Striper i bildet med Nokia 9802S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Striper i bildet med Nokia 9802S

Har en Nokia Mediamaster 9802 S og har både Viasat og CanalDigital (m cam)

De siste ukene har jeg fått sorte skyggeaktige striper i bildet som ruller over skjermen. Min første tanke var at TVn var gåen, men det viste seg raskt at bildet er perfekt på DVD og Video. Jeg har også forsøkt å bytte scart kabler for å se om det kunne være noe feil på den, men det var det altså ikke.

Spørsmålet mitt da er om noen av dere har noen tips til hva dette kan være? Er mottakeren moden for søppelkassa eller er det en ide å få den reparert?

Eventuellt, finnes det en annen mottaker å få kjøpt nå som tar både Viasat og CanalDigital med den Cam`en jeg har?
    Eller må jeg rett og slett kjøpe meg to mottakere?

Takker for svar, og tar gjerne tips.

_______
    Mvh,
    RolfH

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve at finjustere parabolen. Viss de ikke hjelper , prøv ominstallasjon. De finnes nya som tar både viasat o cd, for eksempel Strong 8700 .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at dette ikke er noe som har vært i mottakeren fra dag 1? Nå vet ikke jeg hvor synlig det er, men jeg hadde et periodisk støyproblem på begge mine Nokia-mottakere (9802S og 9311) i form av bølgede vertikale linjer. De var litt gråaktige, som du beskriver litt skyggete.

Det kan også være TV-signaler som TV-en din får via coax-kabel som forårsaker de skyggene. Jeg har sett det før også.

Utover det skal du huske at du har 5 års reklamasjonsrett på mottakeren, uansett hva selger måtte prøve å innbille deg. Skulle du mot all formodning ikke få noen ny mottaker så kan du fortsatt putte ditt nåværende Canal Digital-kort i en hvilken som helst boks med Conax embedded eller en Viasat-boks med CAM. Av sånne bokser er det vel stort sett bare Strong-boxen til Viasat, 9802S og 9902S som er aktuelle. Mulig det er noen fler, men det kan sikkert en forhandler fortelle deg mer om. =)

Håper du får løst det uten å måtte ty til to bokser. Det er en utrolig irriterende løsning. Måtte Viasat og Canal Digital brenne for dette våset her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem...

Plutselig i jula så dukket samme problem opp hos meg. Er det noen som har en løsning? Alt er sjekket osv forstyrrelsene kommer over menyene også...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømforyningen

lever inn tunerene deres til reperasjon, dette er et problem i strømforsyningen, husk det er en gammel tuner: disse er jo produsert 97/98

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe mer dokumentasjon på dette? Min har vært sånn siden den var ny. Ikke at jeg bruker den lenger, men når du sier det så begynner det å gå et lys opp for meg siden dette stort sett var et problem om sommeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •