Problemer med signaler CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med signaler CD

Jeg har akkurat fått en satelitt-tuner i hus, og sliter med å få inn kanaler fra enkelte transpondere, f.eks så mangler disc. bbc, cnn, C+, og en del flere som jeg abbonerer på.

Jeg bor i et lite borettslag, og vi har felles satelittanlegg med en stor switch som står i kjelleren (litt uvisst hvilken type).

Hva kan være grunnen til at noen av kanalene ikke finnes i det hele tatt? Signalkvaliteten er null (ingen forskjell om jeg kobler ut antennen) på de nevnte kanalene, og den er helt grei på en del andre (nrk, tv2, tvn, eurosport f.eks.)

Signalkvaliteten på de kanalene jeg får inn er på rundt 50%, noe som er litt lavt, og jeg har vurdert en linjeforsterker (tror svakt signal skyldes langt kabelstrekk), vil dette kunne hjelpe på å få inn flere transpondere??

begynner å komme i et "klø-seg-i-hue-hva-i-h....-er-galt-modus"

håper noen kan hjelpe

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den signal styrken du oppgir er for lite. CD fungerer ned mot ca 60 prosent, lavere enn dette faller kanalene ut med de svakeste først.

Kontakt enten kundeservice på tlf 06090 eller hør med vedkommende som er ansvarlig for anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har funnet ut at problemet ligger enten i switchen eller i hodet. Får gode nok signaler for CD på de kanelene jeg får inn, men problemet ligger i at enkelte frekvensbånd ikke tas inn i det hele tatt. Får snakke med de som har skrudd sammen sulamitten, og be dem fikse det, funke burde det gjøre uansett når man har ansatt folk for å gjøre jobben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •