Førstegangskjøper - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Soundfre@k wrote:
    Hvis man MÅ ha to mottagere i huset, så synes jeg det blir for drøyt...
    Det å ha to mottakere skremmer meg ikke, jeg har allerede tre i dag. Det er det å ikke fritt kunne velge den mottakeren man selv vil ha, men ta til takke med det begrensede utvalget som Viasat har godkjent som er det verste.

John Roger

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Det å ha to mottakere skremmer meg ikke, jeg har allerede tre i dag. Det er det å ikke fritt kunne velge den mottakeren man selv vil ha, men ta til takke med det begrensede utvalget som Viasat har godkjent som er det verste.
    Litt på siden, men hvordan gjør dere det med dekoderkort når dere har flere tunere? Er dette en rimelig tilleggstjeneste fra Viasat/Canal Digital, eller må man ha flere abonnementer? (det blir jo DYRT! :roll

Jeg synes også dette er fristende på sikt, både fordi jeg planlegger eget hjemmekinorom, og derfor trenger en separat tuner der, samt at det kan være greit å ha muligheten for å ta opp programmer fra en kanal mens man titter på en annen...

Går det forresten greit å splitte parabolsignalet til de ulike tunerne?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en som jeg bruker til Viasat med kort, en jeg bruker til Canal Digital med CAM og kort og en HTPC med DVB-PCI-kort uten CAM og kort ...kremt, kremt...

Skal man ha flere enn to mottakere med Viasat og Canal Digital på lovlig vis blir det j*vlig dyrt. Viasat har visstnok en Twin-løsning e.l. til 99,- pr. mnd.

Hvis man kan sette flere mottakere på samme sted så finnes det kort-splittere, men denne løsningen har jeg ikke prøvd selv og jeg har heller ikke hørt fra noen andre som har prøvd det i praksis med Viasat og Canal Digital.

Link til kort-splittere:
    http://www.maxking.com/cardsplitter.htm

Oppdatering: Ser ut til at de kan være opptill 100m (250ft) fra hverandre:
    http://www.maxking.com/smartsplitter2.htm

John Roger

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om det er mulig å ha flere kort, uten å måtte betale hele abb.. Men hvis man har både viasat og canal + så er det jo noen overlappende kanaler... Slik at man kan jo (selv om det blir stress) flytte kortene mellom dekoderne...

På sikt blir de slitt, men da er det jo bare å ta en tlf; si mitt kort er slitt pga håpløst system 8)

Det jorojo nevner er ikke lov... Og burde ikke bli oppfordret, på ett seriøst forum.. Selv om det er veldig utbredt.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det noe sted i kontraktene at det ikke er lov å distribuere kort-informasjon til flere mottakere i samme husstand?

Å ha full pakke på både Viasat og Canal-Digital koster meg 8-9000,- kroner i året. Skal jeg betale det dobbelte hvis jeg vil ha det på to mottakere?

John Roger

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en som jeg bruker til Viasat med kort, en jeg bruker til Canal Digital med CAM og kort og en HTPC med DVB-PCI-kort uten CAM og kort ...kremt, kremt...
    Hmmm tolket nok den litt feil.. Beklager ops:

Når det gjelder mottagere hvor man kan se på flere sendinger samtidig så finnes disse også.. Pace Puma.. Kun (desverre) conax embedded. Men siden Viasat går over til NDS snart (ingen vet når), så er vel ikke tapet så stort...

Mvh

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Går det forresten greit å splitte parabolsignalet til de ulike tunerne?
    Du kan godt splitte signalet fra antenna til hver sin tuner, men da må du se på kanaler i samme frekvensbånd og polaritet på begge tunerene, og kun den ene tuneren kan styre hodet. En bedre løsning er å velge et twin-hode, som er to hoder i samme enhet, med separate uttak som går til hver sin tuner. Da kan du bruke begge tunerene uavhengig av hverandre fra samme satelitt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vg: Gjelder dette kun motoriserte anlegg?

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder for begge deler. Har du et motorisert anlegg med twin hode kan du se ulike kanaler fra valgt satelitt på to tunere helt uavhengig av hverandre. Har du fastmontert antenne, gjelder det samme, men da kun fra den satelitten antenna er rettet i mot. Har du sidemating og twin hoder, vil du med diseq-switcher kunne se på forskjellige satelitter og kanaler helt uavhengig av hverandre.
    Problemet med å bruke et hode er at H/V polaritet styres 18/13V og høy/lav bånd styres av 22kHz signal på/av. Dette kan kun gjøres av en tuner, derfor må den andre tuneren kun være slave, og du får kun inn kanaler i det frekvensbåndet og polaritet som "hovedtuneren" er stillt inn på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man har 2 LNB'er på sidemater og DiSeq-switch, kan da tuner nr. 2 (stiplet utgave) kobles opp etter DiSeq-switchen? Må lære meg dette her ops:

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å lage en skisse av hva jeg mener. Med et twin hode har du to separate utganger. Har du sidemating går en ledning fra hvert hode til den ene diseq'en og en fra hvert hode til den andre diseq'en. En tuner er koblet til hver sin diseq-switch. Kan da bruke sidemating med opp til 4 hoder og to 4-veis diseq switcher.
    Håper dette ga svaret

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, VG, der satt'n. Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv dette opplegget - 3 posisjoner på to mottakere, dvs. tre twinhoder + to fireveis diseq switcher.

De MÅ være av hi-isolation typen, ellers påvirker styringssignalet fra den ene tuneren den andre og vice versa.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor folk klager sånn på viasat i denne tråden. Er det fordi de ikke har funnet ut hvordan de skal gjøre det med eksisterende tunere og det nye kode systemet, eller er det noe annet dere klager på?

Synes heller det er cd som fortjener refs. Er de som tvinger dere til å måtte ha to tunere i hus, ikke viasat. Viasat nekter deg ikke å ha en tuner med støtte for cd, mens andre veien så får du ikke sendt ut kort om du har en tuner med støtte for viasat.

Hva jeg har gått glipp av egentlig?

Tunere som i dag er godkjennt av viasat kan en bruke med det nye systemet, hvertfall det jeg er blitt fortalt i diverse butikker jeg har forhørt meg.

Limer inn et utklipp fra en webshop:

Står du for at skulle anskaffe dig en ny satellitmodtager, skal du være opmærksom på at Viasat har valgt at skifte kodningssystem, det vil sige at ikke alle satellitmodtager kan anvendes til at modtage Viasats kanaler.
    Paraboleksperten anbefaler derfor at man køber en Viasat godkendt satellitmodtager for også at kunne se TV3, 3+ med flere i fremtiden.
    En viasat godkendt satellitmodtager er f.eks Triax 354TX (se under Viasat tilbud)

Med venlig hilsen

Paraboleksperten

Følgende modtagere er godkendt af Viasat

Nokia 220S
    Nokia DVB 9902s
    Sagem ISD 4150
    Thomson DSI 35 TH
    Triax DSI 354 TX
    Strong STR 8700

Ellers synes jeg det er rart at ingen har nevnt digiality tunere. Har en selv, og må si meg meget fornøyd med denne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med Viasat er at man ikke kan velge hvilken reciver man vil... Jeg for min del ønsker å kunne velge blandt alle mottagere for å velge den JEG synes er best og ikke Viasat! Ellers så har jeg ikke noe problemer med at de bytter kodesystem, så lenge det ikke blir en vesentlig utgift og heftelse... (Som f. eks å måtte kjøpe en crappy mottager)

Har bare vært så vidt innom Digitality selv, (installert ett par stk) første inntrykket er at de er litt ustabile, likte heller ikke helt innstallasjonsmetoden/menysystemet, men det fungerte da på ett vis... Men har noe å gjøre med at jeg er vant til noe annet.. Dessuten bruker man menysystemet relativt få ganger etter at man har innstallert parabolen.. Kjenner selv ikke denne godt nok til å gå i detaj, only first impressions1)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en nokia 9802 å sammenligne digiality tuneren med, og da mener jeg at digiality er mye bedre hvertfall.

Men jeg mener fortsatt at det er cd som ikke lar deg velge den tuner du vil, og ikke viasat. Jo nærmere vi kommer lansering av det nye kodesystemet til viasat, jo flere tunere vil være tilgjengelig. Vil nok tro at både force og strong vil komme med tunere som støtter det nye kodesystemet til viasat, men så lenge cd nekter og sende ut kort så er en like langt.

Om jeg må velge mellom viasat og cd så tror jeg nok at det blir viasat. Venter i spenning på at det skal annonseres hvem som har fått rettighetene for engelsk fotball framover. Har viasat fått denne så tror jeg at det i større grad blir cd som må inrette seg etter viasat, til tross for at de sitter på monopol på tv2 og tvn.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er monopolist ja...

Med viasat kan man bare bruke de mottagere som Viasat har godkjent.. Dessuten kjører Viasat en kampanje i disse dager... CD's svarer på denne kampanjen siden den kan virke litt på "kanten"... (oppfordrer til å si opp, kun ha basic pakke, siden CD ikke har kortavgift og full pakke hos dem selv; søk på forumet står mer detaljert)..

Er litt usikkerhet knyttet til hardware basert og softwarebasert NDS. Det første blir software basert, der man kan benytte de tilgjenglige (godkjente) reciverne... Hvis/Når de går over til hardware basert NDS, må man bytte mottager.. Slik som NDS virker i dag, er det vel ikke mulig å få tak i CAM til NDS. (NDS er ett engelsk system)

(Rett meg hvis jeg tar feil, mulig jeg husker feil her og der!)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men mener bestemmt å ha set cam tilsalgs på qxl som har støtte for nds.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •