28,2 E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: 28,2 E

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

28,2 E

Jeg har akkurat flyttet plass, så nå kan jeg faktisk ta ned 28,2 E.

Men lurte på noen små ting.

1) Har noen tatt ned denne satelitten.
    Og hvis ja, stemmer det at SKY-canalene er åpne ??
    Eller må man ha en SKY motaker / Sky-free-to-air-card ??

2) Noen som kjenner til Cam evt andre løsninger for SKY ??

3) hvilket utstyr brukte du ?

Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

28,2e

Hei
    Jeg tar inn 28,2E på min Toroidal 90 antenne.
    Sky kanalene er kodet, men det er endel free to air kanaler på den posisjonen. Bl.a Skynews(Flere regioner) - BBC ( Flere regionale) Travel channel, en haug med reklame/salgs kanaler - Game kanaler m.m. Tilsammen flere titalls kanaler. Det er en stund siden jeg har vært inne og sett på dem, har bygget om huset mitt og måtte ta ned parabolen. Satser på å få den opp igjen i løpet av noen få uker.

Skal du ha glede av Sky kanalene må du ha en egen videoguard dekoder (Finnes kun innebygget i Sky-tunere) og gyldig Sky abonement. Det finnes leverandører som ordner dette, krever bl.a. at du har en adresse i England.
    Det blir en forholdsvis dyr affære, men kanaltilbudet til Sky er fantastisk bra, og på rene abonemtspriser hadde både Canal digital og Viasat hatt endel å lære. Engelskmennene betaler vesentlig mindre for flere(og bedre) kanaler enn vi må gjøre.

Vil ellers anbefale deg siden www.lyngsat.com

Der finner du masse info om diverse satelittpososjoner, frekvenser, kodesystem m.m.

MVH
    Leffe

Signalkvaliteten på 28,2E varierer mellom de ulike kanalene ( sendes fra ulike transpondere)

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) og 3): Jeg tar også 28,2E her i N-Trøndelag - med en 90cm antenne (motor) - etter å ha fininnstilt antennen i sommer.

Travel channel, Extreme Sports og Sky News er vel de eneste interessante kanalene jeg får som free-to-air. Har imidlertid ikke lykkes å få fram noen BBC-kanaler...

Anbefaler å prøve noen av radiostasjonene: Radio Caroline er jo legendarisk, og finnes bare på denne posisjonen.

2) Tror ikke det finnes noen andre løsninger enn Sky sitt eget system, gitt... (set top box). Er vel NDS kodesystem, ikke?

hilsen
    BjOlav

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiJan

1) Er allerede nevnt i tråden hvilke som er åpne. De er få, og med unntak av Sky News, ikke særlig bra (reklame fra A-Å, eller A-Z som de ville sagt i England. 28,2 er jo stort sett en "engelsk satelitt")

2) Nei, finnes ikke. MANGE har prøvd... Uten hell

3) Det eneste som vil virke er en Sky digibox med riktig koding innebygget. Ikke noe problem å kjøpe på ebay.co.uk, og heller ikke særlig dyrt.

Utover dette trenger du et abonnement.

www.freesatfromsky.com (ja, den er faktisk offisiell på tross av merkelig adresse) er den billigste pakken fra Sky.

Det eneste den i praksis gir i tillegg til Sky News og det andre gratis-kanalene er Channel 4 og Five. Begge er rimelig bra terrestriale kanaler i England.

BBC og ITV er ikke kodet, men sender på en satelitt (på samme posisjon 28,2) som er strengt rettet mot UK og som ikke du tar inn i Norge med mindre du bor på Lindesnes eller har minst 2,5 meter stor antenne....

Dermed er det de forskjellige Sky-pakkene (i abonnement) som er den egentlige løsningen om du vil ha noen nytte av 28,2. De tillater selvsagt ikke abonnement utenfor UK, men hvis du kjenner noen der borte evt betaler noen for å være "stråmann" får du et kort i posten som tar inn alt du ønsker.

Som nevnt tidligere i denne tråden koster det selvsagt penger, men ikke på langt nær like mye som Can Dig/Viasat i forhold til hva du får.

Sjekk www.sky.co.uk for forskjellige pakker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg nok en gang nevne at jeg er en lykkelig Sky Digital-abonnent bosatt i Norge Jeg får ikke inn BBC og ITV pga Astra 2D, men det er egentlig ikke noe tap.. ITV er stort sett bare crap, og BBC er litt som NRK, høy kvalitet men ufattelig lite som egentlig fenger den enkelte, men det er jo en allmennkringkaster.

Jeg benytter Insat Interational, og betaler dem £120 i året for å administrere abonnementet mitt. Den billigste pakka man kan få via dem er den såkalte six mix til £21 i måneden som kommer oppå dette.

Det kan kanskje høres drøyt ut med £120 i året i tillegg til abonnementet, men ta i betraktning at dette gir deg noe som matcher Viasats + Canal Digitals tilbud og enda litt til. Og skulle du hatt begge operatørene hadde du måttet betale nesten like mye som £120 i årsavgifter på toppen av to abonnement som i HVERT FALL ville kostet mer enn £21 i måneden tilsammen

Er du ikke avhengig av norsk tekst, gå for Sky. Jeg har hatt Sky i over et år nå og er fortsatt kjempefornøyd. Det eneste jeg virkelig har å sette fingeren på er at britene er så forbanna konservative på det med stygge ord og sånn, så du kan av og til finne serier med visse ord blanket ut :P Dette for at de skal kunne sendes før 2100 britisk tid, og kanalene gidder ikke sitte med to versjoner av programmene virker det som, så de sitter stort sett bare med den sensurerte uansett tid på døgnet det sendes.

Obs. Hold dere unna Sky Movies, det er noe av det verste søppelet jeg har sett av filmkanaler. Der har Sky litt å lære av Canal+

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for mange vettuge svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Sky

Sitat Opprinnelig postet av LiJan

Det du bør gå for er SKY Plus.Den koster ca 7000,- pr.år.Her får du SKY Sport
    Sky Movie o.s.v. Dette funker helt flott. SKY er på banen med HD i April 06 og da må du event.kjøpe ny tuner fra SKY. Den støtter både MPEG 4 og 2.
    Det ser ut til at HARD-Disc opptaker som er i tuneren vil bli på 400GB.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sky Movies er råtten. Men man kan få Sky+ uten tillegg bare med en av premium-pakkene også (enten Sky Movies eller Sky Sports). Hva SkyHD-boksen angår er det vel fortsatt bare spekulasjoner. Det er heller INGENTING som tilsier at man må kjøpe HD-tuner på en stund all den tid kanaler vil sendes i simulcast en god stund (type flere år)

Så spørs det om Astra får skutt opp Astra 1KR sånn at de kan flytte Astra 2C til 28,2E der den var tenkt å være Hvis det ikke skjer som planlagt må HDTV-planene til Sky uansett utsettes for det er ikke mye båndbredde igjen på 2A, 2B og 2D nå. Oppskytingen av 1KR har allerede blitt utsatt en gang, så det blir spennende og se.

Tilleggsopplysning til de som planlegger Sky...

Sjekk www.ses-astra.com og se på footprint for Astra 2A og 2B southbeamene. Bor du veldig i grenseland for hvor de slutter så er du bedre tjent med visse typer bokser. For vanlig Sky er det Pace 2200 og Pace 2600 som anbefales, for de har bedre signal gain. For Sky+ er det Pace sin V2-boks som er best (Jeg lurer på om det ikke er den som har modellnummer Pace 3100, men ikke stol for mye på det). Bokser man absolutt bør styre unna er Pace 2500 og nyere Panasonic. De har en relativt svak tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Sky-pakken i over to år nå, man legger merke til at det vanvittig mye reklame i forhold de nordiske alternativene. Man må ikke ha en Sky DigiBox for å motta kanalene, en Dreambox med Newcamd + riktig BOX_ID ordner den delen, men man mister da all interaktiviteten (som man nesten alltid trenger telefonlinjen til uansett).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ikke noe mer reklame på Sky sine kanaler enn Canal Digital sine om du ser bort fra TV 2, og TV Norge. Discovery, Animal Planet, etc. er like ille her som der borte. Noe som er litt positivt er at reklamepausene ofte er kortere om nettene dog Jeg kan godt leve med en ekstra reklamepause i forhold til TV 3 sine pauser mot bedre programutvalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Sky Movies er råtten. Men man kan få Sky+ uten tillegg bare med en av premium-pakkene også (enten Sky Movies eller Sky Sports). Hva SkyHD-boksen angår er det vel fortsatt bare spekulasjoner. Det er heller INGENTING som tilsier at man må kjøpe HD-tuner på en stund all den tid kanaler vil sendes i simulcast en god stund (type flere år)

Så spørs det om Astra får skutt opp Astra 1KR sånn at de kan flytte Astra 2C til 28,2E der den var tenkt å være Hvis det ikke skjer som planlagt må HDTV-planene til Sky uansett utsettes for det er ikke mye båndbredde igjen på 2A, 2B og 2D nå. Oppskytingen av 1KR har allerede blitt utsatt en gang, så det blir spennende og se.

Tilleggsopplysning til de som planlegger Sky...

Sjekk www.ses-astra.com og se på footprint for Astra 2A og 2B southbeamene. Bor du veldig i grenseland for hvor de slutter så er du bedre tjent med visse typer bokser. For vanlig Sky er det Pace 2200 og Pace 2600 som anbefales, for de har bedre signal gain. For Sky+ er det Pace sin V2-boks som er best (Jeg lurer på om det ikke er den som har modellnummer Pace 3100, men ikke stol for mye på det). Bokser man absolutt bør styre unna er Pace 2500 og nyere Panasonic. De har en relativt svak tuner.
    Jeg vet ikke hvor du har de såkalte spekulasjonene fra som gjelder SKY-HD.
    Selvsagt trenger du ikke å kjøpe noen ny box dersom du fortsatt skal se
    Standard DEF. MEN- for oss som har Sky Plus idag så er det klart at vi vil være med på fremtiden. HD boxen fra Sky er laget av Thomson og du kan kan se bilde av den flere steder. Siden boxen støtter både MPEG 2 og 4,
    så kan du se både HD og STD.def på samme box!
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •