f.... parabol.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

f.... parabol.

Nå har parabolen streiket for nte gang. Begynner å bli lei nå har jeg bare lokal pakken og vhi classics ikke de andre kanalene. så trur kabelen min er stup gåen. hvor kan jeg få kjøpt god kabel til en billig penge på nettet?

Har ett dobbel hode 1 vest og 5 øst i samme boks med 4 uttak. De 3 andre som er tilkoblet har ingen problemer det er bare meg. Nå er jeg lei.............

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvilsomt at der er kabeln når du får inn andre kanaler på det hodet. Sjekk signalstyrken og prøv evt å bytt et av de andre hodene til 1" vest. Og evt prøv å koble direkte fra tuneren til 1" vest hodet, altså utenom switchen. Da får du i allefall eliminert noe feilkilder.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert for svakt signal ja.. Det er grunnen til at vi har flyttet disken x antall ganger. Burde tatt frem motorsaga ja, men det er ikke sikkert naboen er like enig i at de skal vekk

Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Sikkert for svakt signal ja.. Det er grunnen til at vi har flyttet disken x antall ganger. Burde tatt frem motorsaga ja, men det er ikke sikkert naboen er like enig i at de skal vekk

Mvh
    Ja signalet er svakt. Men av en eller annen syk grunn kom det for 2 dager siden. Før det var alt bra. Hadde alle kanalene så jeg tipper det er lednignen og ny innnstilling kanskje. Håper det for det er dyrt og bytte det hodet. dobbelt hode med 4 uttak i en boks.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket at det ikke er noe som dekker disken? Snø etc? Det kan være nok hvis signalet var svakt fra før av.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Har du sjekket at det ikke er noe som dekker disken? Snø etc? Det kan være nok hvis signalet var svakt fra før av.

Mvh
    Dessverre er det ikke snø nei. Det var det første jeg tenkte at det var kommet snø på hodene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå funker plutselig parabolen igjen for en stund så det tyder på dårlig kontakt ett sted trur jeg. Men har ikke elektronikk bakgrunn så kanskje noen av dere med elektronikk bakgrunn kan fortelle meg noe vettugt om hvorfor eller hvor feilen er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saus inn alle koblingspunktene på hoder og switcher med vaselin, det hindrer fukt og oksydasjon som vanligvis gir "vakkel" i koblingene, og dårlig signaler som følge av dette, som kommer og går.
    :-P

Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig signal grunnet værforhold?

Jeg er på langt nær sikker på dette, men i tilfelle du bor i et område hvor det har vært underkjølt regn og tåke i det siste, så ville jeg prøvd å sjekke kontaktene for kondens. Vaselingrepet er å anbefale.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Saus inn alle koblingspunktene på hoder og switcher med vaselin, det hindrer fukt og oksydasjon som vanligvis gir "vakkel" i koblingene, og dårlig signaler som følge av dette, som kommer og går.
    :-P
    Det hjelper nok fint lite når skaden allerede har skjedd. Fuktsikring må gjøres den dagen kablene blir montert.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bytte kabel når denne snø jækelen forsvinner så det går ann å sette opp en stige ute. Parabolen henger selvfølgelig høyt oppe.

Så da blir det ny kabel lagt på en annen måte slik at den kommer inn i huset på loftet mye tidligere enn nå. Beste kabelen jeg kan få tak i på den lokale radio tv sjappa. Så blir det ny plugg med plugghette og så har vi silikon utenpå der bare for å overdrive.

Nå skal dette fikses en gang for alle. Men akkurat nå har jeg alle kanalene igjen. Så det er dårlig kontakt ett eller annet rart sted ja.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere justert antenna opp og ned også ? Den skal stå på en fast grad avhengig av hvor du bor i landet.

Ta en sprit tusj eller tilsvarende og sett ett merke fra tallerken feste og ned på stanga den er festet til, da ser man fort om den har flyttet seg.

Signal styrken er alfa og omega på parabol, og på CD bør signal styrken være 70-80 prosent på THOR, og det er veldig viktig at man kan dette, skjer folk måler signal styrken på Sirius, og den er sterkere og har ingenting med CD å gjøre.

Du kan også forsøke å kryss polarisere hodet, vri det forsiktig til feks venstre først til du akkurat mister signalet, sett ett merke med en tusj, gjør det samme til høyre og sett ett nytt merke, mellom de 2 merkene du har satt finner du det sterkeste signalet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det råd og få tak i en svitsj som gjør at 4 personer kan koble tuneren til ett enkelt hode? Høres rart ut men jeg må bare spørre.

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg uttrykte meg rart men jeg lurte på om det fantes svitsjer som gjør at du kan koble flere tunere til ett enkelt hode. Har flerbruks lnb idag så det trenger jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Nå har parabolen streiket for nte gang. Begynner å bli lei nå har jeg bare lokal pakken og vhi classics ikke de andre kanalene. så trur kabelen min er stup gåen. hvor kan jeg få kjøpt god kabel til en billig penge på nettet?

Har ett dobbel hode 1 vest og 5 øst i samme boks med 4 uttak. De 3 andre som er tilkoblet har ingen problemer det er bare meg. Nå er jeg lei.............
    Dette re jeg helt overbevist om at du vil få stabilt.Bruk eliminasjonsmetoden. prøv en annen tuner først.Dersom fremdeles feil, så kan du leite på selve anlegget.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte ganger, når det har regnet litt, eller været er litt ustadig, hender det at enkelte kanaler etter hvert faller ut (for svakt signal). Dette viser seg alltid å være ett av hodene sin skyld. Da bare vrir jeg dette parabolhodet litt lett rundt - frem og tilbake - og så er signalet på plass igjen. Sikkert et enkelt kondensproblem som gir dårligere kontakt inne i hodet. Det har nemlig ingenting med selve kabelen å gjøre hos meg..

PS: Jeg har to identiske oppsett av parabolanlegg. Det er det ene oppsettet som enkelte ganger lager krøll - altså intet problem med mottakerforholdene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg uttrykte meg rart men jeg lurte på om det fantes svitsjer som gjør at du kan koble flere tunere til ett enkelt hode. Har flerbruks lnb idag så det trenger jeg ikke.
    Se denne: http://avforum.no/forum/satellitt/29456-mange-parabol-sp-rsm-nybegynner.html

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du fortsatt uttrykker deg litt "rart" for jeg skjønner ikke hva du mener. Hvis du skal koble flere tunere til ett enkelt hode, som du skriver, er det nettopp hode med flere utanger som skal til. Eller snakker du om et profft oppsett med flere enn 4-8 brukere?

.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener vi er 4 brukere nå på ett flerbruks hode men lurer på om det er mulig å bruke ett enkelt hode med 1 uttak hvor ledningen går til en disec svitch som lar 4 personer se på kanalene hver for seg. dvs 1 inn 4 ut. Har sett mange med 4 inn og 1 ut slik at 4 hoder går inn på svithcen og en tuner i andre enden koser med alle.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •