En Sat Tuner som tar CD og Viasat..??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En Sat Tuner som tar CD og Viasat..??

Finnes det ikke en god Sat tuner som tar både CD og Viasat? Jeg har en Force 1133 som trengs å byttes ut. Har sett med noen venner som har 1 kroners tuner fra Viasat. Fy filler hvor dårlig bilde de ga. Ikke akutelt med en slik tuner. Ønsker en vanlig tuner, ikke noe Dreambox, data, image, kode bytting etc... Bare en God kvalitets tunder som tar både CD originalkort og Viasat org kort. Om det finnes, hvilke anbefaler dere??;-)

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei -

Jeg har selv en Force 1133, og er følgelig uten Viasat-kanaler (uten at det er veldig plagsomt...).

Men vi har på arbeidsplassen min en Strong SRT8700 tuner, som tar både Viasat og CD. Den er vel grei nok, selv om brukervennligheten ikke kommer opp mot Force (eller andre tunere for entusiaster).

hilsen
    BjOlav

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strong SRT-8700

Jeg vet ikke om andre tunere som tar inn begge enn Strong -SRT 8700 ,vet om at Nokia å har,eller hadde en slik tuner.
    Alternativ er å kjøpe en tuner som tar NDS som er Viasat sitt system via en ca-mudul,slike finnes det mange av.
    Har brukt en ca mudul i snart 2 mnd uten at jeg trenger noen koder eller omprogramering på Viasat.Jeg har en M-Vision å en Fantacy på hytta.Har å en 1133 men den godtar ikke ca-mudul.
    Kan ikke se forskjell på bildet på disse to tunerne som begge er godt utrustet.
    Lyden er nok bedre på 1133 i forhold til Fantacy.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke vil ha Dreambox (som forøvrig er en meget bra tuner som selv "mor" kan forstå) så skal jeg ikke foreslå den.

Newcomer Lydklinikken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Viasat og Canal Digital har valgt å gjøre det slik at vi som kunder mååå ha to tunere for de respektive kort. Går man til forhandler og vil ha Viasat abb./Canal Digital abb. har tenkt å bruke en og samme tuner, går ikke dette pga. serienummeret. Viasat skal ha serienummeret på tuner og det samme vil Canal Digital. Det er blitt slik at serienummeret fungerer som en lås overfor den andre satelittsenderen,
    (Viasat mot Canal Digital, eller vise versa)
    Serienummer sendes ut sammen med signaler fra tuner og sperrer signalene for det andre, hva det måtte være Viasat eller Canal Digital
    Man kan ha to like tunere, som foreksempel Strong 8700, de vil ha forskjellige serienummer, og kan dermed bruke Viasat på den ene og Canal Digital på den andre. Det ser ihvertfall bedre ut med to like og kan bruke samme fjernkontroll, (seriekoble dem så funker det bra?)
    enn disse fjopse tunerne som de har å tilby i abbonnementpakkene sine. Disse gir dårligere lyd og bilde, samt at de henger seg opp til stadighet, pga. for dårlig hardware på innsiden.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydklinikken

Man kan ha to like tunere, som foreksempel Strong 8700, de vil ha forskjellige serienummer, og kan dermed bruke Viasat på den ene og Canal Digital på den andre. Det ser ihvertfall bedre ut med to like og kan bruke samme fjernkontroll, (seriekoble dem så funker det bra?)
    enn disse fjopse tunerne som de har å tilby i abbonnementpakkene sine.
    Strong 8700 har funksjon for dette altså, en slags A/B innstilling?
    Hvis ikke blir det vrient å opperere den ene uten samtidig å opperere den andre også.

.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge kort vil fungere på 8700 uten noen form for innstilling. Den er ikke godkjent av CD men si at du har en force tuner bestill et CI kortså funker det. Dette vil dog ikke fungere etter 1 april da CD vil begynne med pairing av kort og tunere. Dette gjelder kun nysalg og ikke noe problem for de som har abbonement.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydklinikken
    Viasat og Canal Digital har valgt å gjøre det slik at vi som kunder mååå ha to tunere for de respektive kort. Går man til forhandler og vil ha Viasat abb./Canal Digital abb. har tenkt å bruke en og samme tuner, går ikke dette pga. serienummeret. Viasat skal ha serienummeret på tuner og det samme vil Canal Digital. Det er blitt slik at serienummeret fungerer som en lås overfor den andre satelittsenderen,
    (Viasat mot Canal Digital, eller vise versa)
    Serienummer sendes ut sammen med signaler fra tuner og sperrer signalene for det andre, hva det måtte være Viasat eller Canal Digital
    enn disse fjopse tunerne som de har å tilby i abbonnementpakkene sine. Disse gir dårligere lyd og bilde, samt at de henger seg opp til stadighet, pga. for dårlig hardware på innsiden.
    Lyd er absolutt ikke noe godt argument for Strong 8700 siden den ikke har digital lydutgang - solgte min nettopp av den grunn. Såvidt jeg vet har 1 kroners tunerne til CD dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile CD og viasat

Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Siden du ikke vil ha Dreambox (som forøvrig er en meget bra tuner som selv "mor" kan forstå) så skal jeg ikke foreslå den.

Hei,

Denne såkalte dreambokxen som jeg stadig ser aventert i forskjellige utgaver på eksempelvis Finn.no, tar den begge systemene?

Jeg har CD via en samsung tuner i dag som gir et bra bilde til min pioneer 50", mens den som følgte med for viasat gir et altfor dårlig bilde.
    I tillegg må jeg skrue av den ene tuneren for å få liv i den andre og visa versa, så det er irriterende.

Kunne da tenkt meg en tuner og da helst med harddisk i tillegg for å ta opp noen programmer "dann og vann" som tar begge systemene.

Er det da en dreamboks på markeded som kan gjøre dette?, strong tuneren for begge systemer har vel slik jeg har lest på nettet fått blandet kritikk.

Alternativt så må jeg ha en bedre tuner til viasat og fortsette å bruke to tunere, er det da noen gode her som kan anbefales?

Mvh
    Geir

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Humax 5350 Vaci og har begge deler. Funker fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Jeg bruker en Humax 5350 Vaci og har begge deler. Funker fint.

Samme her.. Den har topp bilde + digital lydutgang...( min har aldri hengt seg opp)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Samme her.. Den har topp bilde + digital lydutgang...( min har aldri hengt seg opp)

Hei,

Etter å ha sjekket litt så ser jeg at det er tre typer, 5300-5350 og 5400

Noen av Dere som kjenner til om det er store forskjeller på disse?
    Ser at den digitale utgangen på 5300 er optisk, er det optisk på 5350 eller er det coax?
    Finner bare detaljert om 5300 på nettet, men jeg får søke litt til før jeg bestemmer meg.

Takker ellers for tipset om Humaxen til Dere begge.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Hei,

Denne såkalte dreambokxen som jeg stadig ser aventert i forskjellige utgaver på eksempelvis Finn.no, tar den begge systemene?

Jeg har CD via en samsung tuner i dag som gir et bra bilde til min pioneer 50", mens den som følgte med for viasat gir et altfor dårlig bilde.
    I tillegg må jeg skrue av den ene tuneren for å få liv i den andre og visa versa, så det er irriterende.

Kunne da tenkt meg en tuner og da helst med harddisk i tillegg for å ta opp noen programmer "dann og vann" som tar begge systemene.

Er det da en dreamboks på markeded som kan gjøre dette?, strong tuneren for begge systemer har vel slik jeg har lest på nettet fått blandet kritikk.

Alternativt så må jeg ha en bedre tuner til viasat og fortsette å bruke to tunere, er det da noen gode her som kan anbefales?

Mvh
    Geir

Hei Geir
    Dreambox 70xx versjonene har to kortlesere og takler (med rett image/software) både via og conax(CD). Du kan enkelt montere vanlig IDE-harddisk i dreamboxen (Ikke DB500), noe som mulligjør opptak og timeshift + mp3 avspilling osv. Dreamboxen sender også komponentsignal via scart som igjen vil gi et meget bra resultat på din pioneer 50" dersom denne har komponentinngang.

Valget bør være enkelt ----- DREAMBOX :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nokia

Hei Bruker ein Nokia 9802s . Tar både Viasat o CD. CD med ca-modul.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Humax VACI 5350 inntil jeg fikk Dreamboxen. Humaxen er en meget god tuner, og var blant de første som kom med Digitalutgang på lyd. Den ble imidlertid pensjonert da Dreamboxen kom. Humaxen ga jeg bort for noen dager siden

Fordeler med DB framfor Humax.

1 - Mye raskere på kanlskifte.
    2 - Bedre bilde.
    3 - Kan montere hard-disk. (Og USB minnebrikke)
    4 - Har nettverkskort.
    5 - Kan streame til PC via nettverk.
    6 - Web-basert kontrollpanel hvor man får EPG og en kjapp måte å legge
    timere på.
    7 - Tar både CD og Viasat
    8 - Glimrende brukersupport på digsat.nu
    9 - Dimming av displayet.

En del av disse fordelene får man kun ved å skifte til f.eks PeterPan eller Gemini image. Dette er ingen heksekunst og gjøres enkelt via gratis nedlastbare programmer. Har man USB-stick eller hard-disk kan man har multiboot. Dette er fint i begynnelsen for å sjekke hvilket image man liker best, samt for å teste nye image som kommer.

Håper dette var til litt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Humax

Det er optisk utgang på Humax'en...

Prec:
    Fordel med DB fremfor Humax kan no ikke være at den tar begge systemene..
    Det gjør no Humax'en også...NDS + canal digital

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Har hatt Humax VACI 5350 inntil jeg fikk Dreamboxen. Humaxen er en meget god tuner, og var blant de første som kom med Digitalutgang på lyd. Den ble imidlertid pensjonert da Dreamboxen kom. Humaxen ga jeg bort for noen dager siden

Fordeler med DB framfor Humax.

1 - Mye raskere på kanlskifte.
    2 - Bedre bilde.
    3 - Kan montere hard-disk. (Og USB minnebrikke)
    4 - Har nettverkskort.
    5 - Kan streame til PC via nettverk.
    6 - Web-basert kontrollpanel hvor man får EPG og en kjapp måte å legge
    timere på.
    7 - Tar både CD og Viasat
    8 - Glimrende brukersupport på digsat.nu
    9 - Dimming av displayet.

En del av disse fordelene får man kun ved å skifte til f.eks PeterPan eller Gemini image. Dette er ingen heksekunst og gjøres enkelt via gratis nedlastbare programmer. Har man USB-stick eller hard-disk kan man har multiboot. Dette er fint i begynnelsen for å sjekke hvilket image man liker best, samt for å teste nye image som kommer.

Håper dette var til litt hjelp.

Hei,

Takker for utfyllende informasjon både til deg og andre som har bidratt.

Skal sjekke dette nermere opp, har en kamerat som har en dreambox som er datakynding nok til å hjelpe meg med et oppsett hvis det blir aktuelt.

Vedrørende de "vanlige" tunerene slik som humax så er dette også fristende, men jeg får snakke med en av de som leverer dreambox å få et tilbud på en god dreambox før jeg bestemmer meg helt.
    Regner med at det blir noe dyrere, men i forhold til mye annet hifi ting man kjøper så er fortsatt satelitt dekodere "rimelig".

Takker,

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

HUSK !!!

Man kan få problemer med oppgradering av program-kortene når ikke "orginal" tuner brukes.
    CD & VS vil også i fremtiden sikre seg at man kun bruker "deres" tuner .

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av vanlige tunere er det vel bare Triax DIS 354 TX og Strong 8700 som selges nye i dag (I allefall fra Satelitt1 i Stavanger),og som en pr. i dag kan motta signaler fra både CD/Viasat. Selv har jeg en Nokia 9902 S, som er den eneste vanlige tuneren som tar CD/Viasat og som har harddisk. Denne Nokiaen tar også opp 5.1 lyd, noe min tidligere Force 1189 S ikke gjorde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •