Førstegangskjøper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangskjøper

Jeg river meg i håret av elendige analoge UPC-sendiger her jeg bor. Det er alltid noe galt og de kommer stadig for å reparere. Men så blir det elendig igjen.

Nå har parabol blitt et must! Jeg har imidlertid aldri hatt dette før og er dermed litt usikker på hva jeg skal kjøpe.. Har sett med litt rundt i webshopen til Tveco, og det er mye å velge mellom der.

Fortrinnsvis blir det en pakke med binding. Abonnementet må jeg ha uansett og det hadde vært greit å begrense utgiftene litt.

Det er vel Nordenparabol jeg skal se etter? Aller helst kunne jeg tenkte meg alle tilgjengelige kanaler fra både Viasat og Canal Digital (med noen unntak selvfølgelig), men dette blir jo ufattelig mye å betale i måneden.

Hva med Viasat Gull og basissaken til Canal Digital slik at jeg også får TvNorge? :-) Så får jeg heller klare meg uten Viasat +.. Det er imidlertid spesielt en kanal jeg er avhengig av - Discorery! Men når jeg ser på kanaloversiktene så står det bare mye rart.. Hva må til for å få denne kanalen?

Viasat skifter jo snart kodesystem og Strong mottakteren skal visstnok være mulig å oppgradere. Dessuten har den både innebgygget Conax og Viaccess. Pen er den dessverre ikke.

Ser også på Nokia 9808S. Er Thomson DSI 35 bare noe billig dritt??

Vurderer også å legge litt ekstra penger inn i prosjektet og får opptaksmulighet på harddisk. Da sparer jeg nemlig penger ved å droppe DVD-brenner! :-) Hva anbefales? Nok en gang er en pakke med bindingstid mest interessant.. Og med både Viaccess og Conax innebygget.

På forhånd takk!

Edit: Nokia har vel kommet/kommer med en ny serie også? Finner den på Nokia.no, men ikke hos Tveco.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor for ikke satse på force har bare positivt og si om det merket.
    (1133)
    de nyere modellene har da oxo mulighet for hd,
    da får du viasat og conax innebyg og 2 ledige ci kort plasser og optisk lydutgang.

2:discovery er en canal digital kanal så da må du abbonere på minst family pakken.

personlig har jeg canal pluss og famile pakken anbefaler den sterkt,
    hadde tv1000 før og synest canal + er raskere ute med filmer og bra serier.
    for ikke og snakke om all fotball de sender på canal digital (minus champ league)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke Force med binding da den ikke støtter applikasjonssoftwaren til Viasat eller Canal Digital.

Sgt.Stav skrev:
    hvor for ikke satse på force har bare positivt og si om det merket.
    (1133) [/quote]

Har en 1145 og har masse problemer. De har sendt ut flere software-oppgraderinger, men det hjelper ikke. Den henger seg opp til stadighet. Vet ikke hvordan det er med HD modellene, men Force bruker tilsynelatende sine kunder som testere. Hadde en 1133 før og det tok nesten 2 år før den virket skikkelig og da den endelig virket så røk den. Dermed fikk jeg en 1145 i stedet. Grunnen til at jeg fremdeles har Force er at jeg er tekst-tv slave og dette er knallbra på force'n

Modellene har forøvrig coax digitalutgang og ikke optisk

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akuratt (eller et par dager siden) kjøpt meg denne Kaon Digital Tuner KSC-570HCO

Må si jeg er meget fornøyd, det eneste problemet er at du må ha CAM til viasat.
    Denne kan du selv innstalere HD på.

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE MAXcpu

Rådet er at du kjøper en tuner med mulighet for HDD og som har innebygget Conax. Viaccess kan du få ved å skaffe deg en CAM-modul. De er nå relativt billige (køpte min i sommer for 600,- hos seriøs forhandler).

Rådet er basert på: Viasat har startet å sende både Viaccess og NDS (Videogard). I følge Viasat skal dette kjøres parallelt i 11 måneder til. Og da kan du mest sannsynlig se langt etter Viasats sendinger da NDS vil være det eneste kodesystemet de vil benytte. Og NDS bruker ikke CAM-moduler i dag. Du må da mest sannsynlig skaffe deg en ny og godkjent tuner fra Viasat for å se Viasats sendinger.

Force er selvsagt kvalitet...men hva er poenget å kjøpe en relativt dyr Force med "liten 80GB" HDD og innebygget Viaccess som mest sannsynlig ikke vil kunne ta i mot Viaccess om 11 måneder (dersom ikke Force kommer opp med en hardware-fix).

Har selv den samme Kaontuneren som er nevnt her, og tenkte "kan denne egentlig være et seriøst alternativ til Force 1189/1199 med HDD". Har ikke angra en dag. Og tuneren fungerer som den skal med HDD...og hvor stor disk du ønsker bestemmer du selv (innen for 240 GB da :lol: ).

Uansett; lykke til med ditt valg.

PS: Discovery inngår meg bekjent både i Canal Digital og Viasats programtilbud.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Rådet er basert på: Viasat har startet å sende både Viaccess og NDS (Videogard). I følge Viasat skal dette kjøres parallelt i 11 måneder til. Og da kan du mest sannsynlig se langt etter Viasats sendinger da NDS vil være det eneste kodesystemet de vil benytte. Og NDS bruker ikke CAM-moduler i dag. Du må da mest sannsynlig skaffe deg en ny og godkjent tuner fra Viasat for å se Viasats sendinger.
    Tror han slipper å måtte ut med ny tuner.
    Viasat og CanalDigital har skrevet under kontrakt på at de må levere CAMer slik at man kan kjøre begge systemer på en tuner.

Rett meg hvis jeg tar feil

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat er utsatt for seriøse problemer knyttet til piratkort. Pga. dette vil de gå for NDS(Videogard), som ikke benytter CAM-moduler. Da kan ikke piratkort benyttes. Dekoding av signalet vil da skje med en hardwareløsning i selve tuneren.

PS: Selv om Conax benytter en CAM-modul er selve krypteringen av Conax mindre sårbar sett i forhold til piratkort.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tveco selger force med abbonemang rabbatt de!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MAXcpu
    Jeg anbefaler deg å IKKE kjøpe Nokia 9311S
    (denne går også under Grundig navnet og noen til jeg ikke husker,men se på designet)
    Har denne tuneren selv og det er mange lyter ved den,selv etter oppdateringer
    Tuneren kan finne på å slå seg av og kan også finne på å skifte kanaler.
    PS: Se etter om Nokia bare har skiftet nr. på de nye tunerene før du eventuell kjøper.
    Må bare si at Force frister for mitt vedkomende :P
    Mvh Jan I

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellene har forøvrig coax digitalutgang og ikke optisk
    Force D-Master 1155S
    Antallet kanaler: 5000
    IR-blast: Fjernstyring av de fleste typer videospillere direkte fra satellittmottakeren.
    Ekstern styring: DiSEqC 1.2
    22kHz tonestyring
    14/18 volt LNB kontroll
    Innebygget funksjon for motorstyring (DiSEqC 1.2)
    Lyd: MPEG mono, dual, stereo 18 bits oppløsning
    Tuner: 950 - 2150 MHz, SCPC-kompatibel, 1-50 Msym/sek.
    Internminne: 8Mbyte flash RAM, 8Mbyte DRAM, 8Mbyte SDRAM
    Operativsystem: Force eget (Airforce One)
    CAS moduler: 2 stk. PCMCIA
    Kortlesere: 2 stk ISO 7816. (Viaccess/Conax)
    Tekst-TV Egen lynrask tekst-TV funksjon med 5000 siders minne
    Video utgang: PAL, NTSC, SECAM
    Prosessor: Enkelt chip MPEG prosessor STi 5518
    Utganger: IEEE RS-232C V24 V28 Serie interface D-Sub 9
    DVB S/T
    RJ11 Net-4 telefonplugg
    Super VHS utgang
    Scart: TV, Video
    Driftspenning: 230 Volt AC
    Modulator: PLL kanal 21-69 med testsignal
    Audio: 2 stk Phono utganger
    S/PDIF optisk digital utgang med AC3 encoder
    Modem: K.56 eller V.90 (ikke på modell 1145s )

Spesifikasjonene kan ender uten varsel
    Kan i nær fremtid også leveres i Bang & Olufsen versjon

Force 1155s leveres med optisk dig utgang!

Har ikke force selv, men en kompis som har force er kjempe fornøyd.
    (Har vel en eldre utgave som hadde både analog og digital mottaker, som etter software update var hel digital med både conax og viaccess)

Software delen av force er blitt skilt ut i en egen avdeling (rett meg hvis jeg tar feil), kan hende det blir suboptimaliserings problemer av slikt.
    Men force har rykte for å kunne opdateres og være veldig fremtidsrettet, dvs man slipper å bytte mottaker når canal + og viasat finner på noen krumspring.

Synes btw at viasat vil være veldig kundefientlige hvis man MÅ ha to satbokser i huset! Da blir det å satse på full pakke hos Canal + i stedet!

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force 1155s leveres med optisk dig utgang!
    Var inne på Force sine hjemmesider og det ser ut som at modellene nå leveres med optisk digitalutgang i tillegg. På min 1145 er det ikke optisk utgang og eneste forskjellen på 1145 og 1155 skal være innebygget modem. Jeg kjøpte 1145 med en gang den hadde kommet på markedet så dette er nok en endring som har kommet på nyere modeller.

Synes btw at viasat vil være veldig kundefientlige hvis man MÅ ha to satbokser i huset! Da blir det å satse på full pakke hos Canal + i stedet!
    Viasat har vært kundefientlige siden de digitale sendingene startet. Hadde det ikke vært for Champions League så hadde jeg boikottet dem for lenge siden :evil:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat er utsatt for seriøse problemer knyttet til piratkort. Pga. dette vil de gå for NDS(Videogard), som ikke benytter CAM-moduler. Da kan ikke piratkort benyttes. Dekoding av signalet vil da skje med en hardwareløsning i selve tuneren.
    Har selv Nokia Mediamaster 9802S som kjører native Viasat og bruker CAM for Canal Digital.

Jeg ble satt litt ut da jeg hørte at de skulle gå over til Videogard, og ringte dem. De sa da at det ikke var nødvendig å oppgradere hardware. Men man måtte gjøre en oppgradering av tunerens software som angitt i brukerveiledningen. Dette har jeg gjort tidligere, og det fungerer helt strålende, selv om det er litt pes å finne riktig oppgraderingskanal fra gang til gang.

Så for min del avkrefter Viasat at jeg skal behøve å kjøpe ny tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har enda ikke gått ut med hvordan de skal løse overgangen til NDS. Noe som kan være veldig irriterende for oss som er forhandlere.

De sier at det vil sendes minst 12 månder med parallell(simultcrypt) kjøring av begge systemene fra lanserings dato for NDS.

Enda har de ikke startet med NDS offiselt selvom man kan se de kjører med begge systemene.
    Dvs. at man kan forvente viaccess benyttet ut i 2005 engang.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tid i tenkeboksen har jeg nå litt oversikt igjen. Slik jeg ser det er jeg avhendig av Canal Digitals Entertainpakke da jeg gjerne vil ha Discovery og foretrekker C+ fremfor TV1000 (dere andre?).

I tillegg trenger jeg TV3, ZTV, her er Viasat Start greit.

Sett på følgende: (www.tveco.no)

1. år Priser
    Nordenpakke 895 Strong, 24 mnd. Viasat
    Viasat 3348 Gull
    Canal Digital 4668

Sum 8911

Nordenpakke 2900 Force 320S, 12 mnd. Canal Digital
    Viasat 828 Start
    Canal Digital 4668

Sum 8396

Synes prisforskjellen blir liten det første året siden jeg får TV1000 ++ med det første alternativet. Det er klart at jeg kan spare endel over to år, ved å kjøpe uten 24 mnd. Viasat og holde med til Start her.

Faktura og kortavgiter er ikke medregnet da de ikke er forskjellige uansett. Vil gjerne ha mest mulig for pengene, eller med andre ord, få ned prisen ;-) Tips? Beklager at formateringen blir ødelagt her...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    På direkte spørsmål fra meg i desember sier de: "Når vi starter med NDS kan du få leietuner fra oss. Vi vil skaffe deg ny tuner når Viaccess byttes ut."

Vi får se hvordan det blir, men "alle" sier at man sitter på gjerdet å venter på at Viasat skal ta en avgjørelse. Er det så enkelt at man kan leste ned ny software på tuneren, skjønner jeg ikke hvorfor "alle" sitter å venter på Viasats avgjørelser på tunermarkedet. :wink: Viasat sier mest sannsynlig dette for å holde roen til the "big bang".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    På direkte spørsmål fra meg i desember sier de: "Når vi starter med NDS kan du få leietuner fra oss. Vi vil skaffe deg ny tuner når Viaccess byttes ut."

Vi får se hvordan det blir, men "alle" sier at man sitter på gjerdet å venter på at Viasat skal ta en avgjørelse. Er det så enkelt at man kan leste ned ny software på tuneren, skjønner jeg ikke hvorfor "alle" sitter å venter på Viasats avgjørelser på tunermarkedet. :wink: Viasat sier mest sannsynlig dette for å holde roen til the "big bang".
    Hmm tror dette kan være feil taktikk/strategi fra viasat sin side.. Det kan medføre at kundene (grunnet usikkerhet rundt skifte av kodeleverandør) velger konkurrenten... Hvis man MÅ ha to mottagere i huset, så synes jeg det blir for drøyt... Men tror kanskje man vil få tak i CAM etterhvert (forhåpentligvis). Sist gang (når viasat byttet fra analog til digitale sendinger) fikk kun de med Gull abonement ny tuner... Alle de andre måtte kjøpe selv. Sikkert slik nå også; siden det blir for dyrt å gi alle som kun har tv3 ny tuner.. Men slik crap som blir sendt ut havner som regel på qxl til 1000kr rett etter alikevel. (skjønner ikke at noen er villige til å gi 1000kr for en sagem; men det er jo opp til dem som kjøper)

Btw Discovery finnes kun på Canal Digital... Viasat har vel noe som heter nature 6 eller noe slikt... Husker ikke, ser kun på Discovery...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er interressert i Strong-pakke kan du jo undersøke om tilbudet til Elkjøp gjelder enda. Pris 1kr, binding Viasat gull 24mnd, ingen kortavgift eller etableringsavgift første året.

mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Soundfre@k.

Enig. Mange som skaffer digital parabol vil gjerne ha en fancy tuner (f. eks. med harddisk). Dersom man må få en "low-end" tuner fra Viasat for å kunne opprettholde abonnementet, så faller jo litt av poenget med å ha en fancy tuner bort. :? På den annen side så får man jo enda en fjernkontroll :roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Soundfre@k.

Enig. Mange som skaffer digital parabol vil gjerne ha en fancy tuner (f. eks. med harddisk). Dersom man må få en "low-end" tuner fra Viasat for å kunne opprettholde abonnementet, så faller jo litt av poenget med å ha en fancy tuner bort. :? På den annen side så får man jo enda en fjernkontroll :roll:
    Må si meg enig i at med flest mulig fjernkontroller; da er man gutten i gata! Man får også flere bokser rundt fjernsynet/stereo'n, ser jo også kult ut! Mange fordeler... Kan vi ikke få en boks for hver kanal? Det hadde vært tingen.. Tenk så mange fjernkontroller man får da! Lurer på om jeg skal foreslå det for Viasat!

8)

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger du mest sannsynlig ikke nevne for Viasat, de blåser i kundene uansett :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •