Dreambox DM 7000-S - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det skal jeg gjøre . Bruk explorer og logg deg inn på Dreamboxen. I mitt tilfelle: http://192.168.1.4 her henter du ut streaminfo for kanalen du vil streame. F.eks TV Norge:

Name: TVNorge
    Provider: Telenor
    Service reference: 1:0:1:5e5:f:46:fff60000:0:0:0:
    VPID: 0203h (515d)
    APID: 02a0h (672d)
    PCRPID: 0203h (515d)
    TPID: 0243h (579d)
    TSID: 000fh
    ONID: 0046h
    SID: 05e5h
    PMT: 0108h
    Video Format: 720x576 (4:3)

Så Åpner du VLC og file->open networkstream, her klikker du på fliken nettverk og aktiverer http/ftp/mms. Her skriver inn url på følgende måte:
    dreambox_ip:31339/PAT,PMT,VPID,APID (PAT er alltid 0).
    I mitt tilfelle for å streame TV Norge blir da dette:
    192.168.1.4:31339/0,0108h,0203h,02a0h
    Funker som en drøm .

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også legge til at når du har fått VLC opp å gå, kan du bruke den som en server å streame til alle PC'ene i nettverket ditt. Dermed kan alle PC'ene i huset vise Dreambox streamen. Har akkurat prøvd dette og det funker også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke bilde når jeg prøver å streame fra dreamboxen... Ser ut som det kobler opp men der er hverken bilde eller lyd.. Sikkert en enkel feil
    Er ganske sikker på at adressen er rett skrevet.. men er litt usikker på det tallet som står etter dreambox ip? 31339 ? hva er dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    31339 er "porten" lyd og bilde streamen blir hentet fra. Du kan også prøve 31338. Kommer kanskje litt an på hvilket image du bruker. Med det nyeste imaget fra Rudream slipper du alt dette da det har en egen innebygget funksjon for streaming til VLC. Her skal det rekke og bare skrive http://x.x.x.x/video.pls.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.. Jeg har nyeste PP image'e.. Å jeg får iallefall ikke til å streame med det. Hadde ikke særlig lyst å bytte det ut da det har en del artige funksjoner Men var litt sugen på å se euro 1080!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du ha ny tuner....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk fint å streame Euro1080 fra dreambox til pc'en og spille av i VLC.... blir bra når alle tv kanaler får denne kvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ååå?
    Hvilken VLC bruker du? å hvordan får du bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vlc 0.8.0-test2
    kjører Hydra Zeus imaget på dreamboxen.

Gjorde som Frøy skrev, men brukte 31338 heller enn 31339

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!
    Trur nok det er peterpan imaget som kødder det til hos meg.. Jeg for prøve å skifte image!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Ja det skal jeg gjøre . Bruk explorer og logg deg inn på Dreamboxen. I mitt tilfelle: http://192.168.1.4 her henter du ut streaminfo for kanalen du vil streame. F.eks TV Norge:
    Jeg har brukt DreamTV til streaming, da trenger du ikke skrive inn noe annet enn IP til Dreamboxen. Det er dog ikke 110% stabilt. Nå har imidlertid husverten tatt ned parabolen, så nå skal jeg kvitte meg med boxen.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dreamtv virker fint her også.. men fyttigrisen til en hakking!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janterje
    vlc 0.8.0-test2
    kjører Hydra Zeus imaget på dreamboxen.

Gjorde som Frøy skrev, men brukte 31338 heller enn 31339
    Hei.
    Hydra Zeus har også en innebygget funksjon(function_vlc) for VLC streaming. I feltet "http/ftp/mms" trenger du bare skrive: dreambox_ip/video.pls. (eks: 192.168.1.2/video.pls) så omdirigerer dreamboxen streamen til PCen din. Mye enklere, og du slipper og gå å hente streaminfo hver gang du skifter kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja! Det hjalp å skifte image ja.. Funker glimrende! Nå må jeg bare innvestere i trådløst nettverk så blir jo dette genialt! Regner med det går fint å bruke slik usb ting?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen som har prøvd HDTV med x-box nå?

har ikkje muligheten til og teste det her sjølv,men lurte på om andre har tat seg bryen med og prøve? vile jo vært sinsykt kult vis det var HDTV og progresivt via x-boxen...men spørs vel om det fungere i praktis..om X-boxen er kraftig nok til det.liker dreambox veldig godt og har egetlig ikkje lyst til og kjøpe nye componenter når eg kan dra full utnytelse av dei tinga eg har fra før...håper på posetiv tilbake melding

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nykommer i forum - newbee DM7000S - spm. CS og cams

Heisann allesammen,

Har for tiden en Force 1133S med innebygged Conax og Viaccess, og har en ekstra Irdeto cam. Boksen har altid hatt en eller annen feil mht bruk av Irdeto modulen, og henger seg av og til når modulen settes inn. Jeg tror det er i tide å se på noe mer avansert.

Spm mitt er følgende: Cardsharing: Jeg vil ha hoved tuneren i stuaen, og en ekstra tuner i gutteromet, samt en i soveromet til oss foreldrene. Må jeg da ha 3 x DM7000S, eller kan jeg bruke 1 x 7000S og to rimeligere utgaver (f.eks 500S)?

Så leste jeg at DM7000S har mulighet til å dekodere uten cam. Betyr det i praksis at jeg kan hiv min Irdeto cam til f.eks. utenlandske koderte kanaler, og la alt styres av software? Mao en softcam som også har alle koder?

En annen sak er at jeg har en søster som bor i utlandet. Kan hun bruke en 7000S og ta inn Conax og NDS med softcam og keyfiles? Dette siden hun teoretisk sett ikke kan kjøpe Canal Dig. eller Via kort i utlandet.

Ser ellers at dette er et meget spennende produkt. Hadde tenkt meg å kjøpe en DVD opptager, men lurer om det er smartere å sette inn stor HD i DM7000S'en, ta opp filmer, og brenne de på PC...?

Hilsen,

Harry The Satman

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: nykommer i forum - newbee DM7000S - spm. CS og cams

Sitat Opprinnelig postet av Harry The Satman
    Heisann allesammen,

Har for tiden en Force 1133S med innebygged Conax og Viaccess, og har en ekstra Irdeto cam. Boksen har altid hatt en eller annen feil mht bruk av Irdeto modulen, og henger seg av og til når modulen settes inn. Jeg tror det er i tide å se på noe mer avansert.

Spm mitt er følgende: Cardsharing: Jeg vil ha hoved tuneren i stuaen, og en ekstra tuner i gutteromet, samt en i soveromet til oss foreldrene. Må jeg da ha 3 x DM7000S, eller kan jeg bruke 1 x 7000S og to rimeligere utgaver (f.eks 500S)?

Så leste jeg at DM7000S har mulighet til å dekodere uten cam. Betyr det i praksis at jeg kan hiv min Irdeto cam til f.eks. utenlandske koderte kanaler, og la alt styres av software? Mao en softcam som også har alle koder?

En annen sak er at jeg har en søster som bor i utlandet. Kan hun bruke en 7000S og ta inn Conax og NDS med softcam og keyfiles? Dette siden hun teoretisk sett ikke kan kjøpe Canal Dig. eller Via kort i utlandet.

Ser ellers at dette er et meget spennende produkt. Hadde tenkt meg å kjøpe en DVD opptager, men lurer om det er smartere å sette inn stor HD i DM7000S'en, ta opp filmer, og brenne de på PC...?

Hilsen,

Harry The Satman
    da kan du kjøpe 1 7000s til å ha i stua og linke opp 2 stk 500s til den, så er det bare å starte cardshare! funker som gull. søstra de kan også bruke kortene dine(cardshare), fordel å ha bredbånd da. du trenger ikke å kjøpe harddisk, kobl dem opp mot pcn, så bruker du den hardisken, så slipper du støy(fra hd) i stua.

b-ill

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •