Grundig 6452HD - problemer med opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 6452HD - problemer med opptak

Mottakeren fungerer utmerket med et unntak: Når jeg programmerer timer-opptak er det ikke alltid at opptakene blir noe av. Dette skjer i ca 30 % av tilfellene og det er veldig irriterende.

Jeg har en Grundig 6452 HD som jeg bruker til å ta inn 9 digitale bakkekanaler (Norge + Sverige) (DVB-T) og 4 sattelittposisjoner (Europaparabol) (DVB-S).
    Jeg har fått ny mottaker fra Grundig, men den har akkurat samme problem.
    * Har noen opplevet det samme?
    * Kan det være S/W feil?
    * Kan en S/W feil evt. bare gjøres seg gjeldende med mitt oppsett (mange DVB-T) kanaler?
    * Eller har jeg oversett noe i bruksanvisningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kjære skulle ta opp "3 brødre som ikke er brødre" for meg. Opptaket ble det noe av, men bare 30 min.??? Hun brukte guiden og markerte for opptak.... Og det er en Grundig 6450 jeg har...... Dette er riktignok første gang noe slikt har skjedd, men nå har vi ikke tatt opp så mye enda heller.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva som er forskjell på Gundig 6450 og 6452? Er du sikker på at programmet varte lenger enn 30 minutter (kanskje programmet bare var forsinket)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Vet du hva som er forskjell på Gundig 6450 og 6452? Er du sikker på at programmet varte lenger enn 30 minutter (kanskje programmet bare var forsinket)?
    hmmmm.... det sjekka jeg ikke. Pleier ikke nrk å være noenlunde i rute.... Godt mulig at programmet bare varer i en halvtime ja....

Forskjellen på 6450 og 52 vet jeg ikke. Vi kjøpte vår tidlig i sommer. Har for meg at 52 kan være en uten "barnesykdommer"......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forskjell på Grundig 6450 og 6452, den ene leveres med kun mottaker den andre som C & C (komplett med skål).

Det kommer snart en ny software som skal fikse på EPG problemene, nå tar det vel ca 5 min. å laste ned epg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,
    Hoppas att ni accepterar en svensk på detta forum
    Jag funderar på denna Grundig PVR och hoppas att någon kan svara på ett spörsmål.
    Kan man börja titta från början av en pågående inspelning (opptak) medans den fortsätter att spela in? För exempel om jag programmerar ett timer-opptak av en film som börjar klockan 20.00, kan jag då klockan 20.30 hoppa tillbaka till början av opptaket och sedan spola förbi reklamen, så som man gör på en dvd-recorder (chasing playback)?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det funker, trykk Play knappen under opptak og den begynner forfra mens den fortsetter å ta opp. Spoling virker også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack Dennis :-)
    Då blir det ett köp!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min var plutselig helt død i dag etter 14 dagers bruk, håper den nye jeg får holder lengre....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har problemer med dårlig lipsync når dere bruker digital lyd (uproblematisk med analog lyd)? Jeg har store problemer med dette og fikk beskjed fra Grundig Norge om at DSR 6452 trenger softwareoppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny SW er utviklet og venter på godkjenning. Problemene med opptak skal være løst. Ny SW skal komme i slutten av januar.
    Er det noen som klarer å få opptakene digitalt ut av denne mottakeren? (USB kontakten er sperret for utgående data). Hvordan går det hvis man tar harddisken ut og setter den inn i en PC? (Jeg ønsker å kunne brenne DVD av programmene på harddisken).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny SW er utviklet og venter på godkjenning. Problemene med opptak skal være løst. Ny SW skal komme i slutten av januar.
    Er det noen som klarer å få opptakene digitalt ut av denne mottakeren? (USB kontakten er sperret for utgående data). Hvordan går det hvis man tar harddisken ut og setter den inn i en PC? (Jeg ønsker å kunne brenne DVD av programmene på harddisken).
    Vet du om spilleren må inn til Grundig eller om den oppgraderes på serviceverksted?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, men tar det som en selvfølge at du kan bruke oppdatering i menyen dvs at du laster det ned fra satelitt. Jeg tror også det er mulig å laste ned ny SW på en pc og så overføre det til mottakeren med USB.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En melding vil komme opp på skjermen når det ligger ny software på luft, velg OK for nedlastning og alt skjer automatisk.
    Dette fungerer ihverfall bra på CDC-7000 som er den samme boksen men uten HDD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync

Har hatt problemer med dårlig lipsync, men det ordnet seg nesten da jeg gikk til innkjøp av en Yamaha rx-v2600 reciever med audio delay (opptil 240 ms). Det merkelig nå er at syncingen er blitt helt OK (uten bruk av audio delay). Kan syncproblemene ha vært CD's sendinger?

Newcomer Robert Leithe sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Grundig som nevnt tidligere i tråden, og har søkt endel på programvare for å kunne kopiere det jeg tar opp over til PC. Noen som kjenner til mulighetene for dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert Leithe
    Jeg har en Grundig som nevnt tidligere i tråden, og har søkt endel på programvare for å kunne kopiere det jeg tar opp over til PC. Noen som kjenner til mulighetene for dette?

Jeg har i alle fall ikke fått det til, men softwaren ligger her: www.grundig.de
    Jeg tror det er lagt inn en sperre pga opphavsrettigheter, men jeg kan ta feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om ny SW - det skal visstnok også fikse tiden det tar å laste ned EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SW til Grundig 7450

Mangler fortsatt info om SW.oppfgradering. Det er for mye "hikke" og tregheter med versjon 1.13.
    Det jhar ryktes at man skulle fikse dette, så ble det stille .
    Har vært i kontakt med Grundig tidligere , men det er mest en salgsorg og dårlige på suport. Fikk riktig nok svar på følgende.. (som flere har lurt på )

- SW for opplasting av opptak til PC er sperret i Norge. (copyright)

Noen som har hørt mer om SW upg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0