SmartWi trådløs kortsplitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SmartWi trådløs kortsplitter

Er det noen som har prøvd denne ? Trådløs splitter for programkort, som gjør at en kan dele ett abonnementskort mellom flere tunere trådløst innenfor husets fire vegger ? Hva mener CD om dette da ???

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne i 3 mnd uten problemer. Har 3 Force tunere koblet opp og systemet fungerer stabilt og bra. Eneste som bakdelen er at kortet stikker ut så jeg får ikke lukket luken på Forcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Helt enig med RS ! Fungerer knirkefritt på 2 forcer og 1 cd leietuner!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo OK ut.

Men, lurer på en ting; blir det ikke forringelse av signalet? Jeg har en trådløs overføring fra praboltunner hjemme men det overførte signalet er jo ubrukelig til å vises på en plasmaskjerm.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet blir vel ikke overført trådløst, men kun kortinfoen? Du trenger i tillegg satellittsignaler frem til tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut. Er det da mulig å se på forskjellige kanaler på to ulike TV-er - og er det fult lovlig og i tråd med hva CD tillater?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha 2 splittere hvis man har 2 kort (CanalDigital og Viasat)

SCP

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen sende en link til kort splitteren så jeg kan få se hva morro dette er. Høres veldig interessant ut gett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SCPlayer
    Må man ha 2 splittere hvis man har 2 kort (CanalDigital og Viasat)

SCP
    Viasat(NDS) er foreløpig ikke støttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simba
    Høres jo bra ut. Er det da mulig å se på forskjellige kanaler på to ulike TV-er - og er det fult lovlig og i tråd med hva CD tillater?
    Om det er lovlig, ja det vil jeg anta. Om det er i tråd med CDs retningslinjer neppe. I og med at du har to tunere som bruker samme kortet samtidig.

Det dere også ikke må glemme er at dere må ha antenne med minst doble hoder eller flere hoder vendt mot samme satelitt og kabel fra hodene til begge (forutsatt at en snakker om to) tunerne.

Så en må ha minst dobbelt opp av alt utstyr foruten kortet fra Canal Digital.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes LNB'er med flere uttak. Det finnes også LNB'er med innebygde switcher. Jeg har selv "Maximum Monoblock Quad LNB MBQS-24" (kort og greit navn..) kjøpt fra hmm-satshop.de. Med denne kan du fore inntil 4 tunere med både horisontal og vertikal polarisasjon.

http://www.hmm-satshop.de/maximum-mb...d-lnb-L216.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet er vet om dette også funker på CD sitt bakkenett og tilhørende dekodere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsummering av Smartwi

Smartwi er en løsning som foreløpig er lovlig, de fleste butikker jeg har hatt kontakt med tror denne løsningen vil bli ulovlig fra og med 1. April!
    (Canal Digital jobber på spreng med å få dette ulovlig, det er nytt i vinter men skal bli gjort ulovlig så fort som mulig) :|

Så jeg sier kun en ting, LØP Å KJØP! :lol:

Dette er per dags dato den enkleste å beste løsningen som funker.
    Som tileggsinforamsjon, her blir den brukt på 3 tunere, 2 Nokia Tunere å en Dreambox DM7020S å det fungerer knirkefritt.
    (Kun testet med Canal Digital, men Viasat er jeg blitt fortalt ikke fungerer)

Man trenger forøvrig en parabol plate og ett parabol " hodet " til vær Tuner (Eller fler hoder på en plate), avhengig av hvor de står såklart. Man kan ikke få forstyrrelser på bildet pågrunn av at man overfører ikke bildet, men man overfører kun " koder ". Signalet får du fra parabolen som er tilkoblet tuneren!

For dere som fortsatt tviler på om dere skal velge løsningen fra Smartwi så gå på www.smartwi.net å bli overbevist!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke CanalDigital klarer og stoppe salget av SmartWi, og det butikkene mener (tror jeg, ettersom jeg selv driver en butikk) er at den planlagte kort-tuner pairingen vil skape problemer for SmartWi. Så vidt jeg vet kommer dette kun til å gjelde MHW-kort (til CanalDigital sine "egne" tunere) og ikke CI-kort (til CAM og tunere med innbygget CAM, f.eks Force, Topfield, etc.) Dette vil si at SmartWi kommer til å funke også fremover, bortsett for de som har et MHW-kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger hjelp!!!

Har akkuratt kjøpt en kort splitter, men har problemer med at tunerene låser seg hvis begge står på samme kanal. har lastet ned og bruker nyeste firmvere.har en Samsung 9500ax og en Nokia9310s (levert av Canal Digital) Har noen peiling på hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fliid
    Smartwi er en løsning som foreløpig er lovlig, de fleste butikker jeg har hatt kontakt med tror denne løsningen vil bli ulovlig fra og med 1. April!
    (Canal Digital jobber på spreng med å få dette ulovlig, det er nytt i vinter men skal bli gjort ulovlig så fort som mulig) :|

Så jeg sier kun en ting, LØP Å KJØP! :lol:

Dette er per dags dato den enkleste å beste løsningen som funker.
    Som tileggsinforamsjon, her blir den brukt på 3 tunere, 2 Nokia Tunere å en Dreambox DM7020S å det fungerer knirkefritt.
    (Kun testet med Canal Digital, men Viasat er jeg blitt fortalt ikke fungerer)

Man trenger forøvrig en parabol plate og ett parabol " hodet " til vær Tuner (Eller fler hoder på en plate), avhengig av hvor de står såklart. Man kan ikke få forstyrrelser på bildet pågrunn av at man overfører ikke bildet, men man overfører kun " koder ". Signalet får du fra parabolen som er tilkoblet tuneren!

For dere som fortsatt tviler på om dere skal velge løsningen fra Smartwi så gå på SmartWi Residential Cardsplitter Solution's å bli overbevist!
    erm ulovelig? erm, når man har et hus og ikke får tv på et annet rom, så kan det sies at det er _LOVLIG_ , er nokk derfor folk laster ned, når man ikke får satelitt tv på et annet rom!
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Har hatt denne i 3 mnd uten problemer. Har 3 Force tunere koblet opp og systemet fungerer stabilt og bra. Eneste som bakdelen er at kortet stikker ut så jeg får ikke lukket luken på Forcen.
    dude det som stikker ut er den trådløse motakeren

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stop hevder at SmartWi bryter med markedsføringsloven paragraf nr. 1.

Næringslivets Konkurranseutvalg er således enstemmig kommet til at forholdet rammes av markedsføringsloven § 1 første ledd.

Så SmartWi kommer nok til å forsvinne fra det norske markedet,men ingenting i veien får å kjøpe fra utlandet.
    Men du bryter antaglig abonnementsvilkår til Anal digital,vist di har tillføyet dette nå,vist ikke så kommer di sikkert til å gjøre det.

NKU- Næringslivets konkurranseutvalg

.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smartwi

Litt treig her men , noen som vet om det er mulig å få tak i i Norge ennå?
    Om ikke en link til skandinaviskt land der de fremdeles selger?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kanutten
    Litt treig her men , noen som vet om det er mulig å få tak i i Norge ennå?
    Om ikke en link til skandinaviskt land der de fremdeles selger?
    Den selges i sverige, du får sikkert tak i den i norge også, dersom du tar direkte kontakt med web butikker , neptunsat i sverige har den .

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •