Nokia 9602 slår seg av og på ukontrollert ved engelsk TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokia 9602 slår seg av og på ukontrollert ved engelsk TV

Jeg har hittil bruk tuner Nokia 9602 til å se på Astra på 19 grader øst. Det har stort sett gått greitt, men av og til har den "uten grunn" slått seg av, for så automatisk å starte opp igjen.

Nå har jeg kjøpt en større parabolantenne, for å se på engelsk TV (BBC og ITV sine kanaler) på 28 grader øst. Å laste ned kanalene har gått helt fint, og de vises i menyen (BBC1, BBC2, BBC3, BBC4, osv.), men det er umulig å få se på dem.

Eller mer nøyaktig: Når jeg velger en av kanalene, får jeg se 1 sekund, så slår tuneren seg av, slår seg på igjen, slår seg av igjen - om igjen og om igjen.

Har noen hatt et lignende problem? Muligens er signalene litt svakere nå enn ved Astra 19Ø, men når jeg greier å laste kanalene ned bør det vel også være mulig å se på dem?

Eller er det kanskje en feil med tuneren? Og da er det vel bare å kjøpe seg en ny siden denne er såpass gammel, fra 1999.

Noen som har et råd?

Mvh Magpie

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Att få signal är lättare än att få bild. Din Nokia 9602 orkar nog inte visa svaga Engelska kanaler. Har en 9802 och 9902 som inte klarar av att se BBC etc, men både min CD Combobox och Relook 300s fungerar bra. Så skall du köpa nytt så kolla vilken box som är bäst på att ta emot svaga signaler.

God fortsättning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svakt signal fra Astra 2D på 28,2 grader Ø

Takk for tipset K.K. om at svakt signal kan være årsaken. Jeg forsøkte så å laste ned kanaler fra Eurobird 1 som ligger kloss inntil på 28,5 grader Ø. Det gikk fint, både å laste ned og ikke minst, vise kanalene på TV'en.

Parabolen er nok fokusert på det sterkere signalet fra Eurobird 1. Jeg skal nå forsøke å fininnstille både horisontalt og vertikalt for å se om det hjelper slik at jeg også kan se BBC- og ITV-kanalene. Jeg har ikke lyst til å gi opp Nokia'en før det er helt opplagt at den ikke takler disse signalene.

Mvh Magpie

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem saken! Det må ha vært feil på Nokia 9602. Nå fikk jeg tak i en Nokia 9802 for en billig penge, og da rant det inn over 100 engelske kanaler fra posisjonene 28,2 og 28,5 Ø som alle også kan vises på TV'en, ikke bare på tuneren sin innholdsliste.

Mvh Magpie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •