3 etasjer og 3-4 tunere....Er det mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3 etasjer og 3-4 tunere....Er det mulig?

Fint om noen kan hjelpe meg ifbm kabling/oppsett når jeg nå skal flytte.

Dagens staus: huset har en parabol med en LNB for CD. Det er lagt opp kabeluttak i alle 3 etasjer.

Under er mitt oppsett slik jeg ønnsker det:

Kjeller: Her skal det stå en separat CD og VIACESS tuner
    1. etg: Her skal det stå en Strong SRT 8700 tuner
    2. etg: Kabeluttak med mulighet for både CD og Viasat (mulig det kjøpes inn en CD tuner her også...)

Slik det er i dag går det en coax fra parabol ut til alle kabeluttak i huset (serie koblet)

Hvordan vil kablingen se ut for at jeg skal få det som jeg vil? Bruker i dag 2 stk twin-LNB'er på eksiterende parabol.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En viaccess-tuner vil ikke gjøre så mye nytte for seg i dag om du benytter posisjonene 1w og 5e. Men om jeg har skjønt deg riktig nå så må du nok belage deg på å legge om systemet ditt litt. Du vil minst trenge ett quad-lnb (for jeg teller at du vil ha minst fem uttak, og da kommer du litt til kort med 2x2).

Det greieste da er egentlig å kjøpe tre DiSeqC-switcher (evt. 4 dersom du planlegger å ha boksene på forskjellig sted i 2. etasje) og trekker en kabel fra DiSeqC-switchene og til de stedene du skal ha de forskjellige boksene. På denne måten har du tilgang til begge satellittene på alle uttak. Hvis du har planer om å bruke separate bokser er det kanskje best å hoppe over DiSeqC-switchen de stedene du har tenkt å gjøre det, og heller trekke to kabler inn til der boksene skal stå.

Håper det hjalp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •