Canal Digital -fører de oss til piratvirksomhet? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 113
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er jo bare å kikke over "dammen" til Storbritania og SKY. Så mange HD-kanaler å velge i. Vi er et av verdens rikeste land og enda har vi ingen HD-kanaler og liten ADSL-dekning på høye hastigheter.

Men slik blir det når det nærmest er monopol på et produkt. Enda har ikke CD kommet med en tuner med HDMI, og enda er ikke HD-kanalen dems klar (selv om de har reklamert for denne i flere måneder). 1 stk uferdig HD-kanal, og statistikken ligger på 200.000 solgte flatskjermer i 2005; hvorpå kanske 70-80% av disse er HD-Ready. Tenk for et marked! Fatter ikke at det legges politisk press på disse (CD/ Viasat) om krav til levering av HD! I USA er de vel oppe i 100 HD-kanaler om jeg ikke husker feil...
    Og av disse har kanskje 10 % digital parabol eller kabeltv Og jeg tuller ikke engang. Det som er trist. Det er snart like mange flatskjermer i Norge som det er parabol abonenter totalt. Det sier sitt. For det er ikke de samme personene som har alt.

Ser at andre har kommentert det, men vi har faktisk hatt en god HD kanal her til lands siden 1 oktober ifjor som sender filmer og greier. Har flere av de liggende på harddisken her. Knall kvalitet. Problemet er jo tilgang på tunere.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Canal Digital = MAFIA

CD har bare seg selv å takke,når det gjelder den økende piratvirksomhet.Hadde det vært vettuge priser og de hadde sluttet med å "mafiastemple" paraboltunere sine,så tror jeg bare noen få prosent hadde tatt seg bryet med å få sett kanaler gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Grrrr

Prøvd å få forandret på pakken jeg har dag fra familie å adventurepakken til bare lokal å adventure,men nei det gikk ikke.jeg må ha minst familiepakken.
    Det ender vel med at jeg da sier opp en av pakken.
    Bor alene å er overhode ikke inntresert i tegnefilmer å musikkcanaler.

Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Min leverandør ga meg disse opplysningene,og han er til å stole på.har du fått avklart dette nå?
    TIL Stølen
    Jepp, alt er avklart med leverandør. Jeg ga han dine opplysninger. Han sjekket dette opp og nå skal alt være i boks. Venter nå bare på at tuneren min blir registrert hos CD slik at jeg kan få kortet. Regner med at jeg har montert alt i neste uke. Takk for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Billy
    TIL Stølen
    Jepp, alt er avklart med leverandør. Jeg ga han dine opplysninger. Han sjekket dette opp og nå skal alt være i boks. Venter nå bare på at tuneren min blir registrert hos CD slik at jeg kan få kortet. Regner med at jeg har montert alt i neste uke. Takk for hjelpen.
    Det var fint at du fikk avklart det.Jeg har en grei kilde som holder meg godt informert.Jeg ser at det kommer en ny amerikansk serie i HD på CmoreHD i om 14 dager,så da begynner det å se noe bedre ut.Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøyal bransje,

Telenor eier Canal digital og conax som har store interesser i krypteringsteknologi i verden (gjett hvem som får regningen for uttestingen).

Viasat ha avtale med Mediemogul Rupert Murdoch sitt NDS som leverer Israelske krypterings algoritmer. Dette har medbrakt hendige rettigheter
    til å kringkaste feks. Fox News.

NDS og Conax er arge konkurrenter.

Canal digital har kjøpt rettighetene til å kringkaste NRK, NRK2, TV2 og TVNorge samt Discovery som er i de fleste Norske hjem. Viasat har TV3, og noen andre kanaler som finnes i de aller fleste hjem.

Det å kalle dette konkurranse er uintelligent,

Dette er monopol på ihvertfalk Norske kanaler. Heldigvis er fiber med ekte PPV på vei og da blir det en mørk grav for disse blodsugerne.

solberg

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har også NRK1 og NRK2 hvis du sjekker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå tror eg det var snakk om at kanskje viasat og nds sku få tv2 og tv norge og , uansett så vidt eg har skjønt så er det tilslutt regjeringen som bestemmer det...

men eg irritere meg og over at man må velge mellom kanaler.
    viss eg vill for eks ha tv2 og tv n og kanskje discovery så må eg ha enda ein tuner med enda eit abb.. det blir både dyrt og tungvindt..
    desverre er det ikkje alle som har tilgang til kabeltv...

men når adsl linjene blir store nok så man kan få tv kanaler og så kan hende me kan sjå ein forandring hos canal og viasat da fleire og fleire kanskje vill gå over til adsl/fiber...

lov å håpe..
    vi får se hva som skjer om 20 år, ingenting skjer raskt her på berget :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv2 og tvn legger seg selv ut på anbud for x antall år om gangen. Hvert år har canal digital bydd mest. Regjeringen har ingenting de skulle sagt her da begge kanaler kan tas imot av de fleste over etern.

Det er ikke det at jeg ikke hadde sett at vi kunne velge og vrake i det vi kunne tenkt oss. Men må bare rette på ting som ikke stemmer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det viasat som hadde forhandlet frem noe,
    var noe i allefall. tiden vill vise om eg har rett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det vel seg slik at de fleste parabol hodesystem bare støtter 1 og 1 tuner. Så man kan jo egentlig bare legge kabler til de ekstra rommene. Vet det finnes hoder som støtter 2 tunere som tar inn 2 forskjellige kanaler samtidig, men disse koster vel også endel mer.

Det meste løser seg med å kjøpe en linuxbasert parabol tuner, og det burde jo ikke være ulovelig å kjøre kortdeling i en bolig. Men skjønner jo at distribusjon til venner over f.eks internett er ulovelig.

CD og Viasat vil tjene penger, take it or leave it...

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja denne diskusjonen engasjerer:-) må bare fortelle om en episode. Hadde en diskusjon med en viasat forhandler her for en stund siden. Han var overbevist om at det var til forhanl... øhhh forbrukerenes eget beste med to krypterings systemer. dette gjorde at kunden fikk billigere og bedre tunerer via oppbinding og spons. yeah! uansett hva jeg argumerte med kom jeg ikke gjennom. For ca to uker siden møtte jeg denne forhandleren på en elkjøp ikke så mange mil unna. siden jeg kjenner ham kom jeg igjen i snakk med ham. det viste seg at han skulle på hytta og ville kjøpe en ny radio før han reiste opp. "Javel sier du det" (ond plan begynner i hodet mitt) skal du ha p1 og p3 eller p2 og kanal24?" spurte jeg. "Nei, skal bare ha en radio" svarte han. "jammen nå begynner jo de nye frekvensene fra sommeren" sier jeg."Da må du ha 2 radioer hvis du skal ha alle de kanalene". "Hæ??" sier han "Det er det sjukeste jeg har hørt" Plutselig blir han stille. smiler litt flåsete og sier"ok, point taken" jeg rusler fornøyd ut. Tar meg en røyk og føler godt.......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå har det vel seg slik at de fleste parabol hodesystem bare støtter 1 og 1 tuner. Så man kan jo egentlig bare legge kabler til de ekstra rommene. Vet det finnes hoder som støtter 2 tunere som tar inn 2 forskjellige kanaler samtidig, men disse koster vel også endel mer.
    Merkostnadene på disse hodene er ikke så stor. Avhengig av hvilket merke man kjøper så begynner prisene på ca. 400-500 og opp for såkalte twin LNB. Merke er i denne sammenheng ikke veldig viktig for mottak av signaler fra de nordiske satellittene, så man kan like gjerne kjøpe LNB på Biltema, for du har uansett minst ett års garanti (Jeg tror faktisk du har krav på to år)

Og før noen evt. lar seg friste til å argumentere med at dårlige LNB-er kan gi dårligere bilde... det er dette som er det flotte med digitalt. Enten har du bilde eller så har du ikke :P (Evt. har du et sterkt "brukket" bilde, men da er det jo temmelig opplagt at noe er feil likevel)

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodene fra Biltema er ment å vare mer enn 2 år, dermed er det 5 års reklamasjonrett. Funker de ikke, kan du kreve at de blir reparert (noe som i praksis betyr ny vare).

Har god erfaring med LNB fra Biltema, dog single hoder.

Lars

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Leste for en stund siden en interresang artikkel som nok får canal + til å skjelve i buksene. I usa jobbes det nå iherdig med å få løst opp kanalpakkene, og skaffe forbrukerene større valgfrihet. De mener det er for gale, at en feks skal betale 199 kr for en grunnpakke, og få en hel haug med dritt kanalar, som en ikke har noen som helst interesse av å se på. De mener at en heller skal kunne velge de kanlene en ønsker å ha, uavhengig av pakker, og betale kun for de kanalene en ønsker.
    Det er vel dette som er fremtiden, men hvor lang tid det tar før den kommer, gjenstår og ser.
    Vet ikke om dette er nevnt senere i tråden, da jeg ikke har kommet meg gjennom mer en den første siden ennå, men måtte bare kommentere dette!

Så vidt jeg har hørt, er BN TV (Kabeltv-leverandør) i trondheim allerede godt inne på denne tanken, og det vi har fått beskjed om som kabeltv-kunder er at de jobber faktisk med nettopp en slik løsning.

Det har ikke kommet noen tidsperspektiv på det, men det hørtes ikke ut som det var så voldsomt langt unna! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan de ta hvilken pris de bare vil. Pirakortene er lagt døde etter bytte av kodesystem. Eneste som funker nå er dreambox og cardsharing. Og det er mye pes og drit for å få det til å virke 100%. Det er det svært få som gidder, meg selv iberegnet.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste distributører ser på kort som brukes ULOVLIG som piratkort. Dette gjelder kort som brukes utenfor det landet som man har rettigheter til.

Til de som ikke skjønner hvorfor det finnes svenske kanaler på kabel-tv og ikke parabol (Canal Digital feks) så skyldes dette hvilke avtaler som gjelder til enhver tid.

Canal Digital har ingen TV kanaler, de distribuerer kun de kanalene som de har avtaler med.

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Siden dette ikke har noe med piratkort å gjøre burde det gå ann å legge en peker til siden uten å bryte forumets regler...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

olagligt?

Min bror boende i Norge har ett Canal Lokalkort som jag står för och betalar. Enligt mig är detta inte olagligt då jag betalar full avgift för detta kort, däremot ett avtalsbrott och det kan jag leva med då Canal Digital inte vill distribuera svenska kanaler till svenskar i Norge som inte har kabeltv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det du sier her er faktisk veldig vesentlig. Eksport av originale parabolkort er IKKE ulovlig, men det er som du sier et avtalebrudd. Den eneste konsekvensen noe slikt har er at avtalen sies opp med øyeblikkelig virkning dersom distributør får vite om det. Det blir derfor totalt feil å kalle noe slikt piratkort, noe jeg tviler på at distributørene gjør. De tjener nemlig fortsatt penger på det, derfor gjøres det heller ingen større grep for å blokkere ute de som måtte ønske å gjøre det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Min bror boende i Norge har ett Canal Lokalkort som jag står för och betalar. Enligt mig är detta inte olagligt då jag betalar full avgift för detta kort, däremot ett avtalsbrott och det kan jag leva med då Canal Digital inte vill distribuera svenska kanaler till svenskar i Norge som inte har kabeltv.
    Jeg tror ikke det betyr noe hva Canal Digital eller Viasat vil. Siden de ikke eier disse kanalene kan de heller ikke bestemme hvilket område de skal være tilgjengelig i.

Mener å ha lest et sted at kabeltv omfattes av en egen gammel "politisk" avtale mellom de nordiske landene. Avtalen regulerer nabolandskanaler og gjelder kun for kablenett. Kabelnett abbonenter slipper dermed å betale Svensk/Dansk TV lisens til hhv. SVT&DR for å få se Svenske og Danske kanaler i kabelnettet. Det er noe info på http://www.norwaco.no/kabel/

"Etter regler i åndsverkloven kan samtykket, for de rettigheter kringkastingsselskapet selv ikke har, formidles av Norwaco."

Hadde man måttet betale Svensk og Dansk TV lisens for å se Svensk og Dansk TV i kabelnett så er jeg rimelig sikker på at ingen Svenske og Danske kanaler hadde vært tilgjengelig i Norske kabelnett.

SVT har egen betal-tv kanal (SVT Europa) for Svensker utenfor Sverige.
    Denne kanalen dekker Europa ,Asia,Afrika og Australia og koster SEK kr. 1270 pr år. Enda en grunn til at SVT ikke ønsker "parabol" distribusjon av SVT1/SVT2 utenfor Sverige da SVT ville miste potensielle betal-tv abbonenter.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •