SmartWi trådløs kortsplitter - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Har SmartWi kobla til min HD PVR fra CD og det funker som ein drøm. Men når eg skrur på min CDC 5050 fra CD som også er tilkobla SmartWi fryser bildet på HD PVR mottakaren, noken som veit kva som kan vere feil?

KristianH

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianH
    Hei!

Har SmartWi kobla til min HD PVR fra CD og det funker som ein drøm. Men når eg skrur på min CDC 5050 fra CD som også er tilkobla SmartWi fryser bildet på HD PVR mottakaren, noken som veit kva som kan vere feil?

KristianH
    Hvordan er disse boksene koblet på parabolen?Det må være en konflikt mellom boksene f eks disecq bør være highiso.Smartwi forårsaker ikke sånne feiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvordan er disse boksene koblet på parabolen?Det må være en konflikt mellom boksene f eks disecq bør være highiso.Smartwi forårsaker ikke sånne feiler.
    Boksane er kobla med kvar sin kabel til parabolen. Har veldig lite peiling på det her, så korleis setter eg disecq til highiso?

KristianH

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianH
    Boksane er kobla med kvar sin kabel til parabolen. Har veldig lite peiling på det her, så korleis setter eg disecq til highiso?
    Hvis begge er koblet direkte med hvær sin kabel til parabolhodet, så kan det være at parabolhodet er defekt. Prøv å bytt om på utgangene på parabolhodet for å se om det samme hender.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som @ein skriver prøv og bytte på utgangene på parabolhodet(lnben).Dersom du har et Quad-hode(4 utganger) så er det vel en ledig utgang, prøv og kobl Sd tuneren til denne og se om feilen blir borte .Hvis ikke må parabolhode byttes.Disecq mente jeg om du ser på flere satelitter som du kansje ikke gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagt enkelt: Hvis du har bare en LNB (altså bare ett hode, ser bare en satelitt) , så ser det ut til at feilen må ligge i hodet.

Har du mere enn en LNB så har du også en DiseqC-switch, og da kan feilen ligge i den.

Har du problemet selv om tunerne er innstilt på hver sin satellit? (F.eks. Sirius på en, og Astra på den andre. Er du usikker: Norsk tv, CD eller Viasat er Thor eller Sirius, tysk tv er for det meste Astra.

Har du problem også da er feilen ikke i en LNB men bør være i DiseqC.

Nør det foreslås en 'highiso', så må vel det være en DiseqC som er spesifisert som high iso - hvilket jeg tolker som high isolation, altså med ekstra god isolasjon mellom utgangene nettopp fordi det ikke skal kunne oppstå problemer med at signaler fra den ene kan smitte over på den andre.

Jeg har her bare vanlig gamle DiseqC'er og quad LNB hoder og det går fint.

Ditt problem er sikkert lett å løse, det gjelder bare å finne ut hva det er.

Du skriver "Men når eg skrur på min CDC 5050 fra CD som også er tilkobla SmartWi fryser bildet på HD PVR mottakaren, noken som veit kva som kan vere feil?"

Hvis du kobler fra coaxkabelen fra din CDC 5050 og så slår den på, så skal det ikke skje noe med HD PVR mottakeren.

Da vet du at problemet finnes et sted oppe på taket og ikke noe annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Smart Wi och alla mina boxar har det alltid fungerat bra. Den enda box som krånglat har varit min CD 7070 (Comboboxen) som också slog ut de övriga boxarna med svart bild som följd. Problemet löstes med att jag stoppade kortet i nedre kortplatsen i en CA-modul och så fungerade alla boxarna tillsammans igen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Med Smart Wi och alla mina boxar har det alltid fungerat bra. Den enda box som krånglat har varit min CD 7070 (Comboboxen) som också slog ut de övriga boxarna med svart bild som följd. Problemet löstes med att jag stoppade kortet i nedre kortplatsen i en CA-modul och så fungerade alla boxarna tillsammans igen.
    Jeg skulle gjerne vite hva i all verden problemet da beror på? Kortplass på en tuner har betydning for en annen tuner? Jeg har vondt for å se en sammenheng - men det MÅ jo være en! Har du prøvet uten Smart Wi, bare for å utelukke enhver sammenheng?

Er bare nyfiken...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg skulle gjerne vite hva i all verden problemet da beror på? Kortplass på en tuner har betydning for en annen tuner? Jeg har vondt for å se en sammenheng - men det MÅ jo være en! Har du prøvet uten Smart Wi, bare for å utelukke enhver sammenheng?

Er bare nyfiken...
    Saxat från CD svenska sida.

Koppling mellan digital-TV-kort och box?
    Kopplingen mellan kort och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skydda dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet.

Detta innebär också att du som har Multiabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken.

Jag tror att det är någon pairing av något slag och då CI var egentligen till en Viacessmodul passande Boxer (backenätet) så tänkte de inte på att en Conax CA-modul har standard som kortläsarna i andra boxar än CD 5050 och 7000.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dette skal stemme så må CD7070 fått en skikkelig blackout med Smartwi i bruk.Masterenheten til Smartwi sender bare en vei til klientkortene så det skulle ikke være mulig at det kan forstyrre andre tunere.Det eneste er om tuneren er kompitabel med Smartwi og det så skjer da er svart skjerm.
    Før en går til innkjøp av Smartwi så bør en sjekke om tunerene er kompitabel.
    Smartwi er vel mest beregnet på tredjepartstunere .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smartwi til salgs

Det er en annonse på et anerkjent nettsted for kjøp og salg for en ny Smartwi til en billig penge..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et av punktene om kortene:

- Wireless range min.15 meter from Master unit (indoor range).

Vil det si at den må stå minst 15 meter ifra mottaker? Og én ting til, vil det bli konflikter dersom det står 4 tunere oppå hverandre i en rack, tenker på at de står fysisk nærme hverandre...

Hvordan får jeg kjøpt CD DVB-S abb uten at det blir pairet mot noen tuner, og hvilke tuner kan anbefales? Trenger 6 stk, men ikke ikke noe PVR eller HD da anlegget splittes opp med modulatorer...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HulkHaugen
    Dette er et av punktene om kortene:

- Wireless range min.15 meter from Master unit (indoor range).

Vil det si at den må stå minst 15 meter ifra mottaker? Og én ting til, vil det bli konflikter dersom det står 4 tunere oppå hverandre i en rack, tenker på at de står fysisk nærme hverandre...
    Tipper det menes at den klarer å sende minimum 15 meter innendørs, ikke at dem må stå minimum 15 meter fra hverandre.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tipper det menes at den klarer å sende minimum 15 meter innendørs, ikke at dem må stå minimum 15 meter fra hverandre.
    Hehe.. Enig med deg. Jeg føler meg ganske trygg på at det er det de mener :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen SmartWi-produkter som ikke er trådløst? Som altså fungerer på samme måten, men som krever kabler imellom seg istedetfor den trådløse versjonen?

SmartWi har det kanskje ikke, iogmed at navnet antyder trådløshet, men det finnes kanskje tilsvarende produkter fra andre produsenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Du skriver "Men når eg skrur på min CDC 5050 fra CD som også er tilkobla SmartWi fryser bildet på HD PVR mottakaren, noken som veit kva som kan vere feil?"

Hvis du kobler fra coaxkabelen fra din CDC 5050 og så slår den på, så skal det ikke skje noe med HD PVR mottakeren.

Da vet du at problemet finnes et sted oppe på taket og ikke noe annet sted.
    Hei igjen!

Prøvde og koble fra coaxkabelen fra min CDC 5050 og så slå den på. Da skjedde det ikkje noke med PVR mottakaren. Har bytta litt om på kablane, men det er fortsatt PVR mottakaren det er problem med. Har kobla til ein anna CDC 5050 på kablane til PVR mottakaren og det går heilt fint. Kan det vere PVR mottakaren det er noko gale med?

KristianH

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •