Bestilling av force 315c på nettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilling av force 315c på nettet

Tenkte å bestille meg force 315c på nettet, go pris på radio og tv spesialisten.
    Hvordan vil man da få ordnet kort og tilgangen til digital tv hos canal digital?
    Er det en tilleggskontrakt og vil kortet komme sammen med dekoderen i posten?
    Noen som vet?
    Har nå grunnpakken,analogt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på dette. Hva er foresten god pris på denne? Og er den å få på nettet?

Fant en topic om den her: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/28178-hvor-billigst-force-315c-digital-kabel-tv-mottaker-norge.html
    1790,- er visstnok billigste pris de har funnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg vet er at importøren Tveco har satt opp prisen 2-300 kroner fra tidligere i høst. Iallefall til den butikken jeg jobber i. Har jo vært tomme i 2-3 måneder også forsåvidt. Jeg vet jeg har sett disse koste alt fra 1699 til 2299. Kortet koster jo 599 pr år fra canal digital.

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Force 315c

Fant denne her ,litt dyrere men her opplysninger ved kjøp:

Meget bra tuner for bruk i alle kabelnett med digitale QAM signaler som f.eks. Canal Digital (Avidi).

Mottakeren har innebygget tekst-TV, kortleser for Conax, Dolby Digital, norske menyer, voksenlås, videotimer m.m.

Mye bedre og raskere enn tuneren (Philips) som leveres fra Canal Digital.

Leveres med programkort. Ring Canal Digital etter mottak av tuner for å bestille programpakken du ønsker.
    Se www.canaldigital.no for informasjon om programpakker.

http://hammar.no/v.asp?s=t&v=a&i=109&id=27

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ventetid på å få oppgradert fra analog til digital fra sentral o.l ? Eller er det bare å koble opp dekoder, sette inn kortet og så har man digital kabel tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man canal digital er det bygd ut for digitalt så å si overalt som jeg vet om. Det ligger både digitalt og analogt signal paralellt.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Er det ventetid på å få oppgradert fra analog til digital fra sentral o.l ? Eller er det bare å koble opp dekoder, sette inn kortet og så har man digital kabel tv?
    Gå inn på hjemmesiden til Canal Digital og søk på hjemmeadressen din, da får du se om din adresse er klargjort for digital kabel.

Var å kjøpte 315c på "city radio/tv" i trondheim idag (1790kr) Kort følger med. Hadde bilde etter 2 min. Meget godt fornøyd med denne, ihvertfall sammenlignet med dinosaurtuneren som leies ut.

Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Gå inn på hjemmesiden til Canal Digital og søk på hjemmeadressen din, da får du se om din adresse er klargjort for digital kabel.

Var å kjøpte 315c på "city radio/tv" i trondheim idag (1790kr) Kort følger med. Hadde bilde etter 2 min. Meget godt fornøyd med denne, ihvertfall sammenlignet med dinosaurtuneren som leies ut.
    Har du grunnpakken via kabel i fra CD i fra før? Med det medfølgende kortet får du inn grunnpakken digitalt da eller?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaRe
    Har du grunnpakken via kabel i fra CD i fra før? Med det medfølgende kortet får du inn grunnpakken digitalt da eller?
    Har grunnpakken fra før ja (analogt). Kortet som medfølger har en årsavgift på 500-600kr. Dette gir deg grunnpakken (som du allerede har fra før analogt).

Det er altså ikke gratis å se grunnpakken digitalt!!! I tillegg kan du jo slenge på familiepakken til 179kr/mnd som gir deg 23kanaler i tillegg til grunnpakken, eventuelt oxo filmkanal-pakkene. Men alt dette står jo oxo på hjemmesidene deres.
    PS. Tv4 får du ikke inn med forcen, denne sendes kun i analogt

Ellers får jeg ikke inn SVT2, selv om den er listet på hjemmesiden deres.

Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Har grunnpakken fra før ja (analogt). Kortet som medfølger har en årsavgift på 500-600kr. Dette gir deg grunnpakken (som du allerede har fra før analogt).

Det er altså ikke gratis å se grunnpakken digitalt!!! I tillegg kan du jo slenge på familiepakken til 179kr/mnd som gir deg 23kanaler i tillegg til grunnpakken, eventuelt oxo filmkanal-pakkene. Men alt dette står jo oxo på hjemmesidene deres.
    PS. Tv4 får du ikke inn med forcen, denne sendes kun i analogt

Ellers får jeg ikke inn SVT2, selv om den er listet på hjemmesiden deres.
    Hmm,ok.Da fikk jeg svar på mine spm. Men det er KUN 600kr i året i avgift,ikke noe innmeldingsavgifter etc?
    Men hvordan gjør du det når du skal se på SVT2 og TV4 da,må man koble utenom Force`n da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har funnet en løsning får å spare noen penger her.

Jeg har dekoder fra CD. Det koster 57,- i mnd å leie dekoder.
    Etter en liten prat med kundeservice på telefon, kom det frem at hvis jeg hadde bindingstid på 6mnd, så kunne jeg slippe å betale for leie av dekoderen.
    Ja, takk.

Sjekket så om kortet som følger med leiedekoderen fungerer i Force`n, og det skulle ikke være noe problem i følge CD, det ble bra noe rot med nummeret på dekodern i forhold til kortet jeg bruker i CD`s arkiv. Ikke så viktig for meg :-)

Jeg tenker nå å bestille Force`n fra Sverige for 1200,- (kommer da uten kort), sette leiedekoderen på hylla i boden, og dermed spare ca 1000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for dem som bor plasser der nettet ikke er heldigitalt får man heller ikke tv3 i digitaltuneren

kan sjekkes på nettet om man har tv1000 tilgjengelig, har du ikke tv1000 har du heller ikke tv3

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bestiller programkortet fra CD får man med en billig tuner hvis jeg har skjønt det rett. Hvis man da bestiller force tuner har man 2 tunere men kun et kort. Er det mulig å be CD om et ekstra kort slik at man kan bruke dette til 2 forskjellige TVer?
    Høres nesten usannsynlig når jeg nevner det, men er jo kanskje noen som vet noe om saken.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaRe
    Hmm,ok.Da fikk jeg svar på mine spm. Men det er KUN 600kr i året i avgift,ikke noe innmeldingsavgifter etc?
    Men hvordan gjør du det når du skal se på SVT2 og TV4 da,må man koble utenom Force`n da?
    Skal du se tv4 må du koble utenom ja, svt2 skal funke. Var i kontakt med canaldigital, de måtte oppdater kortet for å få denne til å funke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andremk
    Når man bestiller programkortet fra CD får man med en billig tuner hvis jeg har skjønt det rett. Hvis man da bestiller force tuner har man 2 tunere men kun et kort. Er det mulig å be CD om et ekstra kort slik at man kan bruke dette til 2 forskjellige TVer?
    Høres nesten usannsynlig når jeg nevner det, men er jo kanskje noen som vet noe om saken.
    Du får leid en tuner om du abonerer på en større pakke som familiepakken eller canal plus. Du får ei heller to kort uten å evt betale 600 pr kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man har to kort/tunere og ønsker å se på f.eks Canal + på begge, man man betale for dette to ganger også, selv om det er sammen husstanden.
    På telefon innrømte CD at det kanskje ikke var den beste ordningen, og det må være det jeg har vært mest enig i hittil i år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •