Billedformat 16:9 på Canal Digitals tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Billedformat 16:9 på Canal Digitals tuner

Jeg har Canal Digitals 1kr-tuner, og jeg har en Wide-screen TV. På tuneren kan man velge billedformat 4:3 eller 16:9 (kan gjøres direkte med billedformats-knappen på fjernkontrollen). Har man denne innstilt på 16:9 vil tuneren automatisk justere slik at proporsjonene blir korrekte enten sendingen er i 4:3 eller 16:9 (med 4:3 kommer vertikale striper på begge sider). Dette er altså den ideelle innstillingen for meg med 16:9-TV.

Det som imidlertid er så utrolig irriterende er at en stund etter at jeg har stilt på 16:9, så hopper billedformats-innstillingen tilbake til 4:3. Det betyr at når sendingen er i wide-screen så mister jeg noe av informasjonen på sidene. Dette blir et problem når jeg gjør opptak av sendingene uten først å sjekke om sendingen er 4:3 eller 16:9. Det er fantastisk irriterende å se på et program på en 16:9-TV med vertikale striper på sidene der man vet at det opprinnelig var billedinformasjon.

Er det en feil med min tuner, eller er det noe *jeg* gjør feil?

Håper forklaringen min er forståelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når 16.9 sendigene sluttr å sende så sender tuneren ut signal så tv svitsjer over til 4:3.du kan prøve og sette på eller slå av autoformat på tven.jeg måtte slå den av ellers måtte jeg manuelt bytte format på tven når 16:9 sendigene var slutt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •