Kano KSC-570HCO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kano KSC-570HCO

Kano KSC-570HCO
    Lurer på om det er noen av dere som har denne hjemme?
    Tenker på å kjøpe meg en slik da, dreambox(4k) har jeg ikke råd til og Nokia Mediamaster 9902 ikke direkte støtter CanalDigital.

De har testet lillebroren 570CO (uten hd) i Lyd&Bilde(10/03)
    Sitat Opprinnelig postet av Lyd&Bilde
    Konklusjon:
    Kano har laget en spennende arbeidshest av en mottaker som fugerer meget bra i de fleste situasjoner. Skifte kanaler går relativt raskt..... ...Mottakeren hadde en utrolig bra EPG for CD-kanaler for hele 4 dager frem...... .....Kano KSC-570CO viser at det går an å gi tjenester og finnesser fult på høyde med fullinteraktive mottakere uten at det behøver å koste ekstra.
    Njaal

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far har KANO dekoderen uten HDD.
    Hans dekoder nekter av og til å slå seg på, og man må prøve flere ganger før dette lykkes. Det er mulig dette er en feil på kun hans dekoder, men jeg sier det likevel...

Jeg har ikke sett bilde fra 570CO, men har fått rapport(far) på at det vistnok er et "lite" hakk dårligere en canal digital dekoderen (Philips).

En veldig bra ting er at den ser kul ut..

Jeg kan desverre ikke si mer, i mangel på info selv.. :? Skal besøke opphavet i helgen, kan få litt mer info da..

Mvh

AK

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag Nokia 9321 S. De slår seg av når den har lyst (ikke mer enn en gang i uken) EPG (pilot) kommer bare opp på kanalene (TVN og Canal+) ikke på resten. Bruker 2 sek på å byttekanal . Den nekter et par ganger i uken å vise tv3 eller viasat, må da reebotes

Så noe særlig dårligere kan det vel ikke bli. Så en hvis forbedring er jeg jo ute etter.... (men det skulle ikke være så vanskelig)
    Men det jeg er mest ute etter er å kunne ta opp(Kaste VHS), og pause TVen.

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er noen av dere som har denne hjemme?
    Ja, jeg kjøpte denne (KSC-570HCO) hos en nettbutikk i vår. Og jeg satte inn en Special Edition 120GB Western Digital 72000RPM 8MB.

Den fungerer som en drøm Har tatt opp over 60 GB med tegnefilmer og vanlige filmer. Og alle opptakene er tilgjengelige med et lett tastetrykk (legger med et bilde for å bevise at jeg ikke bløffer). Har også benyttet meg av å pause livesendinger. Det fungerer kjempebra. Du kan også spole fremover i 5 ulike hastigheter, slik at du kan spole over reklamer for å komme inn i livesendingen igjen.

En annen artig funksjon er at du kan under livesending trykke på tilbakespoling og du kan se en reprise av det som hendte på skjermen selv.

NRK sender i svært god bildekvalitet, sett i forhold til andre TV-kanaler. Dette er en utfordring for HD-tunere, da datastrømmen er stor og sendingene sendes i VBR (variabel bit rate).

Force sine tunere med HD hadde tidligere i vår et problem med at de hang seg under opptak av slike sendinger, men Force har fikset dette. Kaon-tuneren har ALDRI sviktet på opptak av krevende kvalitet.

Optisk lydutgang har den også....

Vedrørende bildekvalitet: Bruker RGB på tuneren og Aventosen og synes bildet er knall.

Jeg angrer ikke kjøpet i det hele tatt 8) Jeg gjetter på at man vil tjene på å skaffe seg en god, kjapp og pålitelig harddisk (f. eks. Western Digital Special Edition).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først tusen takk Det var et slikt svar jeg håpet på
    *bestiller nå*

Konge at den fungerer så bra til en så overklommelig pris.

Du sier at det mulig lønner seg med en rask HD, det skulle jeg gjerne hatt, eller dvs har en rask og bråkete 40GB, og en stille (5400RPM) 120GB disk.
    Ønsker selvfølgelig å bruke 120GB'en, men vi får se om det går.
    Den er i hverfall bestillt.

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Njaal[NOR].

Your welcome. Nettbutikken jeg kjøpte av ble i vår og i sommer fort utsolgt, hvilket skulle indikere at det er mange som bruker denne tuneren....

Tips: HD-er bråker...men setter du tuneren på noen plastknotter (eller spikes :? ) så vil du ikke legge merke til den sånn lydmessig. Bare nevner det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    RE Njaal[NOR].

Your welcome. Nettbutikken jeg kjøpte av ble i vår og i sommer fort utsolgt, hvilket skulle indikere at det er mange som bruker denne tuneren....
    Tips: HD-er bråker...men setter du tuneren på noen plastknotter (eller spikes :? ) så vil du ikke legge merke til den sånn lydmessig. Bare nevner det.
    Eller skru opp lyden på TVen :lol:
    Hvis det ikke går med min Western Digital 120GB (WD1200AB) så tror jeg jeg går for en stille segate løsning.
    Vet du hvor mange GB den støtter?

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Enkelte andre tunere som støtter HD krever at du benytter en spesiell fabrikant, men ikke Kaon...og det er jo greit å kunne velge fritt

2. Kaon oppgir at tuneren støtter fra 20 GB til 240 GB i stegvise 20GB størrelser. 240 GB skulle vel holde ut uka med god margin...

3. Det fine er jo at du kan operere med mindre disker og ta ut disken dersom du ikke ønsker å slette noe, og sette inn en ny, eller spille av over til PC-en via "TV-in" og redigere / brenne film på DVD 8)

4. Et tips til: Tunerens opptak er faktisk tilgjengelige for avspilling selv om ikke tuneren er koblet opp til antennen. Det betyr at du i utgangspunktet kan ha 240 GB med opptak (filmer, musikkvideoer, barnefilmer) liggende og ta med deg under armen for avspilling andre plasser (f. eks. på projektor via surroundreceiver dersom projektor står i et annet rom, eller på hytte TV-en).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!

Merker du noen stor forskjell når du spiller av disk i forhold til å se direkte?

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix ...Nix = Du kan pause livesendinger og strate avspilling nå du ønsker...denne avspillingen vil være samme kvalitet som livesendingen. Med andre ord vil du ikke kunne se forskjell på opptak og livesendinger. Opptakene har 100% kvalitet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å få inn Viasat med tuneren.... har 2 hoders parabol. Fungerte fint med Nokia tuneren som fulgte med Canal+ pakken.

-Får inn Canal+++
    -Får ikke inn Viasat

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Njaal.

Du har 2 stk. PM

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, paster pm fra deg her til andre hvis de skulle få samme problem.

Under menyvalget "Installasjon" må du huske på å velge ulike "DiSEqC"-er på de 2 satelittene. Gjengir mine setings for Sirius og Thor:

Thor:

C/Ku-bryter = Ingen
    LNB frekv. = Univ. LNB
    LNB strøm = På
    0V/12V = 0V
    Tonesignal = Av
    DiSEqC = DiSEqC A

Sirius:

C/Ku-bryter = Ingen
    LNB frekv. = Univ. LNB
    LNB strøm = På
    0V/12V = 0V
    Tonesignal = Av
    DiSEqC = DiSEqC B
    Og kan bare si at det funker Jippi, nå er jeg klar for ManU kamp i kveld

Njaal

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seier ble det også

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Seier ble det også
    Seff

Har et spm til Tiger:
    Når jeg har på opptak, ser jeg til enhver tid "record" symbolet i høyre hjørne. Har plasma og er "redd" for innbrenning, samtidig er det litt irriterende at den vises hele tiden.
    Er det noen måte å fjerne det?

btw:
    WD-harddisken min bråkte for mye ,å jeg byttet den ut med en segate-barracuda. Den er nesten lydløs

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at "Record"-symbolet og "Play"-symbolet kunne vært litt mindre. Innbrenning har jeg tenkt på, men jeg har jo CRT-TV og ikke plasma. Siden du har plasma ville jeg zoomet bildet, eller justert det H/V eller Opp/Ned, dersom du kan det.

Kunne vært et greit spørsmål til Kaon-support: "Could you please release a software update for the v13.41.6D H/W where the Record / Play / Pause / Stop symbol are smaller in size, or include an option in the tuner's menu where you have an option to disable the visiablity of these symbols. Reason: Avoid burning these images on a plasma screen".

Sender du, eller sender jeg, en mail til Kaon?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sende du. Jeg er vel n00b på denne tuneren så.... :lol:

Njaal

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail er sendt. De har svart før på en tidligere henvendelse vedr. forhandlere i Norge, så vi får se når det gjelder dette.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail er sendt. De har svart før på en tidligere henvendelse vedr. forhandlere i Norge, så vi får se når det gjelder dette.
    Det er bra de svarer på slikt. Det er _alt_ for mange besdrifter som har supportmail, men svarer _aldri_.

Njaal 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg seriøst skal vurdere denne tuneren selv nå. Er ute etter en tuner som har mulighet for opptak via HD, og da er vel dette en av de billigste som er å få tak i.

Det jeg lurer på er hvordan denne tuneren kommer ut når viasat skifter kode system, og om jeg trenger cam for å bruke tuneren på viasat i dag.

En ting til jeg lurer på, hvordan er text-tv på denne tuneren?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •