Dårlig lipsync på Canal Digital/Grundig DSR 6452

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lipsync på Canal Digital/Grundig DSR 6452

Sliter med dårlig lipsync på Canal Digital når jeg velger digital lyd gjennom recieveren, men ikke når jeg velger analog lyd. Er usikker på om dette kan ha noe med satelittmottakeren (Grundig DSR 6452) å gjøre - eller om det er sendingene fra Canal Digital som er problemet. Kunderservice kom med standardrådet om å kutte strømmen til mottakeren uten at det hjalp. Noen som har peiling på problemet? Vil jeg evt. kunne løse det med en reciever med lipsync-innstilling?

Edit: Har snakket med Grundig Norge og de sier at Grundig DSR 6452 nok trenger softwareoppgradering - skulle komme inn om ca. 14 dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for tiden null lyd på noen av C+ kanalene om dagen. Har du det?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Sliter med dårlig lipsync på Canal Digital når jeg velger digital lyd gjennom recieveren, men ikke når jeg velger analog lyd. Er usikker på om dette kan ha noe med satelittmottakeren (Grundig DSR 6452) å gjøre - eller om det er sendingene fra Canal Digital som er problemet. Kunderservice kom med standardrådet om å kutte strømmen til mottakeren uten at det hjalp. Noen som har peiling på problemet? Vil jeg evt. kunne løse det med en reciever med lipsync-innstilling?
    Hva slags TV har du. Problemet oppstår gjerne på plasma eller LCD. Ikke vært borti seriøes lipsync problemer på CRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker prosjektor (BenQ 8700) - og til Konrad, jeg har lyd på alle filmkanalene (hvis tuneren er innstil på digital lyd og du ikke har digital tilkobling til reciever/TV vil du ikke få lyd).
    Det merkelige er at jeg ikke får syncproblemer når jeg velger analog lyd (gjennom scartkabelen via DVD-opptaker til reciever). Grunnen til at jeg gikk til innkjøp av en PVR (Grundig DSR 6452) var at jeg ønsket å ta opp med digital lyd (og 5.1 der det sendes) - men pga. syncproblemene blir det helt umulig å følge med på filmen. Bør kanskje høre med Grundig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •