Force 315c RGB problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Force 315c RGB problem

Litt usikker på om dette er riktig forum, men prøver

Har en 42" nyere NEC plasma tv uten tv tuner. Har Canal Digital via digitaldekoder på bakkenettet, og hadde orginalt den "flotte" Phillipsboksen som fulgte med på kjøpet. Kjøpte så en Supra Scart -> D-SUB kabel og koblet denne til plasmaen og kjørte RGB over denne. Det ble vesentlig bedre bilde. Så har jeg kjøpt med en Force dekoder, satt denne opp til RGB på Scart utgangen og fikk ett MEGET bra bilde, hvis en ser bort ifra horisontale "bølger" som går opp og ned skjermen. Noen ganger blir dette så ille at bilde forflytter seg 20% opp eller ned. Umulig så se på, men mye bedre konstrast, farger og skarphet (når det er sagt kjører jeg nå på kompositt da jeg ikke får s-video til å fungere av en eller annen merkelig grunn. Kan være C.O. scart -> kompositt og s-video som er av ymse kvalitet så ikke så rart at det blir mye bedre bilde).
    Jeg har undersøkt dette litt og teoriene går på at sync signalet blir sendt på grønn fra Force'n, og at dette skaper problemet. Har også testet med en Scart -> Component Supra kabel som fungerer på Phillips dekoder på en annen NEC Plasma. Problemet er er at produsenten påstår at de har testet med samme type kabel uten at dette problemet oppstod. Produsenten mente jeg måtte bruke en høyere kvalitetskabel...!!! Jeg har prøvd å finne ut hva slags merke produsenten benyttet på kabelen, uten å ha fått noe svar på dette. Jeg har også prøvd mot en Panasonic Plasma, samt noen data LCD skjermer, men her får jeg ikke bilde i det hele tatt med Force'n og Scart -> d-sub kabelen. Jeg har ikke Phillips dekoderen lengre, så jeg får ikke testet dette med denne.

Må vel nesten være Force dekoderen dette? Skal få en kamerat til å komme over med en Dreamboxs for å se resultatet fra denne. Hvis det fungerer hever jeg kjøpet tvert å skaffer meg en Dreambox. Hvis han bare kunne kommet over snart!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar

Hei.

Jeg har selv nevnte dekoder, og har benyttet både en ClasOhlson type scart til min LG- plasma-skjerm, og senere en Monster THX- scart, gullkontakter.

Begge fungerte prikkfritt. (eller bølgefritt..)

Jeg synes det høres ut som dekoderen, men jeg vet ikke om det kom helt fram.. har du forsøkt scart rgb ut kontakt> scart rgb inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom Plasma'en min ikke har Tuner, så har den heller ikke Scart inngang, bare kompositt, s-video, component, d-sub og dvi. Ellers hadde jeg nok benyttet scart til scart, ja.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interconnect sleger en cypress konverter fra RGb til component. Bruker denne selv fra DB og fungerer perfekt, ikke tegn til signaltap.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt om denne boksen, men skjønner ikke helt at den skal fungere hvis Force dekoderen sender ut sync signalet på grønn. Mtp. at dette fungerer på en annen, eldre dekoder, så virker det rart hvis det var koblingen mellom som var problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Interconnect sleger en cypress konverter fra RGb til component. Bruker denne selv fra DB og fungerer perfekt, ikke tegn til signaltap.
    Hva er egentlig poeng til å bruke en konverter så lenge man kan få Component signal direkte fra Dreamboxen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (når det er sagt kjører jeg nå på kompositt da jeg ikke får s-video til å fungere av en eller annen merkelig grunn.

S-video er kun ut av Video scart utgangen.
    Skal bestille en RGB-scart kabel å prøve på min NEC LCD 4000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Hva er egentlig poeng til å bruke en konverter så lenge man kan få Component signal direkte fra Dreamboxen?
    Hvilke Dreamboxer er det som har tilkobling for Component? Jeg har ikke funnet noen på www.dreambox.no. Ser at det kommer noen nye modeller inn, men disse står det ikke så mye om. Det hadde vært dritlækkert om en av de nye modellene hadde dette (og de har Plug'n play tunere, altså ikke noe T,S eller C modeller lengre!).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Selectaa
    Hvilke Dreamboxer er det som har tilkobling for Component? Jeg har ikke funnet noen på www.dreambox.no. Ser at det kommer noen nye modeller inn, men disse står det ikke så mye om. Det hadde vært dritlækkert om en av de nye modellene hadde dette (og de har Plug'n play tunere, altså ikke noe T,S eller C modeller lengre!).
    Jeg har ikke sagt at Dreambox har tilkobling (RCA kontakter) for komponent.
    Det som ble sagt at alle Dreambox mottakere kan levere ut (via TV SCART kontakt på bakside) komponent signal.
    Da er det bare å bruke en slik kabel og velge komponent ut fra mottakerens menu: http://www.smarthus.info/product_inf...roducts_id=912

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oystein
    (når det er sagt kjører jeg nå på kompositt da jeg ikke får s-video til å fungere av en eller annen merkelig grunn.

S-video er kun ut av Video scart utgangen.
    Skal bestille en RGB-scart kabel å prøve på min NEC LCD 4000.
    Ja, jeg prøvde den på Video scart utgangen, og satt den til s-video i menyen, men hjalp ikke det. Bilde får jeg, men fargene er HELT ute å kjører. Rødt blir det alt for mye av, og nesten ikke noe av de resterende fargene.

Fint om du får testet med en RGB scart kabel. Disse får du jo kjøpt overalt. Tviler sterkt på at du får noen problemer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt at Dreambox har tilkobling (RCA kontakter) for komponent.
    Det som ble sagt at alle Dreambox mottakere kan levere ut (via TV SCART kontakt på bakside) komponent signal.
    Da er det bare å bruke en slik kabel og velge komponent ut fra mottakerens menu: http://www.smarthus.info/product_inf...roducts_id=912

Mmmm. Dette hørtes dødssexy ut!!! Har forsterker hvor jeg kan koble til Component, så da blir det enda mindre kabelkaos! Har du testet dette selv, eller kjenner noen som har testet dette på Dreambox?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et poeng når man får lilla striper i bildet ved bruk av scart til component kabel. Fant aldri ut hva som gjorde det men, Cypress boksen løste problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Det er et poeng når man får lilla striper i bildet ved bruk av scart til component kabel. Fant aldri ut hva som gjorde det men, Cypress boksen løste problemet.
    Vel, dette er kjent problem som kan oppstå av og til.
    Det løses ganske enkelt med 3 stk. kondensator og litt lodding.
    Her er for 7000 modell: http://www.dream-multimedia-tv.de/bo...did=11078&sid=

Her for 7020 modell: http://www.dream-multimedia-tv.de/bo...did=11133&sid=

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selectaa
    Mmmm. Dette hørtes dødssexy ut!!! Har forsterker hvor jeg kan koble til Component, så da blir det enda mindre kabelkaos! Har du testet dette selv, eller kjenner noen som har testet dette på Dreambox?
    Vi faktisk bruker dette med DM7020 og LG 42PY10.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •