En dansker har brug for hjælp :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En dansker har brug for hjælp :-)

Jeg har længe forsøgt at få løst mit problem - men giver snart op - derfor vil jeg høre om der er nogen her, som har en ide.

Mit problem er følgende:

1. Jeg har købt et philips BDH5011 plasma monitor (uden tv-tuner)
    2. Jeg har en Nokia 9802S sattelit modtager
    3. Jeg har en JVC HD optager

Monitoren har component og DVI indgang, og jeg har forbundet Nokia 9802 via Scart kabel til HD-optageren. Fra HD optageren forbinder jeg med HDMI kabel til DVI indgangen på plasma skærmen.

Dette giver ikke et godt billede. Skarpe farver står og flimrer, f.eks et ternet slips, eller sattelit menuen når jeg skifter kanal. Når jeg ser DVD film er der ingen problemer.

Min far har købt et Dell 37" LCD tv - og har samme Nokia box - og på hans tv står billedet knivskarpt og ser helt fantastisk ud. Han forbinder direkte med scart-scart - da fjernsynet har scart indgang....

Jeg kan sætte forskellige outputs på HD optageren, 1080i etc., men uanset hvad jeg vælger er resultatet det samme. Et billede som på ingen måde modsvarer udgiften på Dkk. 50.000 for plasma monitoren ....

Er der noget jeg har overset - eller er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan få et super billede fra satbox til plasma ?

Specs på skærmen kan findes her: http://161.88.254.67/files/b/bdh5011...00_dfu_aen.pdf

Specs på HD optager kan findes her:
    http://www.godpris.dk/shop/productinfo.asp?id=DRMH300S

Jeg vil være meget taknemmlig for enhver hjælp.

Godt nytår.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=caslar]Jeg har længe forsøgt at få løst mit problem - men giver snart op - derfor vil jeg høre om der er nogen her, som har en ide.

Mit problem er følgende:

1. Jeg har købt et philips BDH5011 plasma monitor (uden tv-tuner)
    2. Jeg har en Nokia 9802S sattelit modtager
    3. Jeg har en JVC HD optager

Monitoren har component og DVI indgang, og jeg har forbundet Nokia 9802 via Scart kabel til HD-optageren. Fra HD optageren forbinder jeg med HDMI kabel til DVI indgangen på plasma skærmen.

Dette giver ikke et godt billede. Skarpe farver står og flimrer, f.eks et ternet slips, eller sattelit menuen når jeg skifter kanal. Når jeg ser DVD film er der ingen problemer.

Min far har købt et Dell 37" LCD tv - og har samme Nokia box - og på hans tv står billedet knivskarpt og ser helt fantastisk ud. Han forbinder direkte med scart-scart - da fjernsynet har scart indgang....

Jeg kan sætte forskellige outputs på HD optageren, 1080i etc., men uanset hvad jeg vælger er resultatet det samme. Et billede som på ingen måde modsvarer udgiften på Dkk. 50.000 for plasma monitoren ....

Er der noget jeg har overset - eller er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan få et super billede fra satbox til plasma ?

Specs på skærmen kan findes her: http://161.88.254.67/files/b/bdh5011...00_dfu_aen.pdf

Specs på HD optager kan findes her:
    http://www.godpris.dk/shop/productinfo.asp?id=DRMH300S

Jeg vil være meget taknemmlig for enhver hjælp.

Godt nytår.[/QUOTE
    Har din skjerm/HD-opptaker scart inngang? Dersom ja, bør du kjøre et rent scartløp helt frem.Jeg har aldri hørt om noen form for pasthru mellom scart og HDMI!
    Du har heller ingen glede av kvaliteten på HDMI av et opptak gjort fra analogt opptak.La hdmi til DVI kabelen stå i tvèn og bruk den til DVD.
    Godt nyttår!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytår.
    Har din skjerm/HD-opptaker scart inngang? Dersom ja, bør du kjøre et rent scartløp helt frem.Jeg har aldri hørt om noen form for pasthru mellom scart og HDMI!

Du har heller ingen glede av kvaliteten på HDMI av et opptak gjort fra analogt opptak.La hdmi til DVI kabelen stå i tvèn og bruk den til DVD.
    Godt nyttår!
    Stølen

----------------------
    Tak for svaret - og godt nytår retur.
    Skærmen har INGEN scart indgang - og derfor bliver jeg nødt til at køre sattelit recieveren via scart ind i HD optageren, og fra den videre via HDMI --> DVI indgangen i skærmen.

Jeg kunne også vælge at bruge component udgangen fra HD optageren, og forbinde til component i skærmen - men dette giver mig samme resultat - et uskarpt billede :-(

Hvis andre har en ide ... vil jeg blive glad.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du husket på å sette bildeformatet som sendes ut fra charten i 9802 til RGB? står den på kompositt får du dårlige bilder
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    har du husket på å sette bildeformatet som sendes ut fra charten i 9802 til RGB? står den på kompositt får du dårlige bilder
    ----------------------
    Tak for svar.
    Jeg kan ikke ændre indstillingen i min 9802 til til hverken RGB / Kompositt - der findes en option i setup menuen - men den er "gray" - så jeg kan ikke komme ind i den og se hvad den indeholder .....
    Hilsen Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å erstatte JVC'en med en PVR (f.eks. Grundig 6452)? Da kan du også ta opp og spille av med 5.1. lyd, samt at det blir mye lettere å styre opptakene (det er ofte et problem med HDD-spillerne at de ikke klarer å styre kanalvalg på satelittmottakerne).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •