Canal Digital og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og HTPC

Hei,

Føler på meg at det er på tide at jeg kjøper meg en parabol slik at jeg kan få noen ordentlige kanaler istedenfor de samme gamle kanalene som jeg nå begynner å bli ganske lei av hehe.. Ideen min var at jeg skulle koble alt sammen opp til en HTPC som viser bilde på en vanlig TV. Da lurer jeg på om man skal skaffe seg en extern tuner eller om det finnes tunere som man kan ha i PC'en?
    Passer da dette med Media Center Edition 2005 slik at jeg kan ha Canal Digital?

Har absolut ingen erfaring innen paraboler og tunere så det kan hende at det jeg spør om har ingen mening hehe..

Er meget takknemlig om noen kunne ha forklart det hele for meg.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital

Du kan få tak i et satelitt kort til pc`en hvis du har et ledig pci spor, men uansett bør du vente til Canal Digital kommer med pakketilbud som gjør det mulig å se HDTV på tv`en (hvis tv`en kan formidle signalet). Satelitt kortet hadde jeg kjøpt på feks komplett.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går da altså ikke ann å koble opp en vanlig parabol tuner til PC'n?
    Altså jeg må koble opp slik for å få canal digital?

Parabol --> DVB-S kort? --> Conax CAM --> Canal Digital kort --> og se bilde gjennom PC'n på TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, hvis du benytter en s-video eller composit utgang fra parabolen til et tv-kort på pc`en så får du bilde. På samme måte som du ville ha koblet et videokamera f.eks., men bilde og lydkvaliteten er da ikke den aller beste.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zandordandor
    Da lurer jeg på om man skal skaffe seg en extern tuner eller om det finnes tunere som man kan ha i PC'en?
    Passer da dette med Media Center Edition 2005 slik at jeg kan ha Canal Digital?
    MCE05 støtter ikke satelitt-kort skikkelig pr. i dag. (sjekk "supported hardware" på MCE sidene )

Jeg kjører med ekstern tuner, og har koblet tuneren til PC via s-video. Jeg lar MCE fjernkontrollen/IR-senderen styre satelittboksen. Dette fungerer også til programmering av opptak, skifte av kanaler osv.

NB! Det kommer norsk MCE05 før jul en gang, da får du EPG (elektronisk programguide) også.

Hvis du er ute etter en løsning som funker I DAG, kjør billig separat tuner, og evt. oppgrader seinere. Det kan jo hende at det kommer bedre satelitt-støtte i MCE senere også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite vits i en skikkelig htcp hvis du ikke har plasmatv/lcd tv/prosjektør. Dette da analoge lyd/bilde utganger på pc'er suger <SLETTET>. EDIT: Vær vennlig forhold språket en anelse mer voksent, det virker seriøst å benytte denne type ord i diskusjoner her inne. På forhånd takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •