bra eller ikke (ikkeno mythbusters der), selv om pakka til Viasat -helt- klart hadde bedre pris/perfomance rundt juletider med gull (eller hva det nå var) til rundt 200 lappen med avtalegiro) ... så kjøper jeg (etter å ha tenkt meg lenge om og ikke hadde lyst til å begynne å søke etter nye satelitter i 10 meter snø (de som bodde her før satte igjen en disk innstilt mot CD)) Canal Digital pakke m/familie abb, kobler i tuneren, og .... finner bare Discovery ("hovedkanalen") ... er det bare jeg som ikke har orket å sjekke nøye, eller er det forskjell på familiepakke og familiepakke fra kabel til satelitt ????

hvis det er DET, føler jeg meg LURT... hvis jeg har gjort noe feil, føler jeg meg
    DUM ... ... (har aldri satt mine bein i en parabol antenne før selv...)

OG ! Jeg skulle ønske jeg hadde en tuner med 2 tunere (minst) og HDD ... Men slik som dette (&#€%# mafiaveldet) funker nå, så tør jeg ikke kjøpe. Jeg risikerer å punge ut 6000 på en kjempefet tuner som lar meg se på en kanal og ta opp en annen, og så går det 3 mnd. så har de skifta system, og jeg er fucked... Dette er IKKE kult !!! Jeg gir beng i om den ene eller den andre "begynte" ... (høres ut som små barn?) begge må KUTTE UT ! dere har forskjellig programtilbud! la programmene være forskjellen på dere, og ikke hardwaren !!!! den som skaffer meg de beste programmene / kanalene er den som får mine penger ! (og jeg kunne godt tenke meg å abbonere på begge 2, men ikke /&#%€#/&€ om jeg vil kjøpe 2 tunere til hver av de to tv`ene!!! (og jeg vil faktisk ikke betale ekstra for et ekstra programkort heller) .. SIMPLE as THAT! (jeg betaler (MASSE) for å se, bl.a reklamefinansiert TV) .. og å betale EKSTRA for å se det på 2 tv`er er bare rett og slett -SYKT-

Sitat Opprinnelig postet av lnb_newbie
    Er relativt fersk i satellitt-verdenen, men ser på den siste utviklingen fra CD som raske skritt i feil retning. Og som jeg tror gjør at flere kanskje tenker i illegale retninger, fremfor å betale for en lovlig tjeneste.

Her er noen av de tingene jeg ikke kan forstå at de har hverken lov eller vett til å gjøre:

1. Kun tillate et "godkjent" sett av Tunere for sine abonnementer
    De Tunerene som CD tillater, er teknologisk sett ikke akkurat i front og jeg kan ikke forstå at det skal bety noe for CD om hvilket produkt jeg ser deres tjenester gjennom så lenge jeg a) ikke ødelegger noe av deres eiendom, b) ikke bryter distribusjonsavtalen på tjenestene deres og c) at jeg betaler det de krever for sine tjenester. Funksjonaliteten som de nå bruker flere millioner i markedsføring på å fortelle oss om i "deres" nye tunere - har eksistert i over 3 år i det frie markedet...

2. Knytte abonnement opp til Tuner med serienummer.
    Dette henger litt sammen med pkt. 1, men denne praksisen innsnevrer brukerfriheten til et nivå som vi ikke kjenner igjen fra referanser ellers i vårt samfunn. Jeg skal altså ikke kunne ta med meg mitt kort til min tuner på hytta!? Jeg må faktisk ta med hele tuneren fra huset...

3. Ikke distribuere svenske kanaler vi satellitt
    Vi flyttet og da måtte vi gå fra kabel-TV til satellitt. Vi kjøper tjenestene fra den samme leverandøren (CD), men nå kan vi plutselig ikke få tilgang til svenske kanaler! Hvorfor?!? De ligger jo der! De i huset vi tidligere bodde i, ca. 2 km. herfra, får sett dem!!

4. Ikke støtte opp om fler-bruks-tilbud
    Dersom vi vil ha en TV i stua, en på soverommet og en på barnerommet, så må vi altså gå til innkjøp av 3 CD abonnement - uten noen som helst form for rabatt (hvis vi da skal ha muligheten til å se på de tre tv'ene noenlunde samtidig - alternativt må vi springe rundt med tuneren mellom rommene). Vi hadde gjerne kjøpt et par abonnementer til dersom de var av en slik pris at de ble attraktive. Eneste løsning nå vil vel være å kjøpe Dreambox/Reelbox og dele ett abonnement... (stikk i mot CD's planer vil jeg tro).

Dette er bare noen av de punktene som irriterer meg grenseløst, og som jeg tror faktisk virker mot sin hensikt. Jeg har sendt en mail til forbrukerrådet om disse pluss noen flere ting og oppfordrer flere til å gjøre det samme!!

mvh,
    G

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Ellers er faktisk ikke utvalget i norge noe spesielt dårlig. Se for eksempel til england hvor sky har monopol. Er faktisk dyrere for abonementspakker tilsvarende der enn i norge. HBO som vises i europa er også helt annerledes enn den amerikanske. Den europeiske som blandt annet finnes i tsjekkia er i stor grad en canal+ kanal som sender mest filmer.
    Men sky har jo også en mye større pakke og større kanal variasjon.
    Men som sagt, det er nok mye kanaler der jeg kunne vært foruten også, men alt i alt så synes jeg tibudet til sky er mye bedre, men desverre så er det ingen lovlig måte få sky kort+tuner i norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Men sky har jo også en mye større pakke og større kanal variasjon.
    Men som sagt, det er nok mye kanaler der jeg kunne vært foruten også, men alt i alt så synes jeg tibudet til sky er mye bedre, men desverre så er det ingen lovlig måte få sky kort+tuner i norge.
    Du bryter ingen norsk lov ved å føre utstyr for dette inn i Norge. Det eneste du bryter er kontrakten du har med Sky som sier at du ikke har lov til å ta med deg kortet ut av UK. Det eneste som skjer om du blir oppdaget (noe du ikke blir med mindre du ringer dem og sier fra selv :P) er at de stenger deg av og svartelister boksen din. Så det er fullstendig lovlig Bare bittelitt tungvint.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du bryter ingen norsk lov ved å føre utstyr for dette inn i Norge. Det eneste du bryter er kontrakten du har med Sky som sier at du ikke har lov til å ta med deg kortet ut av UK. Det eneste som skjer om du blir oppdaget (noe du ikke blir med mindre du ringer dem og sier fra selv :P) er at de stenger deg av og svartelister boksen din. Så det er fullstendig lovlig Bare bittelitt tungvint.
    Det er en riktig opplysning.Du må ha både godkjent Sky+ box og kort som passer sammen for at dette skal funke fint.Det er ikke vanskelig å få tak i dette.Husk at det er flere hundretusen Sky boxer på avveie i Europa.
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som til stadighet klager på at man ikke får inn div Sky, Svenske kanaler osv i Norge så skyldes dette at TV SELSKAPENE IKKE GODTAR DISTRIBUSJON UTENFOR SINE EGNE LAND VIA PARABOL. Hver enkelt kanal har avtale for visning for hvert enkelt land, og som oftest er det egne avtaler for parabol og kabel-tv i tillegg.

Dette har overhodet ingenting med hva Canal Digital eller Viasat vil vise i Norge.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er du så sikker på dette? Er det ikke heller Canal Digital og ViaSat som ikke er villige til å betale det disse TV-selskapene vil ha for å bli distribuert i utlandet da?

Igjen så er jo dette noe som kommer på bunnlinjen for hva vi er villige til å betale for kanalpakkene. Disse pakkene synes jeg allerede er ganske dyre, og jeg kan bare se for meg hva det ville kostet med Sky eller andre populære kanaler i pakkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Tja, er du så sikker på dette? Er det ikke heller Canal Digital og ViaSat som ikke er villige til å betale det disse TV-selskapene vil ha for å bli distribuert i utlandet da?

Igjen så er jo dette noe som kommer på bunnlinjen for hva vi er villige til å betale for kanalpakkene. Disse pakkene synes jeg allerede er ganske dyre, og jeg kan bare se for meg hva det ville kostet med Sky eller andre populære kanaler i pakkene.
    JonGoii har rett.Sky ville ha måtte betalt filmselskapene og tv-produksjonselskapene mye mer dersom de hadde hatt langt flere seere i Europa. Jeg er sikker på at dersom CanalDigital kunne gi sine seere SkyOne og SkySport så hadde de betalt for det,men Sky kan ikke selge det videre.MEN- seriene på Sky One er jo tilgjengelig for alle TV-selskapene i Europa.CD sender også de samme Premier L fotballen som Sky.Men-Sky har så mye mer.
    Jeg har hatt Sky+ i mange år og er utrolig fornøyd med det.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg sjekka lå hele discovery pakken med på entertain forsåvidt, poenget mitt var bare at de har monopol samt at om du skal ha flere kanaler og spesiell interesse kanaler så må du opp på de største pakkene og disse er ikke billigere enn i norge til tross for lavere lønnsnivå der borte.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her gått rykter om svenske tv kanaler på parabol i årevis, sist var at Viasat hadde fått de ett par år tilbake.

Får du tak i abonnement med NRK i utlandet lovlig ? Nei.

Samme som gjelder der. Kan jo lage en pool her om hvilke kanaler som ikke finnes hos CD og Viasat som folk er villig til å betale for, og tør vedde på at svenske tv kanaler kommer i toppen.

Sitat Opprinnelig postet av colgol

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Til de som til stadighet klager på at man ikke får inn div Sky, Svenske kanaler osv i Norge så skyldes dette at TV SELSKAPENE IKKE GODTAR DISTRIBUSJON UTENFOR SINE EGNE LAND VIA PARABOL. Hver enkelt kanal har avtale for visning for hvert enkelt land, og som oftest er det egne avtaler for parabol og kabel-tv i tillegg.

Dette har overhodet ingenting med hva Canal Digital eller Viasat vil vise i Norge.
    Jeg er sikker på at både canal digital og viasat kunne ordnet en avtale med diverse kanaler om de prøvde. Jeg tror det står på hvor mye viasat og canal digital er villige til å betale. Du finner f.eks mange versioner av Fox, HBO, discovery, axn, scifi osv..
    Så hvorfor skal ikke norske tv selskap klare å få til en lignende avtale?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii

Man får kjøpt abonnement på de danske statlige kanalene DR1 og DR2 her i landet (fra Canal Digital), men altså ikke de svenske kanalene.

De fleste tyske riksdekkende kanaler sender ukodet på parabol, og kan sees av alle i hele Europa.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går nok mye på vilje enn på lover og regler. CD og UPC viser jo svensk tv på kabel-TV, så komersielt lar det seg løse.

Heldigvis tar jeg inn SVT1/2 og TV4 gratis via DVB-T, så problemstillingen er ikke så relevant for meg :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man kan vær revnende uenig så må man jo forstå konseptet bak rettigeter og kapitalistiske rettighetsinnehavere.

Produksjonsselskap A lager en serie, Distribusjonsselskap B kjøper serien, Kanal C kjøper rettighetene for land D med fastpris pluss en pris pr potensiell seer.

Hva skjer så når Kanal C sendes i land D pluss land E slik at antallet potensielle seere dobles? Jo produksjonsselskap A kontakter distribusjonsselskap B som igjen vifter kontrakten i trynet på Kanal C og krever ekstra betalt. Alt fra 20 til 100 % mest sannsynlig.

Siden kanal B enten er statlig og har fast inntekt eller er privat og baserer seg på inntekter gjennom reklame som kun retter seg mot land D så er det lite å hente for dem å sende i land E. Så da må enten seernen i land E betale den ekstra kostnaden for alle andre mulige seere i land E som ikke vil betale eller man må ha et tungvint system hvor distribusjonsselskap B krever mange ansatte og avanserte system for å forsikre at de får betalt for hver seer i land E.

Slik fungerer det desverre idag.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jada, vi skjønner da dette, men det er et poeng at når når dette er løsbasert for en distribusjonskanal (kabel-tv), så bør det også være løsbart for andre kanaler (satellitt). Spesielt siden man i denne kanalen har 100% kontroll på hvem som abonnerer på hvilke kanaler.

Noen som har kunnskap om hvilke avtaler som ligger til grunn for kabel-tv distribusjon av SVT?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •