Billigste mottaker med to tunere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billigste mottaker med to tunere

Hva er den billigste satelittmottakeren med to tunere slik at du kan se på en kanal samtidig som du tar opp fra en annen (og hvor kan jeg kjøpe den). Den trenger ikke være avansert med harddisk osv. da jeg har dette fra før i dvd-opptakeren?

(Hvis dette er feil forum så flytt den gjerne...)

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pace

Mener det er en tuner fra Pace som fikser dette. Ett kort - 2 seperate tv'er. Men det forlanger jo dobbelt satelitthode etc.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde også det, men den eneste jeg finner er en fra Topfield eller noe slikt til 7000 m/ harddisk osv. og det blr for dyrt.

Hvorfor trenger man to satelitthoder? Trodde dekodingen av de to kanalene lå inne i softwaren i tuneren og er uavhengig av antall satelitthoder (hvis ikke skulle en vel trenge tro kort også, og da er jo poenget borte?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pace Puma heter den og IKKE kjøp den.
    Den har så mange feil på software eller kanskje det er hardware feil siden de aldri kommer med ny software....

Jeg vet ikke om noen utenom Topfield som dere nevner som er grei å bruke, Force 7xx er ikke helt bra den heller og sikkert dyr.

Når det gjelder satelitthoder så blir de styrt fra mottakeren etter hva du ønsker å se, hode får et signal om kanalen er på høybåndet eller lavbåndet og om det er på vertikal eller horsontal polarisasjon, så sendes de riktige frekvensene tilbake fra hode for den kanalen.
    Så hver tuner trenger hvert sitt uavhengige signal, altså som tomriis sier: Dual LNB (Hode med 2 utganger).
    Nye tunere og hoder er i utvikling som ikke trenger dette :-) , da kommer "hele" signalpakka ut av hode og man kan splitte dette som man selv ønsker (seriekobling eller "stjerne").

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.satelitt1.no selger topfield 5510 langt under den prisen du nevnte... Noe særlig bedre (for mindre pris) tror jeg ikke du finner...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oystein: Det viste jeg ikke... Det er såpass "gammeldags" altså. Spørs om jeg får smøre meg med tålmodighet og vente på at teknologien og utvalget blir noe bedre da ja.

Problemet her er at en vanlig antenne ikke får inn brukbare signaler slik at det hadde vært kjekt å se en kanal mens man tok opp en annen når det er krasj mellom to programmer en vil se. ( Bra programmer har en tendens til å kræsje mens det er rikelig med tid hvor det er ingenting å se.....)

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordvest sier:
    "Hva er den billigste satelittmottakeren med to tunere slik at du kan se på en kanal samtidig som du tar opp fra en annen (og hvor kan jeg kjøpe den). Den trenger ikke være avansert med harddisk osv. da jeg har dette fra før i dvd-opptakeren?"

Du må jo ha innebygd harddisk i tuneren for å ta opp et program og se på et annet .....(i hvertfall i min Topfield)
    Det er jo ikke slik at du kan kjøre ett signal til tv og ett til dvd brenner vel .....?

På min Topfield 5510pvr så er du i hvertfall avhangig av en innebygd harddisk.

Tips: Ikke kjøp no billigdritt...... Jeg anbefaler i hvertfall Topfield

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Det er jo ikke slik at du kan kjøre ett signal til tv og ett til dvd brenner vel .....?

På min Topfield 5510pvr så er du i hvertfall avhangig av en innebygd harddisk.
    Sier du det... Nei, nå begynner det å bli innvikla. Kan man ikke ta ut to forskjellige signaler fra tuneren samtidig (på separate utganger)?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men slik jeg kan tyde min bruksanvisning (Topfield 5510) så kan du ikke hente ut 1 signal til Tv (fra tuner 1) og 1 signal til f.eks dvd brenner (fra tuner 2)

Tuner 1 og tuner 2 funksjonene fungerer kun innad i mottageren.
    Med det mener jeg:

-Man kan se på tuner 1 på tv, mens man tar opp fra tuner 2 på harddisken eller motsatt. (Du kan velge hvem av dem du vil se på)
    -Man kan se på begge tunerene (1 kanal hver) hvis man bruker "pip" (bilde i bilde funksjon)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Force 7xx. På denne er det ingen mulighet til å se annet en fra tuner 1. Den eneste måten å bruke tuner 2, er ved å lagre opptak på harddisken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •