Strong 8700 viasat og CD problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Strong 8700 viasat og CD problemer

Hadde viasat og CD tidligere,fungerte helt fint.
    Men så var det en periode jeg ikke brukte dekoderen, og da jeg skulle ta den i bruk igjen funka ingenting. Viasat pakken måtte aktiviseres igjen, gjorde det på telefon og vips så funka den. Men CD fungerer ikke, har lokal pakke. Når jeg går på TV2 så sier den: Embedded CONAX - You have no right

Hva gjør jeg?????

Steeltown

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som CD-kortet ditt er deaktivert også. La det stå noen timer på en av CD-kanalene, og om bildet ikke kommer tilbake ring CD og få dem til å sende ut et reaktiversingssignal.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke si at du har en stront tuner. Si at du har en force for eksempel, da strong ikke lenger er godkjent av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å sette den på TV2 eller TVN i flere timer uten noe resultat.Virker som om det ikke funker med denne dekoderen. Tror jeg skal prøve å sette kortet i en annen dekoder som er godkjent av CD og deretter flytte kortet tilbake. Eneste mulighet som jeg ser det.....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steeltown
    Har prøvd å sette den på TV2 eller TVN i flere timer uten noe resultat.Virker som om det ikke funker med denne dekoderen. Tror jeg skal prøve å sette kortet i en annen dekoder som er godkjent av CD og deretter flytte kortet tilbake. Eneste mulighet som jeg ser det.....
    Hva slags CD kort har du? Kort til 1 kroners tuneren fungerer ikke sammen med Strong lenger. Mitt fungerte noen måneder.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kortene (gul,blå og rødt) til CD skal fortsatt virke på Strong 8700, kanskje ikke etter 1/1-2006 ??..
    Ring CD for å sjekke at du bruker riktig kort og at det fortsatt er gyldig abonnomang.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk signal styrken, får neppe oppdatert kortet med signal nede på 60 tallet eller lavere. Hvis du er usikker på hvordan du sjekker dette se her:

http://www.canaldigital.no/templates...e____6314.aspx

Sitat Opprinnelig postet av steeltown
    Hadde viasat og CD tidligere,fungerte helt fint.
    Men så var det en periode jeg ikke brukte dekoderen, og da jeg skulle ta den i bruk igjen funka ingenting. Viasat pakken måtte aktiviseres igjen, gjorde det på telefon og vips så funka den. Men CD fungerer ikke, har lokal pakke. Når jeg går på TV2 så sier den: Embedded CONAX - You have no right

Hva gjør jeg?????

Steeltown

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ulovlig å bruke Strong 8700 som allerede har kort fra Canal Digital, er kun nye eiere som ikke vil få abonnement til denne og andre ikke godkjente tunere.

Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Bare ikke si at du har en stront tuner. Si at du har en force for eksempel, da strong ikke lenger er godkjent av CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Strong 8700 og fikk problemer med CD ifb. med de nye kanalene. Ringte CD og møtte først en påståelig saksbehandler som hevdet at det var mitt ansvar å ha riktig hardware, til tross for at jeg tegnet mitt abonnement etter å ha opplyst om at jeg hadde Strong tuner og ikke fikk hverken muntlig eller skriftlig beskjed om at den kanskje ikke ville komme til å virke i løpet av abonnementsperioden (hadde naturligvis ikke betalt 2-3000 for filmer jeg kanskje/kanskje ikke får tilgang til i løpet av perioden). Ba om å få snakke med sjefen (skiftlederen) og han var veldig imøtekommende - poenget er at de ikke kan selge et abonnement som er avhengig av at du har en spesiell type tuner uten at de opplyser om det (de har dessuten bevisbyrden her). Hva som skjer etter abonnementsperioden er naturligvis en annen sak. Et annet forhold er at de oppererer med info. om Strongtuneren på sin hjemmeside uten å nevne et eneste forbehold - liten tvil om at de ville ha blitt felt for villende markedsføring dersom det hadde blitt en sak av dette. Utfordringen til CD og Viasat er å takle balansegangen mellom råsalg og teknologiske utfordringer knyttet til diverse tunere. Ergo må de opplyse om hvilke tunere du må ha/ikke kan ha når de selger, dersom de etterpå skal legge ansvaret for problemer over på kunden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har Strong 8700 og fikk problemer med CD ifb. med de nye kanalene.
    Jeg har også Strong 8700. Med "automatisk søk" får ikke jeg heller inn de nye kanalene (C More Film 2 og C+ Film 3).

Er det virkelig slik at det rett og slett ikke går an? Kan de ikke legges inn manuelt på en eller annen måte engang?

Er det en tuner på markedet som tar både Canal Digital og Viasat nå?
    Burde jeg evt kjøpe en Force (for Canal Digital) + Dragon cam (for Viasat)?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk greit på min 8700, brukte manuellt søk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fungere for å få inn de kanalene :