Grensesnitt på UPCs digitale dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Grensesnitt på UPCs STC, eller hva med et PCI DVB-C kort?

Hei,

Lurte på om noen her inne, som har den, kan fortelle meg hvilke grensesnitt som finnes bak på UPC-dekoderen? Tenker da f.eks. på eventuelle muligheter for kommunikasjon med HTPC, som rs232, usb, firewire eller LAN.
    Gjerne fortell hva du eventuelt bruker de til, og om du har fått til noen fikse løsninger.

Sven-Erik
    *Klør i fingrene etter å programmere mot denne boksen...

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Decoderen har USB, Firewire og LAN (og en PCMCIA eller hva det nå staves, til programmering av decoderen). Ingen av disse grensesnittene virker i dag, men de jobber med saken. Gleder meg. Hvis noen har fått til noen fikse løsninger så gi beskjed!

Det som irriterer er at den såkalte digitale lyden kun er i stereo. Ingen 5.1 lyd hos UPC med andre ord. Dekoderen støtter heller ikke Dolby Digital eller DTS, så det vil ikke komme 5.1 lyd med nåværende dekoder!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mye digge muligheter, også funker det ikke... Bittert.

Det jeg først og fremst tenker på er mulighetene for å skifte kanaler via USB fra en Media Center PC. Dette for å slippe bruk av såkalt "IR-øye".

At den ikke støtter 5.1 er jo forsåvidt en skandale!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorola modellen UPC bruker nå (som alle vi som har UPC digital TV har) kom i 2001, så den begynner å "dra på åra". Men det koster jo selvsagt en del penger for UPC å skulle oppgradere til nye modeller.

-Det var noe snakk om at de faktisk skulle begynne å vise HD TV i løpet av høsten, og dermed ble håpet tent om at de da også måtte bytte ut disse 'gamle' dekoderne, men det kokte visst bort i kålen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ok.
    Sitter og leker med tanken om å kjøpe et eller annet tunerkort(DVB-C) til pc, som jeg kan bruke med UPC. Da som tillegg til STCen mener jeg. Skulle gjerne hatt muligheter for å få digitalt signal "rett i blodåra" ved opptak(HTPC).
    Noen som har erfaringer med dette?

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens det fortsatt

snakkes om dekoderen til upc hadde det vært kjekt å vite om noen flere har det samme problemet som meg med bildestørrelsen.
    Jeg har koblet den til en QP vision HDH05 med scart kabel.
    I innstillingene til dekoderen setter jeg den til scart RGB(beste kvaitet) og widescreen.Og TV`n settes også på widescreen.Men da viser den kun 4:3.Men hvis jeg setter dekoderen på letterbox da går det ffint.Hvorfor virker det ikke på widescreen.Og hva er egentlig dette letterbox formatet?
    Har vært i kontakt med upc og qp,men de skylder på hverandre.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært skrevet om dette 16:9 letterbox problemet før. http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=UPC

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg har UPC dekoderen satt som 'Widescreen' under 'TV type', fyller widescreen sendinger hele skjermen. Jeg har Motorola dekoderen fra UPC koblet med SCART til RGB\s Supra kabel inn i komponent + Sync inngang på DVDO iScan HD, og derfra med DVI direkte til selve plasmapanelet. Når det da blir en 4:3 sending, skifter det til at jeg har svarte striper på sidene(altså 4:3).

Men jeg har tre valg i menyen på dekoderen:

• Widescreen TV
    • Vanlig TV
    • Vanlig TV: vis widescreen-programmer som letterbox.

-Kan det være at det er forskjellige firmware verjoner, og at dere ikke har alle tre valgene?

Jeg skulle personlig ønske det var en 4:3 / 16:9 knapp på fjernkontrollen til UPC dekoderen. Skal ikke si hvorfor, for da får jeg kjeft...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Det var noe snakk om at de faktisk skulle begynne å vise HD TV i løpet av høsten, og dermed ble håpet tent om at de da også måtte bytte ut disse 'gamle' dekoderne, men det kokte visst bort i kålen.
    http://www.computerworld.no/index.cf...ikkel/id/54317

De går over til Philips dekodere med HDTV i Nederland, men de holder igjen i datterselskapene i Norden som de prøver å selge.

Dekoderen de andre får er Philips DCR7000 som også vil støtte MPEG4.

Designet vil antagelig ligne på satelittversjonen, DSR7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte til Philips?

Hadde det (rent teoretisk) vært mulig å kjøpe en Philips-dekoder ute, og brukt den i stedet for den møkka-saken de bruker her til lands? Jeg får jo bedre bilde fra UPC analogt enn jeg gjør gjennom deres digitaltuner nå.

Noen som vet?

Edit: Forøvrig er dette en megagod grunn til å heie litt ekstra på Norge foran den siste Tsjekkia-kampen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrokling
    Hadde det (rent teoretisk) vært mulig å kjøpe en Philips-dekoder ute, og brukt den i stedet for den møkka-saken de bruker her til lands?
    Nei, men det er visst mulig på Canal Digital Kabeltv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •