Canal Digital - Force parabolpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - Force parabolpakke

Går og lurer på å skifte ut analog UPC til fordel for CD.

Ser at de når annonserer en "Force Parabolpakke" bestående av Force 536 CC paraboltuner med 80GB Harddisk og en Pioneer DV380s DVD spiller for NOK 2995,-.

Hadde tenkt å skaffe meg en tuner med harddisk etterhvert, så dette er kanskje et godt tilbud å slå til på med en gang ? Imidelertid er HD rett rundt hjørnet så det er kanskje like greit å satse på pakken til NOK 1,- og sitte på gjerdet å se an utvikligen litt ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig spørsmål dette her...

Ingen som har synspunkter eventuelt erfaringer med Force Tuneren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan ta det helt med ro i forhold til HDTV det neste året, om ikke de neste to årene. HDTV-kanaler vil nok sakte men sikkert dukke opp, men jeg tror det går ganske lang tid før man får et betydelig utvalg av HD-kanaler. Hvis det var 2995,- for både tuner og DVD-spiller synes jeg ikke det er så fryktelig mye penger å ut med selv om du hadde "måttet" bytte neste år.

En av grunnene til at jeg tror HD-kanaler vil la vente på seg er at det er ganske stappa i satellitt-parken til Telenor, og trolig også Viasat sin SD og HD-kanaler vil komme til å kjøre parallellt i mange år, for det ville være et kommersielt selvmord å stenge ned SD-kanalene så tidlig. En annen ting er jo at HD-kanaler har fire ganger så mange pixler som SD, og dette krever jo sitt av båndbredde selv om jeg mistenker at dette hentes inn ved å komprimere enda litt hardere :P (men med H.264 er det ikke sikkert det blir SÅ mye mer herja bilder enn vi allerede har )

Telenor har også bestilt en ny satellitt som regnes å være oppe i lufta om et par år eller noe. Først da tror jeg vi vil begynne å se merkbare endringer. Men jeg kan jo ta feil... who knows? Håper uansett at mine synspunkter var nyttig for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    CD har sendt HDTV på kanalen C MORE HD noen uker allerede, så det er vel like greit å gå for HD tuner dersom en har denne interessen med en gang da..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst forløpig....

Etter at UPC har koblet om signalet her det blitt så mye bedre at jeg nok blir hengende med UPC en stund til - så får vi se hva fremtiden bringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Går og lurer på å skifte ut analog UPC til fordel for CD.

Ser at de når annonserer en "Force Parabolpakke" bestående av Force 536 CC paraboltuner med 80GB Harddisk og en Pioneer DV380s DVD spiller for NOK 2995,-.

Hadde tenkt å skaffe meg en tuner med harddisk etterhvert, så dette er kanskje et godt tilbud å slå til på med en gang ? Imidelertid er HD rett rundt hjørnet så det er kanskje like greit å satse på pakken til NOK 1,- og sitte på gjerdet å se an utvikligen litt ?
    Force har best tekst-tv, best EPG og mest softwareproblemer. Man kan ikke overføre program til PC for DVD-brenning.
    Topfield 5xxx-serien har ingen softwareproblem. Man kam overføre innspillinger til PC via USB 2 og brenne DVD.
    Billedkvaliteten er det ikke så stor forskjell på mellom de fleste tunere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •