Hvordan få bestilt Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få bestilt Canal Digital?

Har nå sjekket flere lenker her angående noenlunde det samme problemet men finner ikke akkurat det svaret jeg gjerne skulle hatt. Beklager om posten "tar opp plass" i så tilfelle.

Har en Thomson dsi35 med viasat på nå, ønsker meg nå å få tv2 og tvn inn på digitalt isteden for gjennom bordantenne som jeg bruker idag.

Har da skjønt det slik at jeg MÅ kjøpe meg en godkjent CD tuner for å få tegnet abb.?
    Om jeg da kjøper en brukt en, får jeg da kjøpt/bestilt abb. på denne om gammel eier allerede har ett abb. registrert på den?

Min far har en cd tuner uten cd abb. ( mulig han har et lokal abb. på den) ,Kan jeg da bestille et kort til han og kjøpe meg samme type tuner og bruke kortet her hos meg?

Eller kan jeg bare bestille et kort til han, kjøpe meg en tuner som støtter både viasat/CD og bruke begge kortene i den tuneren? Finnes det da noen slags tuner som støtter begge?

Det ble mange spørsmål dette, men etter turen jeg hadde på expert og elkjøp idag så vart jeg ihvertfall ikke klokere. Så da håper jeg noen her klarer å hjelpe meg. Ønsker veldig å unngå flere tunere nå.>dame sint på fjernkontroll...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe svar til deg, men kanskje kundeservice hos canal digital kan hjelpe deg mere enn elkjøp/expert?

www.canaldigital.no

Spørsmål kan vel stilles både på mail og tlf.

Men kan jo hende det er noen andre her som har vært borti samme problem som kan svare deg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Den eneste infoen CD trenger er hvilken tuner du skal bruke den på. DSI-tuneren er en VISAST-tuner, dvs at du får aldri kort som fra CD på denne. Skal kortet derimot brukes på en tuner som tar både viasat og canal digital må du oppgi at du har en såkalt CI-tuner, dvs nesten hvilken som helst FORCE, DIGIALITY eller SAMSUNG-tuner. Da får du et kort som er rødt/gult og hvitt. Forskjellene på disse kortene ligger i måten de oppdaterer seg på.

Altså, gå til forhandler og bestill et abo, kortet blir sendt til deg pr.post i løpet av 3-4 virkedager.

TIPS: Du kan forsåvidt kjøpe hva som helst av Canal Digital-tunere og anskaffe deg et såkalt DRAGON-CAM for Viasat. Dette opplyser ikke forhandlerne om da meget få av disse faktisk er klar over denne mulighetn.
    -
    sakilaas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •