HD-klar satelitt-tuner med harddisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-klar satelitt-tuner med harddisk?

Noen som kjenner til HD-klare satelittmottakere med harddisk? Har i dag koblet min Strong 8700 via Panasonic dmr-95 (dvd-opptaker) til projektor (BenQ 8700) og det fungerer fint. Får imidlertid ikke utnyttet digital lyd fra CD og Visat fordi Strong'en ikke har digital lydutgang og fordi Panasonic'en mangler digital lydinngang. Er nå klar for å investere i ny og HD-klar satelittmottaker med digital lydutgang (noe de fleste nye tunere vel har). Mitt problem er at jeg nesten aldri ser film fra CD eller Viasat live, men tar opp på harddisken på dvd-opptakeren (så jeg kan kutte ut dårlige filmer og velge en annen) og foreløpig kjenner jeg ikke til dvd-opptakere med hardisk og digital lydinngang - som ville vært et alternativ (men sikker dyrere) til satelittmottaker med harddisk.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital kommer med HD dekodere (Force og Grundig) mot slutten av oktober måned (med forbehold). Det er uklart om det er HDD i Grundig sin modelle, utfra de spesifikasjonene som ligger ute på Force sin modell har den ikke dette.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser "Canal Digital kommer med HDTV" tråden vil du se det omtales en ny HD-tuner fra Kjaerulff kalt "Digiality Connectivity". Denne vil ha innebygget HDD og twin tuner for opptak og TV-titting på forskjellige kanaler samtidig, evt opptak fra to forskjellige kanaler samtidig.

Ellers finnes det allerede en Digiality Tuner som ikke er HD-klar, men som har innebygget hard disk (HDD) for opptak. Denne har ikke twin tuner. Navnet er Digiality VC-CI 304 (PVR)

http://www.kjaerulff1.com/pages/front.asp?bhcp=1

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dreamboxen har også mulighet for å sette inn harddisk.
    den har også innebygd lan så du event kan lagre opptak på en server.

nå sitt jeg bare å venter på at dreambox kommer med en hd-ready sat tuner
    da blir det saker!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare vente og se hva som kommer. Er det noen som vet noe om hvor stort problemet egentlig er dersom disse kommende tunerne ikke blir blant de som Canal Digital godkjenner? Er det snakk om ekstraarbeid i form av oppdateringer og innstillinger eller er det mulig at de ikke virker?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er umulig å si da dette kan være ulikt fra dekoder til dekoder.

Noe av poenget med godkjenning av dekodere som både Viasat og Canal Digital gjør, er nettopp at man skal ha en maskin om er stabil og gir kundene minst mulig problemer.

Hvis du sitter med en ikke-godkjent dekoder så er det ingenting de 2 kan gjøre for at dette skal fungerer hvis du har bra signal styrke og ett aktivt abonnement.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •