Bbc Og Itv O.a. Frikanaler Fra Astra2d 28,2 ø

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Bbc Og Itv O.a. Frikanaler Fra Astra2d 28,2 ø

Har med interesse lest tidligere tråder her og erfaringer fra astra2d.com.
    Størrelse på parabol i Oslo-området: Mye tyder på at det ikke holder med 1.8 m for å motta BBC og ITV med skikkelig kvalitet hele tiden (også om kvelden), men at man opp i 2.4 m for å oppnå dette. Noen erfaringer med dette?
    Har ikke funnet noen som kan levere rimelig i Norge. Pris for anskaffelse av rimelig som er petalised (sammensatt) aluminiums paraboler fra Danmark av merke IRTE ligger på minst DKK 4995 for 1.8 m og 6995 for 2.4 m (nettopris.dk og eldanmark.dk). Forsendelsekostnad ca. DKK 600. Tilsvarende paraboler er litt rimeligere fra UK, men forsendelse vil vel koste litt mere derfra, slik at det vel kommer ut på ett. Noen som vet om andre alternativer?
    Valg av LNB: Synes som om MTI Blueline 0,6 dB twin og quattro har gitt bra resultat, og vist seg å være bedre enn INVACOM 0,3 dB single. Har ikke sett at det finns 0,4 dB som tidligere anbefalt her av SLC. Andre som vet mer om dette? Hva med MTI Blueline 0,6 dB single sammenlignet med twin og quattro? Og hva med de nye Titanium 0,2 dB single, twin og quattro som hevdes å være gode og kan fås til en lav pris (fant de billigst i Norge fra nortec.no)?
    Betalingskanalene fra SKY koster mye, ref. insatinternational.com m.fl. BBC-kanalene og ITV3 som er fri-kanaler kan man motta uten spesialboks og kort. For å se andre fri-kanaler som ITV1, ITV2, Channal 4 og FIVE trenger man en sky digibox og et solus fri-kort. Ser at Pace 2600 (DS430N) er en digibox som anbefales for svake singnaler i "fringe"-områder utenom kjerneområde for Astra2D, jf footprint-kart på astra2D.com og andre steder. Har man tilgang til uk-andresse eller kjenner noen der, kan man få kjøpe digibox + kort ca. GBP 70 (50+20) på nettet eller fra sky, comet, curry eller andre steder. Må man få sent til sin adresse i utlandet, synes det rimeligste alternativet for anskaffelse å være samlet for Pace DS430N digibox + kort GBP 179 (satelliteonline.co.uk) og GBP 209 ny eller GBP 139 brukt (skyforeurope.com) eller hver for seg for Pace 430N GBP 129 (thedigiboxshop.com) eller GBP 120 (satelliteonline.co.uk) og kort GBP 70 (skyforeurope.com), GBP 65 (insatinternational.com) eller GBP 70 (skycards.com). Noen som vet noe mer om kvalitet på digiboxer eller vet om rimeligere alternativer for anskaffelse av digiboxer og solus kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det selges 0,2db LNBer på ebay.de, de er veldig billige så det blir ikke så dyrt å teste dem. Hvordan er muligheten får å få tak i brukte antenner da? telenor og div. kabelselskap har vel sikket antenner stående som ikke blir brukt, ta en telefon til dem og si at du gjerne fjerner dem gratis

Noen som vet hvor stor antenne som kreves her på vestlandet(Haugesund) for å få inn 28,2 ø?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Stavanger område går det svært bra med en t55.
    Men jeg anbefaler en lnb av svært god kvalitet.
    2d transponderen på 28 øst er ikke sterk i områder nord for Haugesund.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Entusiastic...

Har du sjekket noe konkret med folk med store antenner i Oslo-området som har prøvd å ta inn Astra 2D eller har du bare lest på nettet og fått høre dette av noen andre? Jeg sitter her med en 100cm (Sandefjord) og får inn nok signal til å dekode BBC fra de vertikale transponderne i perioder på Nokia 9802S. Derfor har jeg litt vondt for å svelge at jeg må opp i 240cm og slikt. Mulig jeg må det for å få de horizontale, men jeg hadde trolig vært fornøyd med bare de vertikale også i og med at jeg ville fått inn alt bortsett fra Disney Channel og ABC1.

Ellers vet jeg ikke hvor grundig du har sjekket ut, men hopp ikke på noen tilbud om sponset boks fra Sky eller noe, for de krever at man er koblet til telefonlinje i et år, noe som funker svært dårlig så fort du tar boksen ut av UK. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi,

Is the anyone out there who has successfully received Astra 2D using a 1.8m ( or smaller ) dish in Oslo? I'm one of many people in Oslo with a SKY box and would love to watch my favorite BBC programs again.

Thanks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testens time nærmer seg...

Ja etter å ha vurdert vel og lenge, herunder den begrensede informasjon som var tilgjengelig på www.astra2d.com, hvor det ikke forelå noen klare bekreftelser på gode resultater med å få inn bbc + itv med paraboler under 2,4 m i Oslo-området tok jeg ikke sjangse på å anskaffe 1,8 m eller 2,0 m parabol (som også var tilgjengelige fra nettopris.dk til hhv. dkk 5000 og dkk 6000) men bestilte liksågodt en 2,4 m IRTE (sammensettbar) parabol til dkk 7000 fra nettopris.dk og dro og hentet den derfra med buss fra København.
    Etter planen skal den nå - etter å ha blitt spraymalt i samme farge som huset mitt for ikke virke sjemmende - settes opp på min husvegg mandag 12.12.05. Så da blir det spennende å se hva jeg får inn og hvor bra signalene er....
    Vil komme tilbake med rapport om det etter montering og test .....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eggi
    Jeg ser det selges 0,2db LNBer på ebay.de, de er veldig billige så det blir ikke så dyrt å teste dem. Hvordan er muligheten får å få tak i brukte antenner da? telenor og div. kabelselskap har vel sikket antenner stående som ikke blir brukt, ta en telefon til dem og si at du gjerne fjerner dem gratis

Noen som vet hvor stor antenne som kreves her på vestlandet(Haugesund) for å få inn 28,2 ø?
    Hei

Har du fått inn signal? Plenty med 85 antenne og 0,3 db og den beste tuneren...

Ha ein god kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er mulig å ta inn 2d i Trondheim? Jeg sitter nå med en standard 75-80cm parabol som fulgte med canal digital og jeg får in det meste på 28.2 inkludert south beam, men ikke 2d.. Hvor stor parabol må jeg skaffe for å få noe som helst signal fra 2d?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Entusiastic
    Ja etter å ha vurdert vel og lenge, herunder den begrensede informasjon som var tilgjengelig på www.astra2d.com, hvor det ikke forelå noen klare bekreftelser på gode resultater med å få inn bbc + itv med paraboler under 2,4 m i Oslo-området tok jeg ikke sjangse på å anskaffe 1,8 m eller 2,0 m parabol (som også var tilgjengelige fra nettopris.dk til hhv. dkk 5000 og dkk 6000) men bestilte liksågodt en 2,4 m IRTE (sammensettbar) parabol til dkk 7000 fra nettopris.dk og dro og hentet den derfra med buss fra København.
    Etter planen skal den nå - etter å ha blitt spraymalt i samme farge som huset mitt for ikke virke sjemmende - settes opp på min husvegg mandag 12.12.05. Så da blir det spennende å se hva jeg får inn og hvor bra signalene er....
    Vil komme tilbake med rapport om det etter montering og test .....
    Jeg har ikke fått med meg om du fikk et godt resultat?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg provde astra 2d med en 180cm dish fra fortec star (prime focus c-band) fra oslo.
    Det gikk ikke. Fikk de andre sky canaler men ikke BBC NI, RTE eller de jeg egentlig var ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Er det noen som vet om det er mulig å ta inn 2d i Trondheim? Jeg sitter nå med en standard 75-80cm parabol som fulgte med canal digital og jeg får in det meste på 28.2 inkludert south beam, men ikke 2d.. Hvor stor parabol må jeg skaffe for å få noe som helst signal fra 2d?

Jeg mottar Astra2D i Trondheim. Bruker 1.8m offset. Selv med denne er det perioder hvor signalet faller ut, men for det meste OK. Er de vertikale transponderne som er svakest. Den transponderen fra Astra2D som er sterkest i Trondheim er 10832H.

Forøvrig har jeg, ved veldig gode forhold, klart å få bildet til å materialisere seg fra horisontale transpondere ved bruk av 90cm offset.

Erfaringen er at tunerne har litt forskjellig følsomhet. Humax Foxsat Freesat HDR og Dreambox 8000 har bra følsomhet, mye bedre enn Panasonic SKY tuner.

Du vil vel få inn noe med en 1.5m også, men
    skal du ha full utbytte fra av Astra2D mottak må du ha 1.8m i Trondheim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •