Seriekoble Fortec Star + Pace

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seriekoble Fortec Star + Pace

Jaja, så har jeg også havnet i Viasat vs. Canal Digital knipen.. dama vil nemlig ha TV2 OG TV3. Så da er mitt dilemma enkelt å greit hvordan jeg skal få det til på billigst mulig måte uten ubekvemmligheter senere.

Her er mitt nåværende sat. oppsett:

Dish med 2 hoder (1 til Thor og 1 til Sirius)
    Diseq switch (2 kabler inn, 1 kabel ut til receiver)
    Fortec Star FSCOX-5600CI receiver
    Canal Digital abonnement

Det som jeg da har planlagt er å benytte meg av Viasat sitt høsttilbud og investere i Gull pakken for 199,- pr mnd + 599,- i etablering, 299,- 2.halvår i kortleie og 1,- for godkjent receiver. Receiveren regner jeg med blir enten Pace eller Thomson.. Ok, so far so good. Det jeg nå ser for meg er at jeg har to valg:

1. Skippe Diseq'en og koble hvert hode direkte til sin respektive tuner, altså to ledninger inn og ergo større hull i veggen og en mere klumpete ledningsmasse på veggen (i og med at jeg ikke har ført kablene inni selve veggen). Fordelen er vel da at jeg kan se 2 kanaler samtidig?

2. Seriekoble de to receiverene. Såvidt jeg kan se (og lese meg fram til) så skal Fortec Star'en ha en utgang som heter LNB IF Loop-through Output. Teorien er vel da at jeg lar alt stå som det er nå i tillegg til å trekke en ny kabel fra den utgangen og inn i Pace/Thomson'en??

Det er alternativ 2 som er mest aktuelt for meg. Men kan noen som har prøvd å seriekoble to tunere (viasat + cd) fortelle meg om det funker greit? Er det noen spesielle problemer som kan oppstå? Bør cd tuneren stå først i køen? Søker man etter kanaler på "vanlig" måte i den nye tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk ditt forslag nr. 1, da sparer du deg for masse shit problemer.
    Viasat's Pace sender ut LNB spenning selv om den er slått av i st.by og dette lager problemer med å bruke Loop Through.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor mange scarttilkoblinger du har bak på dine tunere. Jeg har en Strong og Force. Har koblet disse til hver sin LNB. Koblet Strong til Force gjennom Video scartinngangen på Force. Kan da enkelt skifte mellom mottakerene gjennom å trykke TV/SAT på fjernkontrollen. Bruker da bare en scartinngang på TV'n og har RGB på begge. Fungerer bra. Tror dette er det mest optimale tilkoblinga du kan ha med to tunere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker, da er det fram med drillen igjen

Hmm, hva med kun en tuner da? Ala Strong 8700, Triax 354, Nokia MediaMaster 220s eller den humax greia.. Funker det greit? Har hørt masse negativt om både strong'en og triax'en og absolutt ingenting om de to andre.

ps: takk for svar!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i grunnen fornøyd med Strong tuneren. Elendig fjernkontroll og ikke mulighet til å redigere kanallister trekker ned. Har en Logitech Harmony 885 fjernkontroll som funker perfekt til Strongen. Ellers så er den rask og stabil.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •