Viasat --> Tuner --> PC ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat --> Tuner --> PC ?

Heisann,

Har gått til innkjøp av et ViaSat Gull abonnoment med en såkalt tvilling-pakke (ekstra kort og tuner for å kunne ta inn abb. på to tv'er). I den forbindelse har jeg et spørsmål som sannsynligvis er ganske dumt, men ettersom jeg er helt grønn på det her så må jeg spørre likevel:

Er det noe problem kjøre signalet fra den ene tuneren til et tv-kort i en HTPC og f.eks. lagre programmer på disk eller filtrere sendingene via ffdshow og sende signalet tilbake til prosjektor?

Kan noen evt. komme med en anbefaling til et ok tv-kort dersom dette funker?

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan fint ta opp programer som går på tven. kvaliteten bestemmer storleiken. sida du helst må bruke svideo inn for å kunne ta opp så ville eg leita etter tester av kort som har gode muligheter for opptak gjennom svideo. å forbetre bilde med htpc kan du berre gløyme etter det som eg har vore borti. alle billig tvkortene har SÅ dårleg bildekvalitet inn via svideo at det er ein skam. har prøvd å køyre f.eks bilde frå ps2 til pc til prosjektor gjennom komponent, tvkortet eg brukte var eit cinergy 400 og den tilhørende programvaren samt nokon andre "opptaks program" og det var rett og slett tragisk bilde. Det var heilt feil med pixler/farger/streker ... har eit vivo skjermkort som eg ikkje har fått testa enda med video inn funskjonen skikkele... mangler programvare og har heller ikkje prøvd å leite så hardt etter noko for å ta opp ting med vivo kortet. (forslag til software takast imot md stor TAKK)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ein ting eg kom på. viss du har ein videospelar som har mulighet for antenne ut og scart så kan du kanskje koble dekoder (scart) til videospelar og videospelar antenne utgang til tvkort (dette gir "bra" bilde) og så prøve å forbetre kvaliteten med eit eller anna prog viss det er muleg då... det veit eg ikkje noko om dessverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Er litt usikker på hvilke muligheter man har for utsending av signalet fra tuneren som medfølger ViaSat Gull, men vil vel nesten tro at den i det minste har komponent ut. I så tilfelle burde det vel være mulig å skaffe seg et tvkort med komponent inn, eller er tvkortene stort sett begrenset til svideo?

Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    ein ting eg kom på. viss du har ein videospelar som har mulighet for antenne ut og scart så kan du kanskje koble dekoder (scart) til videospelar og videospelar antenne utgang til tvkort (dette gir "bra" bilde) og så prøve å forbetre kvaliteten med eit eller anna prog viss det er muleg då... det veit eg ikkje noko om dessverre...
    Hmm, så vanlig antenneledning gir bedre bilde enn svideo direkte fra tuneren?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wellej
    Takker for svar!

Det er IKKE min erfaring. Beste bilde fra tuner er SCART via RGB (eller dvi/komponent, men det er det jo få som har), og dernest S-Video. Antenneledningen sender jo composite signal, og det su*er b*lle

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Er litt usikker på hvilke muligheter man har for utsending av signalet fra tuneren som medfølger ViaSat Gull, men vil vel nesten tro at den i det minste har komponent ut. I så tilfelle burde det vel være mulig å skaffe seg et tvkort med komponent inn, eller er tvkortene stort sett begrenset til svideo?

Tviler på at du finner en VIA tuner med component utgang.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

nei antenne ledningen gir ikkje betre bilde eigentle. men det er berre det at alle billig kort eg har prøvd hadde elendig kvalitet gjennom svideo og mykje betre på å ta imot tv signaler gjennom antenna.. det er kun min erfaring. component inn på tvkort har eg ikkje sett (ikkje leita heller)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •